Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Nieuw project! Een 244 DL uit 1982 nieuw leven inblazen.....
Kan nog even duren aangezien ik elke avond opgescheept zit met ongewenste kraambezoeken.
Maar wat in het vat zit verzuurt niet!
Anders kom ik tussen twee borstvoedingen door nog even met zoon Ingmar (vandaag op dit tijdstip precies vier weken oud.
Antwoord
Rhino schreef:Anders kom ik tussen twee borstvoedingen door nog even met zoon Ingmar (vandaag op dit tijdstip precies vier weken oud.

Ja, de tijd gaat hard. Voor je het weet wil hij je Volvo lenen ;D
Antwoord
Deze week ben ik met de kachelventilator aan de gang gegaan,voor velen een gevreesde klus en ja ik vindt het ook een k@$%& klus.
Het hele dashboard moest eruit natuurlijk,met al het gepriegel wat daar bij hoort maar uiteindelijk de unit uit de auto en een gloednieuwe ventilator in de bak gemonteerd,dat ding wil ik tenslotte voorlopig niet meer uitbouwen dus geen tweedehandsje.

Inmiddels zit de unit weer op zijn plek,nu moet alleen het dashboard weer in elkaar gezet worden. Eens kijken of dat deze week nog lukt.
Antwoord
Deze week toch te weinig tijd gehad maar het dashboard zit weer op zijn plek eindelijk........
De ventilator doet geruisloos zijn werk dus daar heb ik de komende jaren geen omkijken meer naar :Smile
Nu bezig om een beetje fatsoenlijke geluidsinstallatie aan te leggen maar dat lukt nog niet helemaal :o
Bij de eerste poging de radio te testen klapte direct de zekering eruit ??? Dus nu eerst uitzoeken wat daar dan fout zit Sad
Het is wel de bedoeling dat dit blauwe duiveltje deze week naar de APK gaat ;D
Volgens ons is de blauwe duivel nu wel APK=klaar :o
Antwoord
De blauwe duivel is af ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Gisteren is hij naar de APK geweest en werd daar afgekeurd :'(
Er zat ineens een gat in de rechts voor veerschotel onder,eerder zat die er niet maar ja,na de eerste rit van 50 km en wat porren bij de APK dus wel. Verder brak er ter plekke een stelnok van de rechter koplamp zodat die niet meer gesteld kon worden.
Verder kreeg de auto complimenten van de keurmeester nadat hij kon zien in de historie dat de auto 10 jaar van de weg geweest was.
Gisteravond meteen aan de slag en van de donor de veerpoot overgezet en de koplamp gerepareerd.
Begin volgende week dus weer terug voor een herkeuring(alleen de afkeurpunten worden dan gecheckt).

Als jullie de eerste foto's goed hebben bekeken dan konden jullie 2 plekken met plamuur zien op de rechter voordeur en achterwielboog die zijn inmiddels geschuurd en gespoten en ziet er ook weer toppie uit.
Voorlopig blijven de Draco velgen onder het beest,ik vind ze eigenlijk wel mooi staan onder deze baksteen :-X

[Afbeelding: Foto-C3FNZRHJ.jpg]
[Afbeelding: Foto-6PAOFNEQ.jpg]

Voor de nieuwsgierigen,dit is de donor:
[Afbeelding: Foto-TVJNOXFQ.jpg]
[Afbeelding: Foto-NQTMMG8T.jpg]
Antwoord
Die donor lijkt nog best aardig in de lak te staan.
Antwoord
Dat is schijn Dirk,hij is op de cruciale plekken gewoon slecht en dus verrot.
Antwoord
Toch wel handig zo'n poetsbrug. SmileIk kon er een overnemen van iemand maar uiteindelijk ging het helaas niet door.
Antwoord
Ja,zo'n poetsbrug is erg handig en ook makkelijk verplaatsbaar. Hij is speciaal aangeschaft voor het werken aan de carrosserie en degene die dat voor de lol doet is er erg blij mee,Wij hebben ook nog een 2-koloms brug voor het echte werk en soms moet een auto voor laswerk aan de bodem toch echt daar op gezet worden.
Antwoord
Vanmorgen opnieuw naar de APK geweest en jawel goedgekeurd ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Voor het eerst op de snelweg gereden met de blauwe duivel en eerlijk is eerlijk,hij rijdt formidabel en opvallend stil.
Het is een hele hoop werk geweest,uiteraard veel meer dan gedacht maar ja wat wil je als de voiture een winterslaap van 10 jaar achter de rug heeft.

Nu ga ik naar de volgende stap en dat is verfraaien en verbeteren :o :o :o :o
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  nieuw hier en hulp nodig broadspeed 1 450 9 August 2024, 23:11
Laatste bericht: skidje
Big Grin Project 164 T6 gewoon weer eens wat anders :) aRjen.T 67 49.429 19 May 2022, 06:12
Laatste bericht: aRjen.T
  Nieuw op dit forum, prettig kennis te maken! Jurriaan 9 4.316 6 March 2022, 20:29
Laatste bericht: Grey240Polar
  Pontiac astre Turbo project Joey 3 3.009 21 November 2020, 01:33
Laatste bericht: Dopski
  Project "De Belg" Huib244T 538 305.482 21 October 2020, 12:28
Laatste bericht: sludge
  Volvo Amazon B230FT Project ingmar 110 109.312 6 February 2017, 16:58
Laatste bericht: ingmar
  even voorstellen: Volvo 142 turbo Project jehannes 151 89.628 23 January 2017, 16:12
Laatste bericht: jehannes
  Nieuw met een volvo 244 Nivek 35 23.723 17 January 2017, 22:46
Laatste bericht: Nivek
  244 1980 3.0 24v project v58 29 24.313 7 November 2016, 21:45
Laatste bericht: v58
  Project Volvo 142R Barracuda_82 471 208.868 9 September 2016, 21:14
Laatste bericht: Estoque

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 5 gast(en)