Op die manier slepen is niet echt goed voor je automaatbak volgens mij...
Dat is mij door iemand met verstand van zaken verteld, en heb ik later ook terug gevonden in de handleiding van oa. mijn 940 (waar ook een automaat in zit).
In de volvo handleiding staat iig dat je niet harder dan 30km/h gesleept mag worden.
Maar misschien ben ik knettergek hoor, ik heb niet bijsterveel verstand van automaatjes...
Topics: 107
Ja dat klopt.Het is bij de meeste automaten zo dat je niet harder dan 30 moet rijden als je de auto sleept.Da's een van de redenen dat ik niet zo weg ben van een automaat
Topics: 256
Ja gelukkig niks aan de hand verder!
De sleepauto reed inderdaad niet hard en ook maar een paar honderd meter, ik stond vlak bij de afslag :-)
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Topics: 256
danielk schreef:voorwiel aangedreven auto heeft daar dan weer geen last van, of ze hadden m achterste voren weg moeten slepen, lijkt me ook te kunnen met die ANWB sleepwagen.
Hoe keer je een auto om op een drukke snelweg ??? ???
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Topics: 25
Het is best verantwoord om een automaat te slepen mits het voor een korte afstand is en bij lage snelheid en volgens mij is daar in dit geval aan voldaan.
Ik zou mij er niet zoveel zorgen om maken in dit geval.
Topics: 25
Naaldwijk naar Rotterdam lijkt mij nou net weer iets te veel/ver van het goede.
Ik heb geleerd dat een paar kilometer(plusminus 5 km) geen kwaad kan mits het maar bij lage snelheid is.
Topics: 107
Jelmar schreef:Het was ook meer een vraag eigenlijk, die anwb lui zijn over het algemeen niet de slimste namelijk...
Als je het over de wegenwachtmonteurs hebt ben ik dat absoluut niet met je eens.Ik ken geen betere storingzoekers dan wegenwachters.
Topics: 42
jos245 schreef:Jelmar schreef:Het was ook meer een vraag eigenlijk, die anwb lui zijn over het algemeen niet de slimste namelijk...
Als je het over de wegenwachtmonteurs hebt ben ik dat absoluut niet met je eens.Ik ken geen betere storingzoekers dan wegenwachters.
Hmm misschien toch eens lid worden van die gasten ;D
Enne Henk, je bent weer een ervaring rijker

Net zoals ons lezers