Berichten: 1.778
Topics: 78
Lid sinds: May 2007
Ik ga er van uit dat het om een B230F gaat met motronic of whatever.
Komt er op neer dat er een heel hoop spaghetti onder de kap zit .
Daar heb ik weinig tot geen verstand van .
Ik kan wel met zekerheid zeggen dat je olielampje niets met de computer te maken heeft en rechtsstreeks
van je drukzender afkomt .
Dus is er werkelijk ( te ) weinig oliedruk.
Of een bedradingsprobleem.
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.
Hoi Katuut,
om de mineurstemming wat te ontzenuwen: bij een km.stand 385.000 is ie gewoon vol in leven hoor! Alleen is het idd wel waar wat Edwin zegt en kom je rond die kmstand (en eerder, en later) wel alle slijtagezaken tegen als lager, dynamo, startmotor, cylinderkop etc.
Als je dat onder controle hebt, kan er zo nog 2 a 3 ton bij.
oliedrukprobleem zal waarschijnlijk idd een massa/bedradingsprobleem zijn.....
wat betreft de benzine:
starten wel maar aanslaan niet
zekering 11 staat stroom op, zowel met starten als bij het op contact zetten
ik heb het relais opnieuw gesoldeerd maar geen resultaat
zoals al gezegd: brandstof pomp en filter zijn nieuw (bij apk 4 weken geleden vv) en brandstof pomp draait niet (tenminste dat moet anders wel heeeel zachtjes zijn) bij de apk liep de auto nog op benzine..
zit er achter bij de tank ook een filter?
zit er behalve links achterin de zekeringkast nog ergens een relais?
ik heb de brandstof slang bij de injector rail losgetrokken en daar komt geen benzine uit.
het lijkt dus er op dat de pompen geen stroom krijgen/ (of geen massa heeft ergens?) zodoende had ik het relais ook gesoldeerd.... overigens maakt een relais van een 740 geen verandering.
nog meer suggesties?
Berichten: 9.907
Topics: 84
Lid sinds: Apr 2006
1. Als er een fout zit in de ontsteking (dus geen signaal van de vliegwielsensor) komt er ook geen pomp in actie. Sensor zit bovenin het kopp. huis, draadje schudden kan helpen.
2. Op de stekker van het relais kan je 30 en 87/2 doorverbinden, dan draaien de pompen zodra je het contact aanzet. Kan ook door de linkerkanten van zekering 4 en 6 met elkaar te verbinden. - dit is echt een 240 truc.
3. Het is een brandstofinjectie relais, doet meer dan alleen pompen.
4. Lees de OBD codes uit vlgs
http://www.brickboard.com/FAQ/700-900/En...sticCodesi
5. Als de filters (onder de auto en in de tank) verstopt zijn gaan de pompen (idem) meer herrie maken ipv minder. Wordt ook alleen geleidelijk erger, niet ineens.
1. en 2. zou je even kunnen checken op de 7/900 site of via
http://www.brickboard.com/FAQ/700-900/FAQSummary1.htm, wie weet is de bedrading iets anders.
Pas op met benzine, een goede pomp produceert 4L/min tegen 5 bar, en ook als de motor uit is blijft er druk op staan.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
hallo Mark
1) is dat mogelijk als ze wel op gas kan lopen?
zou er heeeeeel stiekem een startblokkering ergens kunnen zitten die alleen op benzine zn werk doet?
Berichten: 9.907
Topics: 84
Lid sinds: Apr 2006
Ik ben jammergenoeg niet zo thuis in de regelelektronica van LPG. Ik stel me zo voor dat het veel simpeler werkt dan Bosch brandstofinjectie. Ergens heb ik een schema van Vialle uit 1993, daar komt geen vliegwielsensor in voor. Kort samengevat denk ik dat een injectiemotor best kan draaien op LPG als het injectiegebeuren half gaar is.
Ad 1. bedenk ik nu dat de ontsteking het ook op gas niet zou doen zonder vliegwielsensor, dus dat sloeg nergens op.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
euuuhmm even heel eigenwijs hoor ;D ;D
het is lpg g2 dus geen injectie....
Berichten: 9.907
Topics: 84
Lid sinds: Apr 2006
"...Kort samengevat denk ik dat een injectiemotor best kan draaien op LPG als het injectiegebeuren half gaar is..."
Ik bedoelde "een injectiemotor van origine" te schrijven. Ik had al wel aangenomen dat je een 'old style' LPG systeem had.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
hahah ik nodigde je uit om met me mee te denken want ik kom er ff niet meer uit.