10 January 2008, 17:00
okidoki ...
Dan gaat het berichtje weer door de shredder....
Dan gaat het berichtje weer door de shredder....
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.
als ik dan toch bezig ben....
|
10 January 2008, 17:00
okidoki ...
Dan gaat het berichtje weer door de shredder....
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.
10 January 2008, 17:07
wat is nu precies de vraag eigenlijk?? :
![]() "Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
10 January 2008, 17:30
t gaat om een 91-er 940 met een B230F blok op lpg
auto loopt (liep) prima op lpg (als de verdamper weer in orde is) maar op benzine start ze wel maar slaat niet aan. 3 weken geleden deed ze dat nog wel (aanslaan) maar liep onregelmatig stationair (heeeel diep 500 toeren ong) daarom startte ik altijd rechtstreeks op lpg. nu dus de verdamper lek is wil ik graag op benzine kunnen rijden... Het stond sowieso op de planning om er even naar te kijken maar door de lekke verdamper een paar plaatsjes omhoog ge komen feiten op een rijtje: - spanning op zekering 11 zowel met starten als op contact zetten - nieuwe benzine pomp + brstf filter onder de auto (bestuurdersstoel) - auto krijgt geen benzine op injectorrail. - puntjes van het relais opnieuw gesoldeerd. - ik hoor geen pompen lopen (dit moet naar mijn mening vrij duidelijk te horen zijn)
10 January 2008, 17:46
Ik zou een vreemde spanning direct op je pomp zetten ( een draad meteen vanaf je accu )
Kan je een heel hoop conclusies uit trekken . - pomp , en intankpomp moet je dan horen lopen -als deze lopen ,kan je de motor starten Zo sluit je de rest uit .
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.
10 January 2008, 19:35
even een vraagje voor de veiligheid:
betekent dit dat de pomp hoe dan ook zal doorlopen? of stopt het zodra het injectiesysteem zegt dat er geen benzine meer toegevoegd wordt? ( mocht er iets fout gaan dat er dan niet overal benzine heen geslingerd wordt..)
10 January 2008, 19:41
Simpeler en netter via pin 30 en 87/2 vd stekker, dan gaat de pomp uit als je het contact uitzet.
Het benzinegebeuren is een gesloten circuit, teveel benzine wordt via de retourleiding weer in de tank gedumpt. Dat gebeurd continu als je op LPG rijdt.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
10 January 2008, 21:30
wat Marc zegt is idd netter en beter .En je hebt niet zo'n lang draadje nodig .
Hoe dan ook :pompen eerst draaien ! En die kan je gerust 5 min laten draaien , zonder dat de motor loopt.Daar gaat niets stuk van . En je weet zeker dat het hele systeem is ontlucht tot aan je injectors.
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.
11 January 2008, 12:23
11 January 2008, 14:22
relais doorschakelen geeft geen werkende pomp!
relais zelf schakelt hoorbaar. wil natuurlijk nog niet zegggen dat ie werkt.. dat relais tegen het expansievaatje van de kvs kan dat stuk zijn? omdat er een nieuwe pomp opzit en geen van beide pompen het doet.. stekkers zitten vast aan de pompen. als de motor geen injectie seintje doorgeeft zo heb ik begrepen gaan de pompen niet draaien. om het teveel vullen van de cilinders te voorkomen tijdens botsingen etc. zou er iets zijn dat de ontsteking op benzine aanstuurt? of toch een startblokkering die ik niet weet oid?
11 January 2008, 16:00
Omdat je een pomp vernieuwd hebt ,zou ik het daar in zoeken.
Nu kom je toch echt op het punt om die pomp direct aan te sturen met een 12 V draadje . Werkt ie dan nog niet dan heb je twee kansen : -massa niet goed -pomp toch stuk Pas als dat goed is ,dan naar "voren "werken..
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.
|
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|