Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vervangen kachel, nog meer lotgenoten?
volgens mij is de opbouw niet zo verschillend Gideon, neemt niet weg dat het een hele klus is. Ik hoop dat ik na deze week weer in staat ben de handel in elkaar te schroeven, dan red ik het op ermee naar de VKB te komen anders neem ik de S70
In nature there are neither rewards nor punishments; there are consequences. (R.G. Ingersoll)
Antwoord
Ik neem aan dat je de unit niet helemaal eruit hebt gehaald of wel? Bij mij moet de hele kachel geloof ik eruit, zoals ik vernomen had in andere topics ???
Volvo 245 DL, B19A, M46, 1977
Volvo 240 Polar, B230F, M47, 1992
Antwoord
Ik heb de behuizing nog op haar plek zitten, zal wel niet makkelijk worden met het terug monteren denk ik, maar goed dat zie ik vanzelf wel. Denk inderdaad dat de zwarte luchtstromingskanalen terugplaatsen wat wrikken en zo zal betekenen.
In nature there are neither rewards nor punishments; there are consequences. (R.G. Ingersoll)
Antwoord
Bij mijn blauwe 244 heb ik de gehele kachelunit er maar uit gehaald........
Het is een rotklus,direct maar een spiksplinternieuwe ventilator gemonteerd ipv een gebruikte.
Dan weet ik zeker dat ik er de komende jaren(hoop ik...)geen omkijken meer naar heb.
Antwoord
Het is een hele klus, met her en der wel wat rottigheden. Ik vervang de schoepenbladen niet, zien er nog perfekt uit. Zijn niet aangelopen. De behuizing is ook nog volledig in tact. Enkel een schaal van de zwarte luchtverdelings kanaal is gebarsten. Die lijm ik vast en plak ik af met alu tape.
Ga wel (denk ik) de weerstand en de schakelaar vervangen, die heb ik toch liggen. Wink
Antwoord
Heb vandaag weer een uurtje aan dat ding gerommeld, nadat dinsdag de hechtingen eruit zijn gehaald. De zwarte luchtstomingskanalen zitten weer op hun plek. Wel loopt nu een van de schoepenraden licht aan op stand 1 >Sad >Sad >Sad >Sad
Ben verder zeer benieuwd of ik de rest ook nog op het juiste plekkie krijg en of alles nog wel werkt.

Heb overigens wel nog wat pech gehad, de borgclips van de schoepenraden vielen me achter elkaar in het luchtkanaal voor de achterpassagiers, een kreeg ik er mbv een magneetje uit maar voor de tweede moest ik toch de stoel demonteren om het kanaal los te krijgen. Hopelijk vind ik naast het VKB dit week-end nog ergens een uurtje om weer wat verder te knutselen, want op de een of andere manier ontspant dit wel, zo weg van de dagelijkse beslommeringen. Dat is bij mij tegenwoordig studeren en werken
Antwoord
Nou de kogel is door de kerk: mijn kachelmotor begint nu ook kuren te vertonen... Het begon met vreselijk piepen en nu met een brandgeurtje en af en toe vastlopen. >Sad Inmiddels heb ik een nieuwe kachelmotor gekocht, die ik zaterdag ga inbouwen. Van de gehele operatie maak ik foto's van begin tot eind Smile
Volvo 245 DL, B19A, M46, 1977
Volvo 240 Polar, B230F, M47, 1992
Antwoord
Ben benieuwd,... Big Grin
[Afbeelding: 50230371_6_BZi3-1.jpg]
Antwoord
Ik ben zelfs hÃÂÃÂl benieuwd, want ik ga ÃÂÃÂn dezer dagen dezelfde operatie uitvoeren en heb bijzonder weinig ervaring met zulke klussen tot dusverre...

Heb al veel foto's gezien, maar meer is nooit weg Wink

Antwoord
Anders ik wel, die van mij staat al meer dan een jaar stil (kachelmotor) en ik durf er maar niet aan te beginnen.
Wellicht dat deze how-to-guide mij over de streep trekt.
[Afbeelding: 84fb94b1c967617fde68e97ccaaf79fc.gif]
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Knipperlicht en alarmlichten doen het niet meer Linde en koen 1 212 24 May 2025, 21:56
Laatste bericht: BartJu
  Volvo 240 polar start niet meer Denny 5 1.478 27 October 2023, 18:23
Laatste bericht: Marc1970
  Knipperlicht relais blijft vast hangen - EDIT de auto start helemaal niet meer marc-f 11 5.197 12 October 2022, 22:31
Laatste bericht: Rob
  Help, Spoed! Volvo 240 start niet meer marc-f 4 1.858 3 August 2022, 15:13
Laatste bericht: marc-f
  tellerbak/ instrumentenpaneel vervangen Lubse 3 3.456 12 April 2021, 12:41
Laatste bericht: Lubse
  Ventilator met viscokoppeling vervangen door electrische. michiel 67 87.916 11 January 2021, 07:19
Laatste bericht: Grey240Polar
  Vervangen koolborstels Bosch dynamo guido2 5 2.951 22 December 2020, 21:46
Laatste bericht: guido2
  Contactslot vervangen Boet 2 3.289 13 December 2020, 23:31
Laatste bericht: Boet
  CEM C70 vervangen PuurVrijheid 1 2.760 17 September 2020, 22:25
Laatste bericht: Marc1970
  niet meer lopen op LPG---- OPGELOST!!!!! pepijnwk 8 8.020 19 June 2020, 11:31
Laatste bericht: pepijnwk

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)