Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
als ik dan toch bezig ben....
#41
de pomp is vervangen voor de apk (lekte). ik heb de auto gekocht op voorwaarde dat er een nieuwe apk op zat, zodoende heeft de vorige eigenaar de pomp vervangen.

goed nieuws: dynamo vervangen voor een bijna nieuwe uit een 740, geen gejoel meer en alle lampjes UIT! ;D ;D

auto staat nu bij de monteur voor de:

distr.riem spanrol, motorolie +filter, thermostaat + kvs, remolie + gangbaar maken, versnellingsbakolie.
ik had daarbij zelf al luchtfilterhuis+ luchtfilter, bougies + bougie kabels, luchtklephuis gereinigd vervangen/ gedaan.

monteur kijkt nog even naar het benzine "probleem" volgende week komt het revisie setje voor de verdamper. daarna ff langs de bandenboer voor uitlijnen en langs de gas boer voor de puntjes op de I voor het afstellen.
Dan moet mn volvo goed lopen toch? [size=10pt](hoop ik hoop ik hoop ik ;D)[/size]

Antwoord
#42
pomp toch stuk ??? ??? ??? hoe kan dat? een nieuwe pomp naar de kl()te....

vorige eigenaar een te kleine (goedkope) pomp oid?

auto is eindelijk bijna klaar... ben benieuwd....
Antwoord
#43
De echte pomp is van Bosch, nummer 0 580 464 068, en tenzij ze droog draaien (worden gesmeerd door de benzine zelf) of tegen een verstopt benzinefilter of kapotte brandstofdrukregelaar moeten oppompen gaan ze net zo lang mee als de auto.
Zo te zien rij ik nog rond met de originele pomp (350.000 km).
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#44
iig alles doet het behalve de lamda sonde.. maar goed er is wel mee thuis te komen als het gas het zou begeven!

draait als een tierelier trekt veeeeeeel beter terwijl de verdamper alleen nog even gereviseerd moet worden.
kleppen tikken niet meer. olie was stok oud alles helemaal op tijd gezet. prefentief getectyleerd. alle vloeistoffen er af, auto wordt nu weer warm de thermostaat was verbogen ??? :Smile, de motor gromt nu weer. helemaal toppie, blij dat ik de distributie riem heb laten vervangen want dat was toch wel heel hard nodig. zat al speling op de spanrol..

ik ga nog even leren kleppen stellen en dan elke 10000 km ff bij stellen.
alleen het water onder mijn mat even verhelpen (raamrubber ff kitten) en dan mot t weer helemaal lekker zijn ;D

en dan kom je op je werk en kun je een lease auto uitzoeken... hoe irronisch :-\
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  [B200ET] Probleem met ontsteking of toch kop Dopski 7 6.187 21 April 2016, 22:45
Laatste bericht: Dopski
  Koppakking lek... of toch iets anders?! basdeb 19 14.362 15 January 2014, 23:52
Laatste bericht: martin_b
  244 overleden.. Maar toch maar een reanimatie? Wimme 35 18.312 2 January 2013, 00:27
Laatste bericht: oudevolvo
  Ontlucht.... of toch niet? 240 '92 Markenmiek 6 3.750 13 April 2011, 21:09
Laatste bericht: Markenmiek
  dop expansievat - misschien toch koppakking?? Jeroen V 23 14.873 20 January 2011, 19:12
Laatste bericht: Jeroen V
  RIJDEN OP LPG: alles viel uit door?? of was het toch de brandstoftoevoer! skidje 3 4.100 15 January 2011, 20:16
Laatste bericht: skidje
  Oude motor behouden of toch maar wat anders plaatsen Zuurstar 62 33.385 5 June 2010, 19:46
Laatste bericht: Zuurstar
  startmotor aan het verslijten, of toch de accu? (740 GL 2.3 uit '88) Hans_R 1 1.959 4 August 2009, 09:49
Laatste bericht: nick740
  DEF schuif dicht, AIRMIX en verw op COLD en toch warme lucht uit DEF uitgangen?? Tyn245GL 5 3.781 22 June 2009, 17:41
Laatste bericht: Tyn245GL
  80km/h in zn 5 moet toch kunnen? tijdentoeval 34 18.020 27 November 2006, 20:29
Laatste bericht: MP

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)