20 April 2008, 15:03
Hallo, misschien hoort mijn probleem hier niet helemaal thuis, maar het is wel vergelijkbaar.
Mijn 242 uit '77 heeft een B19A motor, die voorzover ik weet alleen in slagvolume van de B21A verschilt. Een jaar geleden liep de motor goed, maar deze is langzaam maar zeker steeds slechter gaan lopen. Het begon met inhouden bij een laag toerental. Contactpunten gesteld, carburateur schoongemaakt, en het ging weer een tijdje goed. Maar nu is het erchter zo ver dat de motor gechoked wel goed loopt zij het bijna 2000!!! toeren stationair (als ik minder choke trekt ie überhaupt niet). Maar zodra de motor warm is, en ik dus niet meer choke, dan houdt de motor onder de 3000 toeren inen lijkt af en toe te stikken (zelfs op de snelweg). Kan dit echt komen door een carburateur die aan revisie toe is, of is er meer aan de hand?
Mijn 242 uit '77 heeft een B19A motor, die voorzover ik weet alleen in slagvolume van de B21A verschilt. Een jaar geleden liep de motor goed, maar deze is langzaam maar zeker steeds slechter gaan lopen. Het begon met inhouden bij een laag toerental. Contactpunten gesteld, carburateur schoongemaakt, en het ging weer een tijdje goed. Maar nu is het erchter zo ver dat de motor gechoked wel goed loopt zij het bijna 2000!!! toeren stationair (als ik minder choke trekt ie überhaupt niet). Maar zodra de motor warm is, en ik dus niet meer choke, dan houdt de motor onder de 3000 toeren inen lijkt af en toe te stikken (zelfs op de snelweg). Kan dit echt komen door een carburateur die aan revisie toe is, of is er meer aan de hand?