Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hoe verwijder je resten van een chemische pakking?
240diesel schreef:geen idee flip,

bestudeer de bus eens en typ de werkzame stoffen eens in op google.
remmenreiniger is ook heel populair, ontvet redelijk goed en spuit makkelijk weg uit een spuitbusje.(voor NOOD ook prima starthulp)
ook hiervan weet ik niet wat er in zit.......
alleen de zware carb cleaner werkte redelijk, das zon zwaar spul dat verf er mee zo er af gaat.
dat spullie zit echt keivast. we willen het blok niet nog eens open maken Smile
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord
240diesel schreef:mee eens,met alle respect,ik denk dat flip de moeilijkheidsgraad iets te hoog inschat.

het valt gewoon zwaar tegen. Het lijkt wel ingebrand, en zelfs met steken gaat het moeilijk (vlijmscherp plamuurmes..)
Ik wil het nu goed hebben want als er dadelijk 6 bar oliedruk achter staat en het begint te lekken kan ik weer alles open trekken....
en ik wil die plaat niet te zwaar krassen, omdat dat het risico op lekken vergroot. Die platen zijn vaak moeilijk te vinden en anders onbetaalbaar. Tenminste, dat vermoed ik Wink

Ik sta trouwens op het punt om de waas van pakkingsmateriaal (je voelt een beetje een ruwer oppervlak) te negeren en de plaat er weer met vloeibare pakking tegenaan te schroeven...

Groet,
Philip
760 | Groen | Snel
Antwoord
6 bar??
kom niet verder dan 4.8 ( max.5 bar)
Land Rover 110. 200TDi ' 84
BMW E23 ' 83
V70 t-5 ' 99
Antwoord
PP! schreef:6 bar??
kom niet verder dan 4.8 ( max.5 bar)

16V heeft een oliepomp met grotere capaciteit..
De B204GT heeft nog een oliepomp die nog 20% meer capaciteit heeft dan de B234/B204..
Verder heb ik de balansassen verwijderd die ook oliecapaciteit inpikken.
Al met al zal ik voldoende oliedruk en volumestroom hebben Big Grin

Net ff opgezocht: Het ventiel dat boven de oliepomp zit begint pas open te gaan boven 5.0 bar. Dan is iets meer ook wel haalbaar, met koude olie, hoge toerentallen ofzo (6 bar..?)
760 | Groen | Snel
Antwoord
maarre .....flip die sealhouders zoals je ze noemt komt toch geen volle oliedruk op te staan?
de meeste keerringen krijgen nauwlijks oliedruk te verduren, zodra de olie tussen de lagerschalen uitgeperst is is deze in principe drukloos.
ik ken jouw constructie niet van het motorblok maar de keerring/sealhouders die ik ken dichten alleen lek en spatolie af.

druk op keerringen ontstaat bij verstopte/geblokkeerde carterontluchting
te hoog olieniveau (vooral versnellingsbakken met kogellagers waardoor een zekere pompwerking ontstaan kan)
Antwoord
240diesel schreef:maarre .....flip die sealhouders zoals je ze noemt komt toch geen volle oliedruk op te staan?
de meeste keerringen krijgen nauwlijks oliedruk te verduren, zodra de olie tussen de lagerschalen uitgeperst is is deze in principe drukloos.
ik ken jouw constructie niet van het motorblok maar de keerring/sealhouders die ik ken dichten alleen lek en spatolie af.

druk op keerringen ontstaat bij verstopte/geblokkeerde carterontluchting
te hoog olieniveau (vooral versnellingsbakken met kogellagers waardoor een zekere pompwerking ontstaan kan)

De oliekanalen van en naar de oliepomp zitten deels in het blok en deels in het alu gedeelte (waar de krukaskeerring in zit). De 16V motoren hebben op die alu plaat waar de krukaskeerring in zit de oliepomp zitten. De kanalen worden dus afgedicht door de chemische pakking, vandaar dat ik het zo precies mogelijk wil doen. De (krukas)keerring zelf krijgt inderdaad vrijwel geen druk te verwerken.
Het is volgens mij totaal anders bij de 8V, en ik vind ook dat deze constructie wat ingewikkeld is bij de 16V...
We zullen zien of het dicht blijft Wink

groet
760 | Groen | Snel
Antwoord
OK flip, ik kan me er steeds meer bij voorstellen.
nu snap ik helemaal waarom je er zo veel werk van maakt.
ik neem dus mijn woorden terug dat je de moeilijkheidsgraad te hoog in zou schatten.
jouw secuurheid lijkt mij op z'n plaats!
Antwoord
Ik moet toegeven dat ik wat meer uitleg had kunnen geven over de situatie... :Smile
Hierbij voor de info nog ff een plaatje

[img width=588 height=600]http://i284.photobucket.com/albums/ll6/Project_82/aluplaat.jpg[/img]

De alu plaat staat er niet op, maar zit gewoon er tegenaan geschroefd. De rode lijn volgt de oliekanalen.

Groet,
Philip
760 | Groen | Snel
Antwoord
Ik heb nog wat zitten zoeken naar info over de oliepomp bij een B204GT...

[img width=800 height=252]http://i284.photobucket.com/albums/ll6/Project_82/oliepomp2.jpg[/img]

360 L/min? Dat is 6 L/s.... dat zou beteken dat ik een dry sump blok heb Big Grin
Opzich zou dat ca. 100cc olie per omwenteling moeten zijn, wat misschien wel haalbaar is..
Toch lijkt het me veel, of niet?

Groet
760 | Groen | Snel
Antwoord
Hoe wordt de pomp eigenlijk aangedreven?
Volvo Amazon 1964, B230FK, M90 en LPG
Volvo V70 III 2007, D5
Volvo V70 2001, T5
Volvo V40 2015, D2
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Olieafscheider. Pakking? Kwekkel 2 4.087 22 September 2014, 09:08
Laatste bericht: Kwekkel
  Pakking tussen kat en voorpijp? Gandalf 4 2.901 16 December 2012, 23:34
Laatste bericht: Potvisboer
  Uit-/inlaat pakking vervangen maar bout wil niet voor of achteruit (doorgedraaid Jeroen V 11 6.769 22 June 2011, 20:53
Laatste bericht: Jeroen V
  Olielekkage erger na vervangen klepdeksel pakking Jeroen V 14 9.022 4 March 2011, 20:03
Laatste bericht: 345GLS
  Waarvoor dient deze pakking? Rubicon 7 4.165 26 January 2011, 11:36
Laatste bericht: 242-turbo
  Carter pan pakking !!! Blijft lekken... skidje 5 8.717 19 January 2010, 12:53
Laatste bericht: Jambon
  pakking uitlaat thoonen 1 1.794 16 August 2008, 14:20
Laatste bericht: Dopski
  B27E 1978 Inlaatspruitstuk-pakking. ZoZo 5 3.438 29 February 2008, 11:20
Laatste bericht: ZoZo
  koppakking of uilaatspruitstuk(pakking)? Peter Timmer 12 6.738 2 January 2007, 21:36
Laatste bericht: Peter Timmer
  Uitlaatspruitstuk gescheurd of lekke pakking? OPGELOST !! deusjevo 17 13.566 18 November 2006, 00:17
Laatste bericht: 240estate

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)