Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Motor wisselen - tips & tricks?
#11
Ik wil wel komen kijken/helpen, doppenset mee ;D. Waar is het bij de kwik-fit in de buurt? Waar eerst everink auto's zat?

groet wouter
Volvo 240 GLT<br />Volvo 240 VAN (overleden)<br />Volvo 340 met jarratel aandrijving
Antwoord
#12
Muthill - ben niet bekend in de regio, noch in Zutphen - weet dus ook niet of Everink Auto's daar eerst zat. De Kwik-Fit zit aan de Industrieweg (75A) en de 'operatiekamer' zit aan de andere kant van 't hek - de voorlaatste garagedeur.

Xie je (graag!) dan - lekker weekend!
R.I.P. Volvo 244 GL - 1980 - geel;
verkocht: 'de tunnel' Volvo 245 DL - 1980 - geel - LPG;
enjoying: 'Doris' - Volvo 242 DL - 1975 - bordeauxrood - LPG;
tryin to enjoy (more): 'Die Nieuwe Ouwe' - Volvo 940 GL - 1996 - groen - LPi.
Antwoord
#13
Sja, zo nog 's wat: Bij m'n reguliere 'dealer' van onderdelen (Brezan) geweest voor vanalles. Ze kunnen me echter niet helpen aan spruitstuk-pakkingen. De verkoper adviseerde me 's via 'de clyub' te informeren.

Iemand nog een in- en uitlaatspruitstuk-pakking liggen voor een zacht prijsje (of zachter dan die van de Volvo-dealer)? Of daar een goed adresje voor heeft?

Bedankt weer!
R.I.P. Volvo 244 GL - 1980 - geel;
verkocht: 'de tunnel' Volvo 245 DL - 1980 - geel - LPG;
enjoying: 'Doris' - Volvo 242 DL - 1975 - bordeauxrood - LPG;
tryin to enjoy (more): 'Die Nieuwe Ouwe' - Volvo 940 GL - 1996 - groen - LPi.
Antwoord
#14
Huh, voor de b20 hadden ze die zelfs... (tussen spruitstuk en uitlaat dan, bij brezan)
Is het dit weekend in Zutphen?
Antwoord
#15
gisteren opgehaald bij de dealer. Ik geloof €15 -20 euro voor de uitlaatpakking. Tja...om daar nou op te bezuinigen. Het is wel topspul van Volvo. Zeker als je een koppakking nodig hebt is de originele toch altijd zeker aan te raden.

injectieblok uit 1992 noem jij. Dat zal dan ook wel een B230F zijn. Niet heel lastig want volgens mij zijn ze allemaal tzelfde.
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
#16
Weer een goeie tip :-*: gewoon naar de Volvo-dealer. Kwas r een btje bang voor omdat ik verwachtte dat deze de absolute hoofdprijs vragen voor onderdelen, maar ze waren verrassend behulpzaam.

Gevraagd naar motorsteunen en spruitstukpakkingen. Deze zijn allemaal leverbaar voor een, zoals voorspeld, redelijk prijsje. En beter nog: :o op voorraad bij de dieler in Zutphen 8)!

Ik zou 't overigens wel erg op prijs stellen als je nu niet stante pede naar deze dieler rent om de spullen voor m'n neus weg te kapen, hahah Tongue!

Voor de liefhebbers (oa DopDeDouwer): 't gaat allemaal gebeuren op 13 oktober :Smile.
R.I.P. Volvo 244 GL - 1980 - geel;
verkocht: 'de tunnel' Volvo 245 DL - 1980 - geel - LPG;
enjoying: 'Doris' - Volvo 242 DL - 1975 - bordeauxrood - LPG;
tryin to enjoy (more): 'Die Nieuwe Ouwe' - Volvo 940 GL - 1996 - groen - LPi.
Antwoord
#17
Dinges schreef:Ik zou 't overigens wel erg op prijs stellen als je nu niet stante pede naar deze dieler rent om de spullen voor m'n neus weg te kapen, hahah Tongue!

Wat mij betreft hoef je daar niet bang voor te zijn.
Ik mag dan wel een Volvo rijden maar de Volvo dealer daar rijd ik altijd met een grote boog omheen Wink

Ik heb trouwens ook nog een tip: maak de motorsteunen aan de onderzijde los (3 bouten) of als je de kans hebt verwijder ze helemaal voordat je het blok optakelt.
Ik had alleen de bout aan de onderzijde van het rubber eraf gedraaid en dacht dat de motorrubbers met het optakelen vanzelf uit de steun zouden schieten .
Maar mooi niet dus >Sad

Ook heb ik veel afgezien met het losmaken van de uitlaat van het spruitstuk. Tenslotte maar gewoon aan de pijp afgezaagd. Maat 14 was te klein en maat 15 draaide over de moeren heen :Smile
Antwoord
#18
Zorgen dat je een setje (liefst zeskant) Inchmaat doppen bij de hand hebt voor rottigheden is wel eens handig .. Wink
Volvofanaat met vroeger zweefvliegneigingen, tegenwoordig vlieg ik op (of van) de MTB. :-)

Huidige vloot: V70n T5 '01 >430K  / 240 2.0 Polar xx-01-93 399K
Antwoord
#19
jaja, vandaag was de dag - althans, inmiddels gisteren.

