Berichten: 2
Topics: 1
Lid sinds: Sep 2010
Als ik alle foutcodes gewist heb dan start ik de motor.loopt 5/10 seconden goed dan gaat motor hakkelen en lambda lamp branden en motor slaat af.gasklephuis schoongemaakt,lamdasensor vernieuwd en luchtmassameter uitgewisseld.
Het is een 230 motor met injectie en katalysator en elektrische ontsteking.Foutcode 1 4 4 komt ook wel eens voor.
Wie kan mij helpen?
Berichten: 9.907
Topics: 84
Lid sinds: Apr 2006
http://www.vcoa.org/700-900-faq/EngineOB...ctionFault
3-1-2 is van de LH: Signal missing for knock-related fuel enrichment Wiring break between EZK terminal 4 and FI #28 No faults evident
1-4-4 is van de EZ116K: No load signal from fuel injection system Bad fuel injection relay; faulty wiring from LH to EZK; bad LH module Engine lacks power; stalls; doesn't start or is jerky
Nou, dat ziet er niet goed uit voor je ECU en/of bedrading. Geen idee welke van de twee ECU's, ik zou er eens andere aanhangen.
Met die 1-4-4 fout neemt de EZK aan dat de motor voluit draait (vlgs Haynes), dus de motor zou met flink wat gas nog moeten blijven draaien. Praktisch is anders.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 1.231
Topics: 33
Lid sinds: Jul 2006
nieuw brandstofpomprelais proberen? staat er ook bij zie ik
KLIK
Berichten: 2
Topics: 1
Lid sinds: Sep 2010
Ik heb er toch een andere ecu aangehangen en hij loopt weer als een nieuwe,dus best gelopen!!
Het was de brandstof ecu,degene die tegen de zykant zit geschroefd.
Bedankt voor de reacties die ik heb gekregen. mvg