Berichten: 51
Topics: 15
Lid sinds: Dec 2007
Goede middag,
Sinds een paar dagen, heb ik last van inhouden en bokken na 's morgens gestart te hebben. Hij doet dit op gas en benzine. Na een paar minuten rijden is het over. Ik denk aan een ontstekingsprobleem, omdat dit op gas en benzine gebeurt. Als ik de auto later op de dag start heb ik geen last.
Heeft iemand een idee wat dit zijn kan?
m vr gr Willem
De laatste tijd worden er best veel van dit soort topics geopend. Er zit een zoekfunctie op dit forum.
Waarschijnlijk vind je met enkele trefwoorden al een hoop soortgelijke problemen + oplossingen.
Edit: sorry, wat verder kijken...
Berichten: 2.372
Topics: 22
Lid sinds: Jul 2005
Dirk242 schreef:De laatste tijd worden er best veel van dit soort topics geopend. Er zit een zoekfunctie op dit forum.
Waarschijnlijk vind je met enkele trefwoorden al een hoop soortgelijke problemen + oplossingen.
Tevens is het handig om te vermelden wat voor Volvo je hebt, wat voor motor enz.
te zien aan zn titel (of de edit daarvan) heeft ie een 4 deurig broertje van jou wagen, met dezelfde motor.
loopt ie op 3 cylinders na de start? krijgt ie teveel of te weinig brandstof?
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Berichten: 51
Topics: 15
Lid sinds: Dec 2007
Ik heb al een uurtje gezocht op het forum, alleen dit specifieke probleem heb ik niet gevonden laat staan een oplossing.
Ik heb vanmiddag alleen wel ontdekt dat het oliereservoir in de carburateur leeg is. Dit ga ik morgen vullen en dan kijken of dat helpt.
Jan
Berichten: 6.729
Topics: 163
Lid sinds: Aug 2006
Ja dit schijnt (op benzine) te zorgen voor een "soepel" gaspendaal. Alleen op gas zou je van een leeg reservoir geen last moeten hebben.
Berichten: 938
Topics: 36
Lid sinds: Sep 2005
Ik heb maar weinig verstand van carburateurs, maar het klinkt idd als een ontstekingprobleem..
Gr 8)
Volvo V70 T5 '97<br />304 ponnies, 487 koppeltjes, 371 megameter
ja en als het zich 's morgens voordoet zou ik gokken op vocht: nieuwe verdeelkap, rotor, bougiekabels en bougies zou het moeten verhelpen dan.
Berichten: 827
Topics: 20
Lid sinds: Apr 2005
DopdeDouwer schreef:Ja dit schijnt (op benzine) te zorgen voor een "soepel" gaspendaal. Alleen op gas zou je van een leeg reservoir geen last moeten hebben.
Mmm, je rijdt met een constant vacuum carb: Als je je gas intrapt worden door vacuum de luchtschuif en naald langzaam omhoog getrokken waardoor de motor zich niet verslikt. De olie zorgt volgens mij voor demping bij beide dus is voor zowel lpg als benzine belangrijk. Ik ga voor Ticcie's oplossing, zout trekt vocht aan en is onder de kap een erg goede geleider.
Goedkope test, in het donker met wat hoger toerental met een schroevendraaier of een aardekabel langs je bougiekabels lopen. Je ziet de vonken dan mooi overschieten.
Als extra zou ik mijn vacuumslangen controleren.
[img][/img]
Berichten: 9.907
Topics: 84
Lid sinds: Apr 2006
Het constant vacuum gebeuren is echt alleen nuttig voor het opzuigen van benzine via de naald en sproeier, lpg werkt op inlaatvacuum (variabel).
Je kan om de naald te sparen bij het lpg rijden zelfs het membraan en de zuiger helemaal omhoogtrekken, of bovenin vastzetten met een schroefje.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 415
Topics: 67
Lid sinds: Nov 2007
Valt die zuiger ook niet omhoog te trekken door een onderdrukslang boven in de carburateurdeksel te zetten die bij rijden op gas inschakelt? Of trek je dan de atf olie uit de carburateur?
groet.