Om half 1 was 't oude blok uitgebouwd en begonnen we met 't overzetten van de verschillende spullen (inlaatspruitstuk, startmotor, dynamo en meer van zuks). Overigens geen hulp meer zien verschijnen bij 'de beunhut' (jammer!), maar dat kan ook geweest zijn omdat jullie je hebben laten afschrikken door het grote groene monster (groene amerikaanse pick-up) waar ze wat mee aan 't klussen waren voor de deur, hahaha!

Om een uur of 10 hing alles weer op z'n plek en, ja, ik heb een heleboel foto's gemaakt en die post ik binnenkort. Nog wat aan 't vechten geweest met oa de ontsteking, maar verder ben ik erg enthousiast (later meer)!

Onderweg naar m'n slaapadresje geconstateerd dat er nog een massa-probleempje is (accu leeg en algehele duisternis bij aankomst in Apeldoorn) - daar kijken we morgen ff naar. Verder nog wat frutsels, maar daar komen we ook wel weer aan toe - op 't gemakje.

... eerst maar ff een lekker biertje en een snurkje - tot later ...
R.I.P. Volvo 244 GL - 1980 - geel;
verkocht: 'de tunnel' Volvo 245 DL - 1980 - geel - LPG;
enjoying: 'Doris' - Volvo 242 DL - 1975 - bordeauxrood - LPG;
tryin to enjoy (more): 'Die Nieuwe Ouwe' - Volvo 940 GL - 1996 - groen - LPi.
Antwoord
#20
zoals beloofd, hier wat foto's van de operatie:

allereerst wat 'ervoor'-foto's:
[Afbeelding: 100_1142.JPG]
... bovenaanzicht ...

[Afbeelding: 100_1156.JPG]
... olielekkage? waarzo dan ..?

[Afbeelding: 100_1163.JPG]
... mooie mayonnaise-fabriek :o ...

[Afbeelding: 100_1173.JPG]
... 't ouwe kreng eruit (onder toezicht van Edwin) ...

[Afbeelding: 100_1174.JPG]
... 't ouwe kreng eruit II (onder toezicht van Emile) ...

[Afbeelding: 100_1175.JPG]
... mooi op schema ...

wat oud-en nieuw foto's (ter vergelijking):
[Afbeelding: 100_1179.JPG]
[Afbeelding: 100_1180.JPG]
... nokkenas ...

[Afbeelding: 100_1176.JPG]
[Afbeelding: 100_1168.JPG]

... en dan de 'nieuwe' er weer in:
[Afbeelding: 100_1188.JPG]
... ff mikken ...

[Afbeelding: 100_1195.JPG]
... et voilà ...

ff voor middernacht is de klus dan toch geklaard - pfff

(post veranderd voor fotokes)
R.I.P. Volvo 244 GL - 1980 - geel;
verkocht: 'de tunnel' Volvo 245 DL - 1980 - geel - LPG;
enjoying: 'Doris' - Volvo 242 DL - 1975 - bordeauxrood - LPG;
tryin to enjoy (more): 'Die Nieuwe Ouwe' - Volvo 940 GL - 1996 - groen - LPi.
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
Tongue 2.3l motor in Super Polar 1993 Boet 4 172 27 August 2025, 10:35
Laatste bericht: skidje
  Motor nummer D24 edantonissen 0 99 24 July 2025, 21:05
Laatste bericht: edantonissen
  Motor blijft koud? Boet 4 531 3 March 2025, 21:07
Laatste bericht: Dopski
Sad motor V50 2.0 benzine houdt iets in Dopski 2 886 23 July 2024, 09:47
Laatste bericht: Dopski
  Volvo 264 PRV V6, B28e motor wil maar niet lopen Gerrit - Jan 1 1.677 23 April 2024, 13:12
Laatste bericht: Marc1970
  Tikkend geluid, motor, rechtsvoor shineslikesun 3 1.330 25 March 2024, 20:10
Laatste bericht: BartJu
  240 start soms niet (bij warme motor) superD 12 5.109 17 June 2023, 15:32
Laatste bericht: superD
  Motor houdt er na 10 min. mee op Rin 14 4.772 1 January 2023, 15:09
Laatste bericht: Rin
  Motor Slaat af na aanslaan OPGELOST pepijnwk 1 1.733 12 August 2022, 13:25
Laatste bericht: pepijnwk
  Help, Motor harde tik menno000 2 1.778 5 November 2021, 00:14
Laatste bericht: Volvo240

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)