Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
te weinig poten...
Mijn auto start sowiso slecht op benzine :'(
Die klep is denk ik ook het probleem.
Zie ook mijn topic in motoren->B230K/FD
Ik denk dat jij een LPG klep bedoeld, maar ik denk meer aan klepjes die vacuum/elektrisch gestuurd worden.
Ik ga maar eens op zoek naar een vraagbaak tot 1993, de mijne gaat maar tot 1980 :-\

264GLE 1981/ C70 Cabrio/ Volkswagen Caravelle 1986
Antwoord
ik bedoelde eigenlijk een in- of uitlaatklep die blijft hangen bij koude motor.
Antwoord
Ohw, je had het niet eens over mijn probleempje :-\

Tja het word ook best lastig als er zoveel soorten kleppen en klepjes in een auto zitten ;D
Antwoord
Peter Timmer schreef:Ohw, je had het niet eens over mijn probleempje :-\

Tja het word ook best lastig als er zoveel soorten kleppen en klepjes in een auto zitten ;D

Morgen maar even verder kleppen ;D

Over het doorstarten ed. Bij mij is het zo dat ik een 4 sec moet wachten na het op contact te zetten. Doe ik dat start ie bij de eerste ronde. Laat ik hem daarna gelijk afslaan :-\ dan zal ik via de midden stand van de LPG schakelaar moeten starten (geen mengsel). Om bij het eerste pruttelen weer over te schakelen naar LPG dit laatste werkt altijd. Maar het zo nu en dan op drie poten starten blijft ie houden na 10 sec draaien is dit overigens ook weer over.

Heb mijn vrouw dit ook uit proberen te leggen, dat van het starten.... Maar die moet niet zoveel meer hebben van mijn auto nadat ze laatst lopend naar huis toe moest ;D ;D
[Afbeelding: 50230371_6_BZi3-1.jpg]
Antwoord
Postma 245 GL schreef:Heb mijn vrouw dit ook uit proberen te leggen, dat van het starten.... Maar die moet niet zoveel meer hebben van mijn auto nadat ze laatst lopend naar huis toe moest ;D ;D

Das mooi, loop je ook niet het risico dat ze hem beschadigd :-X
Antwoord
Peter Timmer schreef:
Postma 245 GL schreef:Heb mijn vrouw dit ook uit proberen te leggen, dat van het starten.... Maar die moet niet zoveel meer hebben van mijn auto nadat ze laatst lopend naar huis toe moest ;D ;D

Das mooi, loop je ook niet het risico dat ze hem beschadigd :-X

Haha idd,.... Hoef ik me er ook niet ongerust over te maken,... ;D
[Afbeelding: 50230371_6_BZi3-1.jpg]
Antwoord
Dag allemaal,

Na een weekend bochtjes draaien in de Ardennen de volgende details.
Probleem doet zich voor bij zowel gas als benzine. -> geen gas probleem...
Tis de tweede cylinder, het is dus niet willekeurig.
Het ligt niet aan de bougies. (NGK ...7ES bougies erin, loopt als een speer, loopt bij hogere toeren overigens beter....)
Het ligt niet aan de bougie kabel. -> tijdelijk andere kabel plaatsen brengt geen verlichting...
Kan niet helemaal onderscheiden of het vocht is, denk het eerlijk gezegd niet. Geen vonkenregen in elk geval en een nacht doorbrengen in het best hoge gras op de camping waar echt alles doornat was bracht geen verandering danwel verergering.

Verder prima gereden, eenmaal goed aan het lopen geen enkel probleem meer, loopt als een trein ;D. Met 4 mensen en volle bepakking 1:9 over de Belgische snelweg heuvels en dalen. Binnendoor rijdend, scheurend en bochtjes draaiend 1:8.

Ik zit, het weekend, dit topic en de reacties overziend, meer te denken aan de klep van Ticcie. Mijn idee is dat het, in het geval van een klep, misschien de inlaatklep is waarbij het afsluitrubber om de klepsteel voor problemen zorgt?!

