23 March 2008, 01:31
Ik heb de nodige problemen gehad met mijn 245 GLE op gas. Op benzine rijdt hij na een backfire helemaal niet meer, na een andere backfire is de luchtfilter ontploft.
Starten op lpg gaat bijna niet, alsof de leiding leeg is en de lpg vanaf achter moet komen. Heb ik tot 2 uur stil gestaan dan start ik hem zonder problemen op lpg, na 2 uur moet ik eerst op benzine laten starten (wat niet gaat) bij de eerste pruttel snel over op benzine.
Nu heb ik het K-jet systeem wat vaker ter sprake komt. Kan het hier aan liggen? (lijkt mij wel)
Kan de verdamper kapot zijn, of iemand zei ooit iets over een o-ring in de verdamper, kan dit een defect zijn?
Ik weet niet hoe ik dit kan verhelpen. Ik heb reeds vervangen: bougies, kabels, bobine. Koelvloeistof is ok.
Starten op lpg gaat bijna niet, alsof de leiding leeg is en de lpg vanaf achter moet komen. Heb ik tot 2 uur stil gestaan dan start ik hem zonder problemen op lpg, na 2 uur moet ik eerst op benzine laten starten (wat niet gaat) bij de eerste pruttel snel over op benzine.
Nu heb ik het K-jet systeem wat vaker ter sprake komt. Kan het hier aan liggen? (lijkt mij wel)
Kan de verdamper kapot zijn, of iemand zei ooit iets over een o-ring in de verdamper, kan dit een defect zijn?
Ik weet niet hoe ik dit kan verhelpen. Ik heb reeds vervangen: bougies, kabels, bobine. Koelvloeistof is ok.
Volvo 245 GLE 1979