Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vervangen kickdownkabel
Mijn kickdownkabel is een beetje geraffeld. Hoe lastig is het om deze te vervangen? Ik hoorde van een garage dat dat nogal een probleem is. Is dat waar ???
1980 GL Diesel (USA)
Antwoord
Het vervangen zelf zal het probleem niet zijn denk ik maar de afstelling daarvan , want ik neem aan dat zoiets ook nog afgesteld moet worden.
Geen 940 LPT 1996
en geen onderdelen meer........
Antwoord
Ik laat een dezer dagen mijn kickdownkabel vervangen door mijn garage. Weliswaar geen volvogarage maar ik heb ze hoog: ze houden ook mijn camper in prima conditie en ze hebben jongens met veel ervaring met klassiekers rondlopen.
Ze deden niet moeilijk over mijn vraag. Als het klaar is laat ik de (hun) ervaringen wel weten.

Groeten
Erwald Kuin
Volvo 240 gl aut. 1991<br />toyota prius 2004
Antwoord
boku schreef:Ik laat een dezer dagen mijn kickdownkabel vervangen door mijn garage. Weliswaar geen volvogarage maar ik heb ze hoog: ze houden ook mijn camper in prima conditie en ze hebben jongens met veel ervaring met klassiekers rondlopen.
Ze deden niet moeilijk over mijn vraag. Als het klaar is laat ik de (hun) ervaringen wel weten.

Groeten
Erwald Kuin

Oke, Erwald. Ik ben benieuwd.
1980 GL Diesel (USA)
Antwoord
Ik had nog een berichtje beloofd: het bleek weliswaar niet een probleem te zijn, maar wel meer werk dan was voorzien. Ik begreep dat om de kickdownkabel te vervangen het carter eronder weg moest en dus ook weer aangebracht. Vervolgens moest de kickdown ook weer afgesteld worden. Ik kan wel zeggen dat nu de bak weer fluweelzacht op- en terugschakelt. Zijn ze wel een paar uur zoet mee geweest.
Als je het laat doen kost het dus een paar centen (kan niet zeggen hoeveel precies omdat ik ook andere dingen heb laten doen) maar ik heb er wel een goed gevoel bij. Voor wat beretf de onderdelen (dus ook voor die andere dingen) kreeg ik wel heel andere (lagere) prijzen dan de volvodealer aangaf. Je zou eens kunnen informeren bij Tolman in Drachten: ze hebben nu recente ervaring over tijd en kosten....

Groeten
Erwald
Antwoord
Bijna 14 dagen terug nog bij Tolman geweest. Er stond een rode 240 sedan!!! Was dat die van jou Boku ???
V90 1998<br /><br />740GL gerestaureerd 1985<br /><br />Fiat Panda 2012
Antwoord
Dat was hem inderdaad. Kon hem even missen zodat zij de tijd hadden om alles op het gemak te regelen. Maar wat ben ik blij dat ik hem weer terug heb. Zit weer grijnzend te pendelen tussen drachten en nijmegen!!

groeten
erwald
Antwoord
Citaat:Ik had nog een berichtje beloofd: het bleek weliswaar niet een probleem te zijn, maar wel meer werk dan was voorzien. Ik begreep dat om de kickdownkabel te vervangen het carter eronder weg moest en dus ook weer aangebracht. Vervolgens moest de kickdown ook weer afgesteld worden. Ik kan wel zeggen dat nu de bak weer fluweelzacht op- en terugschakelt. Zijn ze wel een paar uur zoet mee geweest.
Als je het laat doen kost het dus een paar centen (kan niet zeggen hoeveel precies omdat ik ook andere dingen heb laten doen) maar ik heb er wel een goed gevoel bij. Voor wat beretf de onderdelen (dus ook voor die andere dingen) kreeg ik wel heel andere (lagere) prijzen dan de volvodealer aangaf. Je zou eens kunnen informeren bij Tolman in Drachten: ze hebben nu recente ervaring over tijd en kosten....

