Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
klokkenwinkel 244 '79 verwijderen
Ik wil mijn klokkenwinkel(instrumentenpaneel 244GL 1979) verwijderen, maar krijg het er met geen mogelijkheid uit...
Eerst heb ik het afdekklepje van m'n stuurkolom verwijderd waardoor er 2 schroeven zichtbaar worden.
Deze heb ik verwijderd en er zit nu speling in het geheel, maar kan het hoogstends 1cm heen en weer halen.
Wat doe ik verkeerd!?
Ik lees verhalen over klepjes aan de linker en rechter kant, maar dat heb ik niet...?

Help!
Helaas geen Volvo meer..
Antwoord
oud model klokkenwinkel??
reken er ook op dat je km-teller kabel los moet Wink
dash moet je ook beetje "helpen"met ietwat omhoog te bewegen, kun je de klokken er zo uit halen
Land Rover 110. 200TDi ' 84
BMW E23 ' 83
V70 t-5 ' 99
Antwoord
Schroeven op stuurkolom loshalen, daarna de schroeven van de klokkenwinkel loshalen. Let erop dat er 2 klemmen bovenop de klokkenwinkel zit, die de boel klem zet. Even goed stevig trekken, en de klokkenwinkel komt naar voren toe. Eerst de twee stekkerverbindingen loshalen, die achterop je klokkenwinkel zit en als laatste de km-tellerkabel loshalen.
Volvo 245 DL, B19A, M46, 1977
Volvo 240 Polar, B230F, M47, 1992
Antwoord
Als je de schroefjes aan de voorkant van het tellerhuis los hebt, moet je even de zwarte afdekkap boven de pedalen loshalen en je kunt dan met je hand achter het dasboard komen.
Vervolgens de tellerunit naar buiten drukken met je hand door tegen de BOVENSTE rand van de achterzijde van het tellerhuis te duwen.

Als je het tellerhuis langs de voorzijde eruit wil trekken loop je een klein risico dat het glas losbreekt van het huis (zeker als je met een schroevedraaier te werk gaat).
Antwoord
bedankt allemaal zover, ik ga het zo proberen!
Helaas geen Volvo meer..
Antwoord
Ik heb uiteindelijk de boel los gekregen..(was wel ff lastig)
Mijn kmteller doet het weer voorlopig, maar ik ben bang dat m'n spanningsregelaar van de benzine en temp meter niet meer lekker werkt.
Ik heb naar Scandcar gebeld, maar zij hebben dat onderdeel niet op voorraad en weten niet wanneer het binnen zou kunnen.
Heeft iemand een idee waar ik zoiets zou kunnen kopen, of waar ik zo'n ding 2ehands vandaan kan halen?
De lampjes boven de klokkenwinkel wil ik ook vervangen, weet iemand waar ik die vandaan kan halen?
Helaas geen Volvo meer..
Antwoord
estateservices of nordicar voor je spanningsregelaar en halfords voor je lampjes (3 watt steeklampjes als ik mij niet vergis = 3w3 geloof ik).
Volvo 245 TIC - Gerestaureerd en verkocht...
Antwoord
Ik heb hier nog een klokkenwinkel liggen, die je wel over kunt nemen (met of zonder kleine toerenteller in het midden). Ik wil alleen de kilometerteller houden (maar die heb je volgens mij toch niet nodig).
Antwoord
Dirk242 schreef:Ik heb hier nog een klokkenwinkel liggen, die je wel over kunt nemen (met of zonder kleine toerenteller in het midden). Ik wil alleen de kilometerteller houden (maar die heb je volgens mij toch niet nodig).

Hey, dat klinkt goed!

Ik heb zelf ook een kleine toerenteller in het midden en wil dat zo houden.
Kan ik je ergens bereiken, woon je toevallig in de buurt van A'dam en wat zou je voor een klokkenwinkel wilen hebben?

Gr.

Bart
Helaas geen Volvo meer..
Antwoord
Je hebt een mailtje, bartman.
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Most security verwijderen Blikkie 2 3.169 5 March 2020, 11:20
Laatste bericht: Blikkie
  Verwijderen van contactslot unit Volvo 740 1985 Amazon62 3 4.313 22 November 2012, 23:37
Laatste bericht: asterix
  Auto blijft draaien na verwijderen contactsleutel Stevves 3 3.529 11 July 2012, 21:31
Laatste bericht: boedr
  achterklep verwijderen en terugplaatsen Volvo 240 gl estate 7 6.777 7 December 2006, 16:22
Laatste bericht: Frans245
  klokkenunit verwijderen jakobus 18 12.982 11 August 2006, 15:23
Laatste bericht: Peter Timmer
  Klokkenwinkel 1978 in een 1983-er thuur 2 2.807 21 February 2006, 12:00
Laatste bericht: Sander van Buiten

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)