Shit..! Hij stinkt weer....
Toch wel fris met je kop uit het raam.
Want de lucht was niet te harden
Even zoeken maar weer..
Berichten: 4.732
Topics: 135
Lid sinds: Mar 2005
je hebt toch ergens een lek ofzo. Kun je dat niet zien als je de auto geparkeerd hebt? Ik denk dat je misschien ook even ALLES moet nalopen, incl. de opties die te dom voor woorden zijn.
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Berichten: 237
Topics: 9
Lid sinds: Apr 2005
Zegguh Doornbos..! Kijk je een beetje uit; als het een lek is moet je dat toch wel snel zien te vinden (ik weet het : hoe???) anders wordt het misschien toch wat link om verder te rijden?!

hock:
79-er 242 GT B23e
Berichten: 4.732
Topics: 135
Lid sinds: Mar 2005
lekt hij niet langs de injectoren? Rubbertjes verrot? Vacuumslangen gecheckt? Benzineleidingen gecheckt op gaatjes?
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Eureka! of hoe noem je zoiets.
De benzineslang die vanaf de drukregelaar langs het schutbord naar beneden loopt is tegen dat schutbord helemaal doorgeschuurd!
Toen ik hem losmaakte van de andere slangen spoot de benzine eruit. Wellicht ook de oorzaak van het niet mooi stationair lopen!!??
Binnenkort maar even nieuw slangetje regelen.
Allen bedankt voor het meedenken!
Groet,
Abel
Berichten: 4.732
Topics: 135
Lid sinds: Mar 2005
ahaaaaaahhh!!! Dus TOCH een lekke leiding...ik dacht het wel. Ja dan heb je ook minder druk op je systeem dus dat zal wel de hoofdoorzaak zijn vermoedelijk.
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Wederom een "startvraag" :
Als ik start en ik trap het gaspedaal nog niet in is het net alsof de motor op een paar poten loopt. Hij loopt dan niet mooi rond. Ook stinkt tie naar benzine.
Na het fiks intrappen van het gaspedaal loopt de motor stationair beter.
Bougiekabels zijn redelijk nieuw
Berichten: 132
Topics: 2
Lid sinds: Apr 2006
Jouw probleem komt me bekend voor, ik heb nu ongeveer hetzelfde aan de hand.
Van de een op de andere dag ging het lambda-lampje branden (op de snelweg), en begon stationair zeer slecht te lopen.
Het ene moment te laag stationair (600 rpm) en het andere moment te hoog (1600 rpm).
ik heb de bougies vervangen, de verdeler, de rotor, de stationair klep schoongemaakt en gecontroleerd op werking (aangesloten op regelbare voeding van 0 tot 12 volt en gaat dan van dicht naar open).
De lambda sonde werkte ook niet. Is nu vervangen door een nieuwe en geeft het juiste signaal af.
het vreemde is dat wanneer ik de stationairklep helemaal afsluit, hij blijft lopen (1000 rpm).
Ik ruik ook een ergere benzinelucht dan normaal. (meisje achter de McDrive: stikt uw auto zo?....ja dus)
Volvo 240GL Sedan 1989 B230F, elektrische fan en draco's. Volvo 940 Estate turbo 1997 B230FK ,19T en 3" DP. Honda CBR900 Fireblade Streetfighter/Stuntmotor. Yamaha WR450F Enduro/Supermotard
Berichten: 4.732
Topics: 135
Lid sinds: Mar 2005
valse lucht??
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"