Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Distributieriem / (Witje op de intensieve)
Zo heb ik eindelijk het semi-officiële 240 forum gevonden, ik dacht al dat iedereen die mij kon helpen van de aardbol verdwenen was.

Ik heb de dag dat het forum plat is komen te liggen serieus pech gehad.

Ik was gezellig aan het cruisen toen ineens een slag wat tikken en toen niks meer. Ik dacht dat witje was vastgelopen of warm gelopen. Dus heb ik hem naar huis laten slepen. De dag erna eens gekeken of hij terug wou starten maar nog niks. Mijn oom gebeld: eens gekeken, nog eens proberen te starten. En toen het vernietigende verdict van mijn oom:
De distributieriem is kapot ( en dat al na 20 000 km) de nokkenas is gebroken en er zijn enkele kleppen scheef.

Paniek alom,

Na er een nacht goed over geslapen te hebben, heb ik besloten om de cilinderkop te reviseren( en dan ook maar ineens alles wat er nog vervangen moest worden): vandaag krijg ik mijn cilinderkop terug er zitten nieuwe wieldoppen op en een zijstrip komt er morgen op. De boxen in de zijpanelen van voor zijn afgedekt met originele afdekplaatjes.

En morgen ga ik er een nieuwe zetelvulling in zetten.

In de hoop dat hij dan weer jaren mee gaat, want nog zo'n stukken en ik vrees dat hij weg moet.

Iemand een idee hoe een distributieriem al na 20000km kan breken ?
wedish designer drugs<br />*NU VERKRIJGBAAR: "PARELS VOOR DE ZWIJNEN" VAN KONCEPT* 10 betonpunkparels gebracht door uw betonpunkzonen uit Molenbeersel. Geschilt om als achtergrond muzak te gebruiken in uw azalea en fuchsia serre.
Antwoord
Bert koncept schreef:Iemand een idee hoe een distributieriem al na 20000km kan breken ?

Dag Bert, welkom weer bij de familie Smile
Na 200000km is wel erg snel, niet goed gemonteerd ofzo?? Al lijkt me dat sterk.
Volvo V70 TDI<br />Volvo 242 in veel onderdelen
Antwoord
Ik vermoed dat hij te los lag en zo is beginnen klepperen maar zeker weten doe je dat toch niet. Hij zag er in allegeval nog hÃÂÃÂl goed uit (de riem) buiten dat hij gebroken is.
wedish designer drugs<br />*NU VERKRIJGBAAR: "PARELS VOOR DE ZWIJNEN" VAN KONCEPT* 10 betonpunkparels gebracht door uw betonpunkzonen uit Molenbeersel. Geschilt om als achtergrond muzak te gebruiken in uw azalea en fuchsia serre.
Antwoord
Zo maar uit niewsgierigheid....

Wat van blok ligt er in je auto?

Dit vanwege een discussie op het "oude" forum over de mogelijke schade bij distributie riem knappen en of een B230F wel of niet veilig was.

Marc
Volvo 245 GL estate 613.000 and stopt counting (and owning)<br />Volvo 945 2.3 I.C. (LPT/LPI) 269000 and started counting
Antwoord
Een D24 zonder turbo => nen echte Tractor hehe,

Normaal werd vorige week mijn koppakking vervangen en was er waarschijnlijk geen sprake geweest van knappen. De motorblok zelf is niks aan, wat eerst wel gevreesd werd omdat hij olie in het water lekte maar dat bleek gewoon de koppakking te zijn.

Oh en zojuist alle pakkingen besteld en ik ga ook nog van dat koelsysteemzuiveringsspul er in kappen als hij af is.

Er is beterschap in zicht.
Antwoord
Inderdaad...die vraag bekroop mij ook. B21ET kan het goed hebben. B230 niet hadden we geconcludeerd daar. Wie weet hier nog het fijne van en wil dit ff uiteenzetten!
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
Van een diesel inderdaad bekend. Heb overigens ooit eens een gebroken distr.riem gehad met een nissan bleubird (weet het bouwjaar niet eens maar 2 modelen voordat hij eruit ging). Daar lag de nokkenas in 4 delen boven in de kop maar voor de rest geen schade. Al met al was ik na 600 gulden weer op de weg. dat doet wel pijn als student....

Marc
Volvo 245 GL estate 613.000 and stopt counting (and owning)<br />Volvo 945 2.3 I.C. (LPT/LPI) 269000 and started counting
Antwoord
Ben wel niet echt deskundig op dit gebied, maar heb wel een ervaring:

Een jaar of vier terug is bij lage snelheid distributieriem gebroken: geen bijkomende schade! (B230F, 1989)

Auto was toen nog dealeronderhouden; ik kon gelukkig aantonen dat de vervangingstermijn van de riem verstreken was. Gratis reparatie!
Antwoord
Dus dat kan mij nog eens gebeuren ???
Antwoord
Bij onvakkundige montage kan dit altijd gebeuren (het zal niet de eerste en zeker niet de laatste keer zijn). Er wordt gezegd dat alleen bij een B230 de zuigers de kleppen kunnen raken (diesels ff buiten beschouwing gelaten; no offense 8) ), maar gezien Abel's en mijn eigen ervaring betwijfel ik of het voor alle 230- varianten geldt...
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  distributieriem vrijloop Rin 2 2.605 3 January 2019, 23:25
Laatste bericht: Rin
  Distributieriem vervangen stekkechillin 4 4.111 8 February 2017, 18:01
Laatste bericht: stekkechillin
  KEERRING VERDRIET/DISTRIBUTIERIEM André1992 4 4.618 21 January 2017, 18:21
Laatste bericht: Marc1970
  Volvo v70 tdi 1998 motor managment lampje timing distributieriem patmas 1 2.885 4 November 2015, 20:19
Laatste bericht: dwarswind
  distributieriem heeft neiging om van tandwiel af te lopen jos245 2 3.056 4 April 2015, 19:16
Laatste bericht: jos245
  Distributieriem wisselen met draaiende motor HansDAF 10 11.322 27 February 2015, 22:38
Laatste bericht: Amazon 221
  Distributieriem Rob van der Donk 8 4.677 17 May 2014, 07:35
Laatste bericht: Rob van der Donk
  Distributieriem B21ET plaatsen lukt niet helemaal daanheijn 4 3.412 17 January 2014, 00:21
Laatste bericht: daanheijn
  distributieriem vervangen goerloek 9 10.243 27 June 2013, 15:55
  Distributieriem vervangen. Boterbloem 5 6.179 12 April 2013, 10:42

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)