21 November 2007, 11:07
Tja, is het brandstofrelais/pomp probleem verholpen, val je in het volgende probleem.
Middels de onderstaande volgorden proberen wij het remsysteem te ontluchten:
Since the 240 has two separate hydraulic systems (non ABS), the recommended sequence bleeds each system separately.
The upper two piston chambers on the front calipers form an inverted "U", with a single bleeder at the highest point. The lower two piston chambers form an upright "U", with bleeders at the two high points.
(See illustrations in Bentley, p 500-1 and Haynes, p 9-13)
Either A or B can be done first:
System A:
1) Left rear
2) Left front - Upper piston chambers (single bleeder, top)
3) Right front - Upper piston chambers (single bleeder, top)
System B:
4) Right rear
5) Right front - Lower piston chambers (inner and outer bleeders, either first)
6) Left front - Lower piston chambers (inner and outer bleeders, either first)
Hierbij komen we echter niet ver. Het rempedaal wordt gewoon niet hard. Er zitten bijna overal nieuwe leidingen / slangen en nieuwe nippels op een nieuwe remdrukcilinder (waar je remvloestofreservoir op zit). Ook blijkt bij de remklauw rechtsvoor er geen druk op de nippel te staan als ik een aantal keren op de rem druk (ik in de auto, mijn vader met slangetje en potje bij de nippels ;D). Bij de nipper om de klauw links voor lijkt er steeds alleen lucht uit de leiding te komen als de nippel wordt opgengedraaid na druk op het pedaal.
Zijn er mensen die eerder ook dit probleem hadden of mogelijk weten wat de oorzaak kan zijn van een niet te ontluchten systeem. Achter spuit de remolie er echter wel uit als de nippels worden opengedraaid!
Daarbij gaf een volvomonteur nog de tip dat de schakelaar van de remsensor (in verdeler) opengedraaid dient te worden. Is dit een bekend gegeven, deze ziet er nogal fragiel uit. Ik wacht nog even met draaien voordat dit opnieuw bevestigd kan worden
Middels de onderstaande volgorden proberen wij het remsysteem te ontluchten:
Since the 240 has two separate hydraulic systems (non ABS), the recommended sequence bleeds each system separately.
The upper two piston chambers on the front calipers form an inverted "U", with a single bleeder at the highest point. The lower two piston chambers form an upright "U", with bleeders at the two high points.
(See illustrations in Bentley, p 500-1 and Haynes, p 9-13)
Either A or B can be done first:
System A:
1) Left rear
2) Left front - Upper piston chambers (single bleeder, top)
3) Right front - Upper piston chambers (single bleeder, top)
System B:
4) Right rear
5) Right front - Lower piston chambers (inner and outer bleeders, either first)
6) Left front - Lower piston chambers (inner and outer bleeders, either first)
Hierbij komen we echter niet ver. Het rempedaal wordt gewoon niet hard. Er zitten bijna overal nieuwe leidingen / slangen en nieuwe nippels op een nieuwe remdrukcilinder (waar je remvloestofreservoir op zit). Ook blijkt bij de remklauw rechtsvoor er geen druk op de nippel te staan als ik een aantal keren op de rem druk (ik in de auto, mijn vader met slangetje en potje bij de nippels ;D). Bij de nipper om de klauw links voor lijkt er steeds alleen lucht uit de leiding te komen als de nippel wordt opgengedraaid na druk op het pedaal.
Zijn er mensen die eerder ook dit probleem hadden of mogelijk weten wat de oorzaak kan zijn van een niet te ontluchten systeem. Achter spuit de remolie er echter wel uit als de nippels worden opengedraaid!
Daarbij gaf een volvomonteur nog de tip dat de schakelaar van de remsensor (in verdeler) opengedraaid dient te worden. Is dit een bekend gegeven, deze ziet er nogal fragiel uit. Ik wacht nog even met draaien voordat dit opnieuw bevestigd kan worden

