Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hoe verwijder je resten van een chemische pakking?
240diesel schreef:thinner kan heel goed op gietijzer, staal , aluminium.
mooi om te horen!

240diesel schreef:de deurkozijnenen waar over gesproken wordt zijn waarsch. geanodiseerd, dit kan vlekkerig worden van thinner misschien????
Dat lijkt mij ook een logische verklaring, ik las ergens dat veel coatings er niet tegen kunnen..

240diesel schreef:LET WEL OP;
het schijnt dat thinner op je linkerhand maar 5 seconden nodig heeft om via je bloedbaan de rechter te bereiken.......

met andere woorden;thinner wordt heel makkelijk opgenomen in de bloedbaan en is zacht gezegd slecht voor je gezondheid.
ook opsnuiven is slecht, niet vor niets wordt dit spul verboden onder prof. gebruikers.

resume, voor technische klussen als beschreven voldoet thinner prima, wij gebruiken het in de wpl. (trucks) ook naar tevredenheid.

Ik kreeg al het idee dat thinner niet bepaald gezond was toen ik op het net wat info zocht... wel goed dat je het even duidelijk meldt.
Ik ga het morgen eens voorzichtig proberen Smile

Groet,
Philip
760 | Groen | Snel
Antwoord
pakkingresten bestaande uit siliconen, rubberachtige samenstelling en andere chemische troep laten zich niet of nauwlijks verwijderen door thinner.

dat is niet erg want het geeft aan dat je pakkingmat. een gewenste hoge bestendigheid heeft van chemicalien, dat willen we ook, het is niet de bedoeling dat de eerste de beste oliedoop o.i.d. de pakking oplost en lekkage veroorzaakt.

verwijderen doe je dus mechanisch,

-schuren (eerst goed grof, dan fijn afwerken)
of
-steken/schrapen
of
-staalborstelen met mechanische borstel.

let wel op met die borstels, alu is zacht genoeg om een del in te schuren als je te lang op 1 plek blijft duwen.

de thinner gebruik je om de boel goed te ontvetten en het laatste waasje weg te halen van evt. restjes pakking.

let ook nog even op de brandbaarheid van thinner (vonken,roken)
Antwoord
Ik heb een pakkingschraper met een stanleymes mesje erin, werkt perfect!
Volvo Amazon 1964, B230FK, M90 en LPG
Volvo V70 III 2007, D5
Volvo V70 2001, T5
Volvo V40 2015, D2
Antwoord
aha ok,

maar wat zit er in carb cleaner? dat spul haalde al 80% weg van de pakkingsresten..
gewoon om ff te weten Smile

Groet
760 | Groen | Snel
Antwoord
dat is ook een hele goeie!
is dat zo'n dingetje dat je bij de bouwmarkt haalt om verf van je ramen te schrapen na een enthousiaste schilderbeurt?
die dingen kosten 2 euro en gaan inderdaad als een jekko.
Antwoord
Amazonturbo schreef:Ik heb een pakkingschraper met een stanleymes mesje erin, werkt perfect!

Ok, werkt dat ook op chemiche pakking?
als het werkt, waar vind ik die dingen?
760 | Groen | Snel
Antwoord
240diesel schreef:dat is ook een hele goeie!
is dat zo'n dingetje dat je bij de bouwmarkt haalt om verf van je ramen te schrapen na een enthousiaste schilderbeurt?
die dingen kosten 2 euro en gaan inderdaad als een jekko.

tsjongejonge,
ik krijg geen kans om te reageren Big Grin
de bouwmarkt dus? goed idee! (als het werkt op chemische pakkin he... het lijkt wel ingebrand te zijn..)
760 | Groen | Snel
Antwoord
geen idee flip,

bestudeer de bus eens en typ de werkzame stoffen eens in op google.
remmenreiniger is ook heel populair, ontvet redelijk goed en spuit makkelijk weg uit een spuitbusje.(voor NOOD ook prima starthulp)
ook hiervan weet ik niet wat er in zit.......
Antwoord
Een gewone automaterialen zaak heeft ze ook, ik heb hem gebruikt om de pakkingresten van het gehele blok te verwijderen. Zelfs de hardnekkige koppakking krijg je ermee af.
Volvo Amazon 1964, B230FK, M90 en LPG
Volvo V70 III 2007, D5
Volvo V70 2001, T5
Volvo V40 2015, D2
Antwoord
mee eens,met alle respect,ik denk dat flip de moeilijkheidsgraad iets te hoog inschat.
morgen gewoon lekker schrapen en steken, ontvetten nwe. pakking ertussen en klaar.

ik heb voor een gerenommeerd merk heftrucks gewerkt en daar werden papieren pakkingen steeds meer voor siliconenpakking uit de tube vervangen.
deze heeft het voordeel dat alle groeven van te enthousiast schoonschuren/steken worden opgevuld/afgedicht.

persoonlijk vind ik die siliconen knei-erig staan en als ik het gebruik snij ik na uitharding de uitgestulpte resten netjes weg........

Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Olieafscheider. Pakking? Kwekkel 2 4.087 22 September 2014, 09:08
Laatste bericht: Kwekkel
  Pakking tussen kat en voorpijp? Gandalf 4 2.901 16 December 2012, 23:34
Laatste bericht: Potvisboer
  Uit-/inlaat pakking vervangen maar bout wil niet voor of achteruit (doorgedraaid Jeroen V 11 6.769 22 June 2011, 20:53
Laatste bericht: Jeroen V
  Olielekkage erger na vervangen klepdeksel pakking Jeroen V 14 9.022 4 March 2011, 20:03
Laatste bericht: 345GLS
  Waarvoor dient deze pakking? Rubicon 7 4.165 26 January 2011, 11:36
Laatste bericht: 242-turbo
  Carter pan pakking !!! Blijft lekken... skidje 5 8.712 19 January 2010, 12:53
Laatste bericht: Jambon
  pakking uitlaat thoonen 1 1.794 16 August 2008, 14:20
Laatste bericht: Dopski
  B27E 1978 Inlaatspruitstuk-pakking. ZoZo 5 3.438 29 February 2008, 11:20
Laatste bericht: ZoZo
  koppakking of uilaatspruitstuk(pakking)? Peter Timmer 12 6.737 2 January 2007, 21:36
Laatste bericht: Peter Timmer
  Uitlaatspruitstuk gescheurd of lekke pakking? OPGELOST !! deusjevo 17 13.557 18 November 2006, 00:17
Laatste bericht: 240estate

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)