164 73 285000+; (164 '74 340000km+ in memoriamWink 245GL '80 420000+km (Still under severe construction)
Antwoord
Zoiets zou je mogelijk aan de kleur van je uitlaatgas moeten zien. Hoe zagen de oude bougies eruit ? Ik dacht dat een glimmend zwart laagje op olieverbruik duidde. Dan zou de klep langs de steel bij stlstand olie kunnen lekken waardoor de bougie ff vet slaat.

Een vastzittende klep kan ik me technisch niet voorstellen ??? Hij wordt mechanisch geopend en een gebroken veer zou je toch ook na de start moet merken...
[img][/img]
Antwoord
abbabak schreef:Zoiets zou je mogelijk aan de kleur van je uitlaatgas moeten zien. Hoe zagen de oude bougies eruit ? Ik dacht dat een glimmend zwart laagje op olieverbruik duidde. Dan zou de klep langs de steel bij stlstand olie kunnen lekken waardoor de bougie ff vet slaat.

Een vastzittende klep kan ik me technisch niet voorstellen ??? Hij wordt mechanisch geopend en een gebroken veer zou je toch ook na de start moet merken...

Dat is ook weer waar, Bougies zijn schoon. De bougie van de tweede cylinder kan hooguit een klein beetje bruin verkleuring toegedicht worden, meer niet. Zwart zijn ze zeker niet. en een gebroken veer blijft een probleem, niet alleen bij de start.

Nu, ik ga in elk geval maar even compressie testen en dan kijken wat dat oplevert. Als dat niks oplevert ga ik meer en meer alle onderdelen van de ontsteking NA de verdelerkap verdenken. ??? Schoonmaken en opnieuw afsluiten tegen vocht etc...

UPDATE Door mijzelf

Heb even contact opgenomen met BCCP in Gramsbergen voor tips. De electronische ontsteking komt bij hun vandaan dus ik dacht, laat ik hun eens contacten.

Tip nr 1. compressie meten en evt kleppen stellen. (was ik al van plan, gaat vanavond gebeuren, het meten dan.)
Tip nr 2. Verdelerkap kan een slechte stift hebben, nieuwe kap is het devies.
Tip nr 3. meet je bougiekabels na, er kan een slechte tussen zitten.... (wisseling van bougiekabels gaf geen verandering, dus hier zoek ik het niet zo gauw) Iemand enig idee hoe je die dingen na kan meten??
Tip nr 4. Meet je bobine na, als hij op overlijden staat kan dit dezelfde verschijnselen geven. Iemand een idee hoe je een bobine nameet zonder rucksichtslos er meteen maar een nieuwe in te hangen?

Hopelijk morgen na de compressiemeting meer nieuws... :Smile
164 73 285000+; (164 '74 340000km+ in memoriamWink 245GL '80 420000+km (Still under severe construction)
Antwoord
De Kater schreef:Tip nr 3. meet je bougiekabels na, er kan een slechte tussen zitten.... (wisseling van bougiekabels gaf geen verandering, dus hier zoek ik het niet zo gauw) Iemand enig idee hoe je die dingen na kan meten??

Bij Scandcar is voo € 5,90 een bougietester te koop; http://volvoklassiekeronderdelen.nl/shop..._id=187990
Misschien dat je daarmee verschillen met de andere 3 kan ontdekken. :o
Het kan zijn dat je er even op moet wachten, hij is pas in 2014 aan de catalogus toegevoegd. ???
Zwarte Amerikaanse 245 met heel veel chroom.
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Verwarming werkt niet bij te weinig koelvloeistof Boet 4 579 26 December 2024, 12:01
Laatste bericht: Boet
  Op 3 poten na koprevisie B21A: help?¿? ZOAB 7 10.896 18 August 2013, 19:42
Laatste bericht: ZOAB
  3 poten Felix 9 4.411 17 February 2012, 00:45
Laatste bericht: fullmetaldany
  240-1983: Op 3 poten na backfire zowel op benz. als LPG K-jet MartjeB 2 2.034 24 September 2010, 22:43
Laatste bericht: MartjeB
  Pruttelen bij weinig gas Layo 3 2.354 9 August 2008, 23:57
Laatste bericht: TheSaint77

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)