Berichten: 296
Topics: 17
Lid sinds: Oct 2005
bij doet de handrem aan een kant niets. ook niet als ik 'm bij de hendel 1 kant strakker zet. wat kan er dan aan de hand zijn? zit ie gewoon vast of zo en hoe kom je erbij. de klauw en de schijf eraf of zo? hoe werkt die handrem verder.
Vitara
Berichten: 2.761
Topics: 38
Lid sinds: Mar 2005
Inderdaad de klauw en de schijf eraf.
Als de schijf er niet af wil, zitten waarschijnlijk je remschoenen iets te ver naar buiten. Via een gaatje aan de achterkant in je ankerplaat kun je deze terug stellen.
Door het aantrekken van de kabel word een nok verdraaid, die de remschoenen tegen de trommel drukt.
264GLE 1981/ C70 Cabrio/ Volkswagen Caravelle 1986
Berichten: 296
Topics: 17
Lid sinds: Oct 2005
oke simpel systeem dus, maar ik kan de klauw er zeker niet afhalen zonder de remleiding los te moeten koppelen. tenminste ik had t even bekeken en die leiding geeft niet mee toch. de klauw zal wel vastzitten met die bouten achterop. loopt zo'n remleiding leeg of hoe werkt dat, natijd ontluchten, dat weet ik wel, zal wel met die nippel die ik zag zitten. toch?
Vitara
Berichten: 217
Topics: 15
Lid sinds: Apr 2007
Zet even een stok oid op t pedaal dat hij half ingedrukt is, loopt t hele reservoirding niet leeg ..
Volvofanaat met vroeger zweefvliegneigingen, tegenwoordig vlieg ik op (of van) de MTB. :-)
Huidige vloot: V70n T5 '01 >430K / 240 2.0 Polar xx-01-93 399K
Berichten: 6.730
Topics: 163
Lid sinds: Aug 2006
Holowkregel schreef:oke simpel systeem dus, maar ik kan de klauw er zeker niet afhalen zonder de remleiding los te moeten koppelen. tenminste ik had t even bekeken en die leiding geeft niet mee toch. de klauw zal wel vastzitten met die bouten achterop. loopt zo'n remleiding leeg of hoe werkt dat, natijd ontluchten, dat weet ik wel, zal wel met die nippel die ik zag zitten. toch?
Een gedeelte van de remleiding, de remslang is wel flexibel... Alleen is dat volgens mij vanaf de as, het stukje naar de slang is weer niet flexibel.
Doe trouwens voorzichtig met het losdraaien van de aansluiting. Let goed op of de remleiding niet meedraaid, je draait er anders zo een knik in... Even wat wd40 oid erop maakt het al wat losser, anders voorzichtig met een combinatietang oid de leiding tegenhouden.
Berichten: 9.909
Topics: 84
Lid sinds: Apr 2006
De remklauw moet toch wel los kunnen zonder de remleiding los te halen. Als je de vaste leiding loshaalt uit de klemmetjes op de achteras buigt-ie heus wel 10 cm opzij zonder knikken.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 6.730
Topics: 163
Lid sinds: Aug 2006
Ja lijkt mij ook wel.
Was meer een waarschuwing voor als het toch niet mogelijk blijkt.
Berichten: 296
Topics: 17
Lid sinds: Oct 2005
gaan we dan morgen maar eens proberen, alvast dank voor het meedenken
Vitara
Berichten: 296
Topics: 17
Lid sinds: Oct 2005
ja dat met die remklauw werkt wel gewoon even aan een touwtje iets opzij gehangen,, maar die schijf wil er niet af zijn daar nog tips voor of gewoon de grote hamer pakken?
Vitara
Berichten: 2.761
Topics: 38
Lid sinds: Mar 2005
NEE, niet de hamer.
Aan de achterkant van de ankerplaat zit een gaatje, daar kun je een schroevendraaier oid doorsteken en dan de remschoenen van de handrem terugstellen door een tandwieltje te verdraaien.
264GLE 1981/ C70 Cabrio/ Volkswagen Caravelle 1986