Berichten: 11
Topics: 2
Lid sinds: Nov 2007
Hallo allemaal,
Mijn obd geeft de volgende foutcodes aan ??? Op socket 2 1-1-3 en op socket 6 1-4-4. Wat houdt dit in en wat kan ik er aan doen ?
Groetjes Ed
Berichten: 3.258
Topics: 176
Lid sinds: Nov 2005
.
Deze
![[Afbeelding: foutcode.jpg]](http://i214.photobucket.com/albums/cc293/ropo_01/foutcode.jpg)
werkt ook heel goed.
1-4-4 lijkt op brandstofpomprelais.
Preventief vervangen kan nooit kwaad, dingen hebben niet het eeuwige leven en zijn vaak een bron van allerlei vage storingen.
Wat zijn de klachten aan de auto en misschien nog belangrijker, wat is het voor 1?
Berichten: 11
Topics: 2
Lid sinds: Nov 2007
Hallo Rob,
Het is een 940 met een 230 fb motor. Hij loopt onregelmatig. Hij slaat onder het rijden af en na een minuut kan ik hem weer starten. Het lampje links onder op het dashbord brandt ook en hij verbruikt heel veel. Normaal rijdt hij 1:10 maar nu 1:5. En waar zit dat relais ?
Groetjes Edje
Berichten: 974
Topics: 44
Lid sinds: Apr 2005
is zeker het brandstof relais heb ik ook gehad bij mijn 740
hij zit achter de zekeringen bij de relais links achter een groot wit relais
Volvo S70R B5234T4 M59
Berichten: 3.258
Topics: 176
Lid sinds: Nov 2005
Bij een940 weet ik niet precies waar hij zit, bij mijn 245 230F onder het handschoenenkastje, achter de bekleding
(passenger kick-panel).
zo rond de 30 eurie gloof ik.
Berichten: 450
Topics: 55
Lid sinds: Aug 2006
Bij Nordicar zijn ze een stuk goedkoper:
http://www.volvo-parts.nl/index.php?main...ts_id=2498
Rond de â¬17,00!
Berichten: 11
Topics: 2
Lid sinds: Nov 2007
Hallo allemaal,
Heb ff gekeken naar het brandstof relais, en heb hem ff eruit gehaald en er weer in gezet. Heb toen alles gereset (-pool losgemaakt van de accu) en ben toen weer gaan rijden en binnen een km ging het lampje weer branden. Heb toen weer de fout code uitgelezen en wat bleek : op socket 2 gaf hij 1-1-3 aan en op socket 6 1-1-1, volgens mij houdt dat in dat het relais weer goed is. dus op socket 2 geef hij nog een een fout. Het brandstof relais zat er volgens mij ook niet goed in want toen ik hem terugzetten zat hij er veel dieper in. Code 1-1-3 op socket 2 is volgens mij een fout in de injectors. Wat kan je hier aan doen ? Heb er al een busje cleaner in gegooid. Ik hoor het wel. Alvast bedankt.
Groetjes Ed
Berichten: 9.907
Topics: 84
Lid sinds: Apr 2006
1-1-3 en teveel verbruik zou met de brandstofdruk te maken kunnen hebben. Te hoog dus. De drukregelaar laten testen of vervangen (duur ding), slangetje er naar toe uitbaggeren en zo.
Oh ja, als je benzine ruikt aan de kant vd vacuumslang is het membraan lek en gaat je verbruik ook rap omhoog.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 3.258
Topics: 176
Lid sinds: Nov 2005
Citaat:Heb ff gekeken naar het brandstof relais, en heb hem ff eruit gehaald en er weer in gezet
Aan de buitenkant kun je niet zien of hij stuk is.
1. trek relais uit de auto
2. wip de omhuizing van het relais af.
3. bekijk de solderingen van het relais.
4. soldeer de loszittende verbindingen.
5. monteer de relais weer in omgekeerde volgorde.
of koop een nieuwe.......
Enkele ander links waar je misschien wat aan hebt:
B230F stopt er soms mee
940 slaat af tijdens rijden
Voor de drukregelaar: check punt 13
kleine Beurt
Berichten: 3.258
Topics: 176
Lid sinds: Nov 2005
Btw, je zegt dat: "lampje links onder op het dashbord brandt"
Is dat je lambda lampje?
Bij een 700/900 met LH jetronic 2.4 heeft foutcode 1-1-3 een andere betekenis.
1-1-3 ==> Lambda Integrator boven- of ondergrens.
Meld je ook even aan op de site van de
Volvo 700 Vereniging (als je dat tenminste al niet gedaan hebt).
Eenmaal aangemeld heb je toegang tot heel veel docu over de 900-series en het forum daar.
Iets specifiekere informatie daar en wellicht ook oplossingen.
Maar misschien dat hier ook een oplossing wordt gevonden hoor.
Succes.