Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Starten B230F
kaduuk...wie weet...mail Rob eens!
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Antwoord
Op weg naar de zaak vrijdagavond, waar ik ruimte heb om binnen wat te fixen, ging het ook onder het rijden met een gevarieerd toerental.

Maar goed. Ik heb de stappenmotor(dat is toch dat ding tegen het inlaatspruitstuk met een draaibaar messingkleurig schijfje) en de CIS klep losgehaald.

CIS-klep was brandschoon en goed gangbaar. Stappenmotor naar mijn idee wel wat vuil, maar toch niet zo erg; toch maar goed schoon gemaakt.

Was ook nog van plan het filter van de pump-in-tank te vervangen, maar dat vond ik even te veel werk. Bevordert misschien een wat rustiger stationaire loop??

Dus alles weer in elkaar gezet en :!: in een keer starten en een (bijna)goed toerental! (als vanouds licht variabel)

Toch kan ik me bijna niet voorstellen dat dat beetje vuil de boosdoener was.

Ik had de accuminpool los gemaakt; wellicht is de computer in de juiste stand gereset?

Voorlopig ben ik tevreden.

Goed weekend!

Abel
Antwoord
==> Ik heb nu ook de connectoren die met de ontsteking hebben te maken losgemaakt en ingespoten met een contactreiniger; ook de bobinestekkers heb ik zo gereinigd.

En zowaar! Met merkbaar resultaat: stationair toerental is nu beter en de motor loopt rustiger!
Antwoord
Toch nog even een vervolg op het startprobleemverhaal.

Het starten na een korte stilstand gaat prima. Een Volvo-monteur vertelde dat de benzinedruk waarschijnlijk langzaam wegvalt en dan ahw weer opgebouwd moet worden. Vandaar het moeizame starten na een uurtje stilstand.

Het " zou kunnen zijn", zei hij, dat het terugslagklepje, dat op de benzinepomp gemonteerd is, de boosdoener is!

Wie herkent dit??

Abel
Antwoord
nope...sorry! :roll:
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
Heb inmiddels in het onderdelenboek wel zoiets gevonden.
Missschien proberen......
Antwoord
Never ending story...........

De beschreven startproblemen duiken toch weer op. Waren een tijdje (bijna) weg en ik heb dan ook nog niet aan de benzinepomp gesleuteld.

Nu was het zo dat bij belabberd starten een benzinelucht merkbaar was die vrij vlot weer weg trok. Echter gisteren was het een paar keer dat , na redelijk vlot starten, de benzinelucht ook tijdens het rijden niet meer wegtrok.
We zaten met trillende neusvleugels in de auto.Gisteravond na een paar km zijn we maar weer huis gegaan en hebben maar de fiets gepakt. (was een beste trap, schijnt wel gezond te zijn).

Wie heeft een idee wat de mogelijke oorzaken zouden kunnen zijn!!???

Groet,

Abel
Antwoord
dito hier qua starten, gisteren een enorme knal terwijl ik startte, dacht aan een backfire, maar gelukkig, luchtfilter zat aan de onderkant los( clipje afgebroken) maar nooit gezien, gemerkt enz.
vastgeschroefd en trekt, start en rijd beter dan ooit Big Grin Big Grin idee??
orte Bochtenridder Smile &amp; Off Topic Master<br />Ford Dondervogel 1963 (355PK~!)<br />245 GL aut. 1984<br /><br />www.eatamsterdam.nl
Antwoord
De CIS klep (of stationairregelaar) moet je echt een nachtje laten weken in remmenreiniger heb ik ervaren. Aan 1 kant afdoppen en het elektronische gedeelte hoeft niet blank te staan Wink. Soms wil het (ondanks dat ie brandschoon is) toch verschil maken als je hem vervangt met een andere.

Ik ben niet bekend met jouw inspuitsysteem, maar als je een brandstofdrukregelaar hebt is deze zeker de moeite waard even te inspecteren. Als deze blijft lekken krijg je ook deze verschijnselen.

Benzineluchtje kan ook een gescheurde vacuumslang zijn.

Suc6!

Gr 8)
Volvo V70 T5 '97<br />304 ponnies, 487 koppeltjes, 371 megameter
Antwoord
Ik heb alle aangegeven punten gecontroleerd...niets ontdekt.
Alles toch maar even losgehaald en weer vastgezet. Computer gereset.

Hoe het komt mag joost weten maar de benzinelucht blijft weg tijdens het rijden!! :roll:
Ik snap er echt niks van!

In ieder geval: bedankt voor de reacties.

Abel
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  volvo 245 1990 wil niet meer starten jvda 8 323 24 August 2025, 09:50
Laatste bericht: Marc1970
  B230F met klopgeest Kogelman 4 231 21 June 2025, 00:02
Laatste bericht: Kogelman
  B230F probleem met één cylinder stoffel 18 2.939 6 April 2025, 21:21
Laatste bericht: stoffel
  B21E wil niet meer starten Hannes 24 6.013 13 February 2024, 00:06
Laatste bericht: MacVolvo
  Volvo 240 1992 B230F Benzinesysteem problemen MelleV 2 1.692 21 April 2023, 17:36
Laatste bericht: Dopski
  Rotor B230F 244GL1978 0 705 1 April 2023, 15:26
Laatste bericht: 244GL1978
  "Choke systeem" in Polar (B230F), waarvoor dient dit/wat is kapot? marc-f 2 1.550 8 June 2022, 21:28
Laatste bericht: marc-f
  Anti-backfire klepje B200F B230F daan1508 9 3.927 5 January 2022, 00:18
Laatste bericht: daan1508
  verschil B200E VS B230F Kogelman 3 2.870 11 September 2021, 21:26
Laatste bericht: Kogelman
  Volvo 230K vervangen door B230F Rafiq 5 4.792 15 July 2021, 16:57
Laatste bericht: Dopski

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)