2 June 2005, 22:52
kaduuk...wie weet...mail Rob eens!
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Starten B230F
|
2 June 2005, 22:52
kaduuk...wie weet...mail Rob eens!
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
4 June 2005, 10:01
Op weg naar de zaak vrijdagavond, waar ik ruimte heb om binnen wat te fixen, ging het ook onder het rijden met een gevarieerd toerental.
Maar goed. Ik heb de stappenmotor(dat is toch dat ding tegen het inlaatspruitstuk met een draaibaar messingkleurig schijfje) en de CIS klep losgehaald. CIS-klep was brandschoon en goed gangbaar. Stappenmotor naar mijn idee wel wat vuil, maar toch niet zo erg; toch maar goed schoon gemaakt. Was ook nog van plan het filter van de pump-in-tank te vervangen, maar dat vond ik even te veel werk. Bevordert misschien een wat rustiger stationaire loop?? Dus alles weer in elkaar gezet en :!: in een keer starten en een (bijna)goed toerental! (als vanouds licht variabel) Toch kan ik me bijna niet voorstellen dat dat beetje vuil de boosdoener was. Ik had de accuminpool los gemaakt; wellicht is de computer in de juiste stand gereset? Voorlopig ben ik tevreden. Goed weekend! Abel
11 June 2005, 19:59
==> Ik heb nu ook de connectoren die met de ontsteking hebben te maken losgemaakt en ingespoten met een contactreiniger; ook de bobinestekkers heb ik zo gereinigd.
En zowaar! Met merkbaar resultaat: stationair toerental is nu beter en de motor loopt rustiger!
6 September 2005, 15:21
Toch nog even een vervolg op het startprobleemverhaal.
Het starten na een korte stilstand gaat prima. Een Volvo-monteur vertelde dat de benzinedruk waarschijnlijk langzaam wegvalt en dan ahw weer opgebouwd moet worden. Vandaar het moeizame starten na een uurtje stilstand. Het " zou kunnen zijn", zei hij, dat het terugslagklepje, dat op de benzinepomp gemonteerd is, de boosdoener is! Wie herkent dit?? Abel
6 September 2005, 17:49
nope...sorry! :roll:
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
6 September 2005, 18:04
Heb inmiddels in het onderdelenboek wel zoiets gevonden.
Missschien proberen......
31 October 2005, 11:13
Never ending story...........
De beschreven startproblemen duiken toch weer op. Waren een tijdje (bijna) weg en ik heb dan ook nog niet aan de benzinepomp gesleuteld. Nu was het zo dat bij belabberd starten een benzinelucht merkbaar was die vrij vlot weer weg trok. Echter gisteren was het een paar keer dat , na redelijk vlot starten, de benzinelucht ook tijdens het rijden niet meer wegtrok. We zaten met trillende neusvleugels in de auto.Gisteravond na een paar km zijn we maar weer huis gegaan en hebben maar de fiets gepakt. (was een beste trap, schijnt wel gezond te zijn). Wie heeft een idee wat de mogelijke oorzaken zouden kunnen zijn!!??? Groet, Abel
31 October 2005, 11:16
dito hier qua starten, gisteren een enorme knal terwijl ik startte, dacht aan een backfire, maar gelukkig, luchtfilter zat aan de onderkant los( clipje afgebroken) maar nooit gezien, gemerkt enz.
vastgeschroefd en trekt, start en rijd beter dan ooit ![]() ![]()
orte Bochtenridder
![]()
31 October 2005, 13:32
De CIS klep (of stationairregelaar) moet je echt een nachtje laten weken in remmenreiniger heb ik ervaren. Aan 1 kant afdoppen en het elektronische gedeelte hoeft niet blank te staan
![]() Ik ben niet bekend met jouw inspuitsysteem, maar als je een brandstofdrukregelaar hebt is deze zeker de moeite waard even te inspecteren. Als deze blijft lekken krijg je ook deze verschijnselen. Benzineluchtje kan ook een gescheurde vacuumslang zijn. Suc6! Gr 8)
Volvo V70 T5 '97<br />304 ponnies, 487 koppeltjes, 371 megameter
1 November 2005, 11:07
Ik heb alle aangegeven punten gecontroleerd...niets ontdekt.
Alles toch maar even losgehaald en weer vastgezet. Computer gereset. Hoe het komt mag joost weten maar de benzinelucht blijft weg tijdens het rijden!! :roll: Ik snap er echt niks van! In ieder geval: bedankt voor de reacties. Abel |
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|