Berichten: 450
Topics: 55
Lid sinds: Aug 2006
Wij zijn gisteren weer met de remmen bezig geweest. Echter blijft het bedaal gewoon tot op de bodem intrapbaar. Geen echte druk in het systeem. Hebben met een compressor en lage druk (1,5 bar) via het potje de zaak doorgeblazen. Dit heeft echter tot nu toe geen oplossing geboden. Verder zijn alle leidingen vernieuwd, lekt er verder niets en is de rembekrachtiger vernieuwd (echt nieuw). Nu was ik vandaag bij Volvo voor dit probleem (zonder auto uiteraard). Een van de monteurs gaf aan dat de remklauwen mogelijk op zijn kop zijn gemonteer (links rechts en rechs links). Hierdoor zou ontluchten mogelijk niet lukken. Iemand hier ervaring mee. Iemand die weet hoe de klauw er op moet en waar de nippels dan zitten (plaatje!?)
Hebben sowieso een easy bleed setje besteld waarme je d.m.v. de druk in je reservewiel een tankje en een slangetje met dopje op het remresevoir heel mallelijk het hele systeem kunt ontluchten door alle nippels open te zetten en waarbij via het tankje het resevoir steeds netjes wordt gevuld. Mogelijk dat hiermee straks en met de remklauwen opnieuw gemonteerd dit probleem wordt opgelost.
Zijn er mensen dit toevallig weten of de stift van het rempedaal die de plunjer van de rembekrachtiger indruk afgesteld kan en moet worden?
Nu ja ik hoor het wel...
Berichten: 9.909
Topics: 84
Lid sinds: Apr 2006
De enkele ontluchter moet bovenaan en naar binnen wijzen. Laat ik deze onvolprezen website nog eens onder de aandacht brengen:
http://home.no.net/ebrox/
Zie Front brake job, deze man is erg precies.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 450
Topics: 55
Lid sinds: Aug 2006
Hier twijfelen wij nu inerdaad over...zit deze onder, is het logisch dat er dan altijd lucht in blijft zitten!!!
Dit zullen wij dan ook snel gaan bekijken.
Het enige is dan of de leidingen dan nog goed uitkopen bij de aansluitpunten. Aangezien deze vervangen zijn met de klauwen er al op, hoop ik dat ze ook met de klauwen straks eventueel gedraaid ook nog goed uitkomen. We zullen zien en ik laat het wel weten ;D
Bedankt voor de info!
Berichten: 827
Topics: 20
Lid sinds: Apr 2005
Zijn de rubbers in de HRC vervangen ? Mijn ervaring is dat bij de oudere Volvo's na remolie verversen(En dus verdoortrappen) de HRC rubbers het steeds meer af laten weten... Normaal zou je dan ook een brakefailure kunnen zien maar hoeft niet...
Let wel, dit is na veel olie er doorheen, de auto wellicht nog een tijdje op een helling en de loop van de leiding controleren (Niet per ongeluk bij de kokerbalken naar boven en dan weer naar beneden?
[img][/img]
Berichten: 450
Topics: 55
Lid sinds: Aug 2006
HRC? Ik ben bang dat ik deze aanwijzingen niet helemaal begrijp... ??? ;D
We hebben wel alle kupjes en rubbertjes van de klauwen vernieuwd. De helfden zijn dus niet van elkaar geweest, maar wel alle zuigers zijn dus gereinigd en opnieuw geplaatst met benodigde rubbers etc.
Berichten: 827
Topics: 20
Lid sinds: Apr 2005
Sorry, hoofdremcilinder 8) 8) 8)
[img][/img]
Berichten: 2.761
Topics: 38
Lid sinds: Mar 2005
ik vermoed dat toch de klauwen verkeerd om zitten.
Het idee van Marc(abbabak) dat de leidingen een loop hebben gekregen waar een "bult" in zit zou ook nog kunnen.
Ik heb ook een tijdje last gehad van brake failure lampje en een niet echt hard pedaal na het loshalen van een klauw.
Dit is vanzelf verdwenen, was waarschijnlijk ook een "bult" in de leidingloop.
264GLE 1981/ C70 Cabrio/ Volkswagen Caravelle 1986
Berichten: 450
Topics: 55
Lid sinds: Aug 2006
Ik zit op dit moment in Berlijn, maar kreeg van het thuisfront te horen dat zowel de voor als achter klauwen verkeerd om zaten ;D. Wachten is nu nog even op het ontluchtingssetje en dan komt snel het verlossende antwoord of het heeft gewerkt.
Berichten: 450
Topics: 55
Lid sinds: Aug 2006
En ja hoor...remklauwen allemaal omgedraaid en alles ok! Het ontluchtingssetje m.b.v. het reservewiel is trouwens een echte aanrader. Zeker als je alleen aan het werk bent!
Berichten: 6.730
Topics: 163
Lid sinds: Aug 2006
Hoe doe je dat dan? Via een oude reservoirdop waar je een ventiel in hebt gemaakt, en dan lucht uit de reserveband erin?