Berichten: 2.372
Topics: 22
Lid sinds: Jul 2005
gewoon de wideband sensor in de uitlaat gehangen en gekeken hoe het mengsel was en dan wat verstellen en weer rijden totdat het goed is. Alleen ken ik die carb niet echt dus... het afstelwerk was moeilijk en hij reageerde niet echt goed vond ik.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Wanneer hij op constante snelheid netjes liep, liep ie arm bij het optrekken. Ook bij stationair lopen gaf hij niet de goede waardes aan (ik weet niet meer goed te arm of te rijk). Echter viel het me op dat ie het wel mooier is gaan lopen.
Is het gebruikelijk dat de waardes van een carb. motor altijd precies mooi zijn?
(Ik zag pas het filmpje van de gt van Bozzma en zijn meter gaf continu mooi 14,7 aan. Kan dit bij een carb. motor ook zo??)
Berichten: 1.555
Topics: 42
Lid sinds: Jan 2007
14.7???????of bedoel je 1.47?? KLEIN NUANCE VERSCHIL ;D ;D ;D
Land Rover 110. 200TDi ' 84
BMW E23 ' 83
V70 t-5 ' 99
Nee nee, 14,7.
Ja toch? even kijken.
Edit: ja 14,7. Benzine/luchtverhouding, geleerd van meester JW
Berichten: 3.840
Topics: 107
Lid sinds: Feb 2007
Ben het met de vorige berichten eens dat een revisiecarburateur of een goede tweedehandse waarschijnlijk je probleem oplost, mits de conditie van de motor goed is en een aantal andere zaken in orde zijn, zoals: bougiekabels,contactpunten,kleppen gesteld en voorontsteking precies op tijd.
Berichten: 2.761
Topics: 38
Lid sinds: Mar 2005
jos245 schreef:Ben het met de vorige berichten eens dat een revisiecarburateur of een goede tweedehandse waarschijnlijk je probleem oplost, mits de conditie van de motor goed is en een aantal andere zaken in orde zijn, zoals: bougiekabels,contactpunten,kleppen gesteld en voorontsteking precies op tijd.
Daar kan Zwarte Flirt over meepraten.
Een nieuwe carburateur doet wonderen voor je auto :o
264GLE 1981/ C70 Cabrio/ Volkswagen Caravelle 1986
Ja, las het pas van zwarte flirt.
Bougiekabels, contactpunten zijn nog geen 1000 km geleden vervangen.
Kleppen stellen gaat binnenkort gebeuren (toevallig sprak ik gister iemand en die had en het goede gereedschap en een doos vol klepjes en ik mocht ze wel hebben)
Ontsteking wordt ook z.s.m. gedaan.
Als dat ook niet helpt misschien de carburateur een keer reviseren, maar een carburateur moet gewoon meer dan 130.000 km meekunnen...
Berichten: 3.840
Topics: 107
Lid sinds: Feb 2007
Dirk242 schreef:.....maar een carburateur moet gewoon meer dan 130.000 km meekunnen...
Dat zou wel moeten maar is bij die Zeniths/Strombergs geen zekerheid.
Heb al een keer meegemaakt dat een Stromberg die 60.000 km. gedraaid had niet goed meer was. De auto had wel bijna twee jaar stilgestaan.Daar worden die carburateurs blijkbaar ook niet beter van
Berichten: 1.439
Topics: 22
Lid sinds: Oct 2006
Dan is soms het membraan lek of gescheurd, is los of als revisieset te koop bij Scandcar.
De naald mag op LPG ook wel elke 100.000 vervangen worden, maar zal wel afhankelijk zijn hoe je rijdt.
Ik reed dus als een beest, maar heb dat een beetje aangepast om de schade en bekeuringen te beperken.
Scheelt stukken op het verbruik, gewoon de LPG toevoer zo geknepen dat de top nog maar 140 is ipv 170. :
Zwarte Amerikaanse 245 met heel veel chroom.