Groeten
Erwald

Bedankt voor je berichtje, Erwald. Dan klopt het aardig dat het toch wel een flinke klus is. Wordt wel leuk als de carter verwijderd moet worden nu mijn volvo onder de tectyl zit :-\
Ik zal Tolman eens bellen, ben wel benieuwd wat het moet kosten. Wat zou er gebeuren als de kabel het begeeft, kun je dan niet meer schakelen?
1980 GL Diesel (USA)
Antwoord
Eerlijk gezegd geen idee. Even de beschrijving van wat er bij mij aan de hand was. De kabel bleef hangen bij mij; op een gegeven moment bleef de kabel hangen achter de "katrol" waar ook de gaskabel op zit. Hij bleef dus als het ware aangetrokken. Effect was dat gas geven heel zwaar ging en dat hij lang in de versnelling bleef hangen. Bovendien "loeide"de motor. Maar hij schakelde wel op uiteindelijk. Het lijkt mij (maar ik ben verre van een technicus) dat zonder de kabel hij nog wel schakelt maar dat de bak dat op zijn eigen moment zal doen en niet meer reageert op de stand van het gaspedaal. Maar: dat is meer proberen logisch na te denken dan ervaring.....

Succes ermee; hoor graag hoe het afloopt.

Groeten
Erwald
Antwoord
Citaat:Eerlijk gezegd geen idee. Even de beschrijving van wat er bij mij aan de hand was. De kabel bleef hangen bij mij; op een gegeven moment bleef de kabel hangen achter de "katrol" waar ook de gaskabel op zit. Hij bleef dus als het ware aangetrokken. Effect was dat gas geven heel zwaar ging en dat hij lang in de versnelling bleef hangen. Bovendien "loeide"de motor. Maar hij schakelde wel op uiteindelijk. Het lijkt mij (maar ik ben verre van een technicus) dat zonder de kabel hij nog wel schakelt maar dat de bak dat op zijn eigen moment zal doen en niet meer reageert op de stand van het gaspedaal. Maar: dat is meer proberen logisch na te denken dan ervaring.....

Succes ermee; hoor graag hoe het afloopt.

Groeten
Erwald

Ik snap wat je bedoelt ;D Bij mij blijft hij nog niet hangen, maar dat zal niet lang meer duren. Heb vandaag contact gehad met Tolman. Ik had een faxje gestuurd en binnen een half uur had ik telefoon terug. Klonk erg vriendelijk. Ik krijg nog een prijs voor het vervangen van de kabel en ik ga er sowieso heen voor olie verversen van motor en automaat en voor het natrekken van de kopbouten. Groot voordeel is dat Tolman op loopafstand van mijn werk zit. Dan heb ik ook geen gedoe met leenauto's.
Dus bedankt voor de tip! 8)
1980 GL Diesel (USA)
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
Photo v-snaren vervangen 940 - specs moerelonline 2 4.005 20 December 2019, 23:45
Laatste bericht: RM
  Distributieriem vervangen UraniumFever 8 8.961 23 July 2017, 08:18
Laatste bericht: Fred180
  thermostaat vervangen volvo 244 diesel h.vdweetering 2 4.532 6 January 2017, 11:14
Laatste bericht: h.vdweetering
  Vervangen D-riem DeBroeze 13 11.362 26 October 2015, 23:01
Laatste bericht: DeBroeze
  versnellingsbak rubber vervangen, wat plaatjes. en olie lekkage! 245GLE1981 7 8.093 23 July 2015, 21:23
Laatste bericht: skidje
  differentieel/ achteras (met vierkante bout), olie vervangen 245GLE1981 9 8.712 30 June 2015, 21:40
Laatste bericht: 245GLE1981
  Vervangen distributieriem en olie gertjanrouvoet 5 7.333 14 December 2012, 07:48
Laatste bericht: Dirk342
  Waterpomp vervangen. volvo 245 SE 1992 4 5.005 13 November 2012, 11:57
Laatste bericht: Volvo 142 B23
  kachel vervangen mase 5 5.474 9 November 2012, 18:14
Laatste bericht: Volvo240
  Kleppendeksel krom, kan ik deze vervangen? job245 3 4.522 5 October 2012, 11:57
Laatste bericht: job245

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)