Berichten: 2.929
Topics: 52
Lid sinds: Oct 2005
Mijn garage - die zelf meteen het contactslot verdacht toen ik de symptomen beschreef - heeft niets aan het contactslot kunnen ontdekken, helaas. Nu werkt alles weer en dan is het, lijkt me, helemaal niet te achterhalen waar het probleem zit...
Berichten: 1.984
Topics: 74
Lid sinds: Dec 2005
Ergens een miniscuul los contactje.. Zijn altijd super irritante (*^%# klachten. Eigenlijk zou je es met lopende motor wat aan de bedrading moeten rommelen en dan kijken wat er gebeurd.
Berichten: 2.929
Topics: 52
Lid sinds: Oct 2005
Dat is misschien wel het proberen waard, ja.
Berichten: 938
Topics: 36
Lid sinds: Sep 2005
lj_dekker schreef:Ergens een miniscuul los contactje.. Zijn altijd super irritante (*^%# klachten. Eigenlijk zou je es met lopende motor wat aan de bedrading moeten rommelen en dan kijken wat er gebeurd.
En voorzichting de sleutel heen en weer bewegen.
Zekeringkast had je al geborsteld en voorzien van nieuwe torpedo-tjes?
Gr 8)
Volvo V70 T5 '97<br />304 ponnies, 487 koppeltjes, 371 megameter
Berichten: 2.929
Topics: 52
Lid sinds: Oct 2005
Ik weet niet wat torpedo'tjes zijn, maar zover we hebben kunnen nagaan - en als ik het goed heb begrepen - gaat de klokkenunit niet over de zekeringen.
Berichten: 1.517
Topics: 35
Lid sinds: Sep 2006
"Torpedo'tjes" is een bijnaam voor de zekeringen. Kijk er maar eens naar, ze zijn.. jawel 'torpedovormig' :wink: Tenminste, als je een originele zekeringkast hebt.
Berichten: 2.929
Topics: 52
Lid sinds: Oct 2005
Ik kan er anders niet mee schieten. Maar ja, ik heb wel de originele zekeringenkast.
Berichten: 2.761
Topics: 38
Lid sinds: Mar 2005
Beetje late reactie, maar beter als geen.
Rob zijn klokkenwinkel is in orde, zijn zekeringen(kast) zijn (is) in orde en zijn contactslot is in orde. Onderweg van de zekeringkast naar de klokkenwinkel zit een storing in de voeding van het geheel :?
Maar als de storing zo blijft gaan en komen, kun je er lang plezier :evil: van hebben Rob.
264GLE 1981/ C70 Cabrio/ Volkswagen Caravelle 1986
Berichten: 301
Topics: 11
Lid sinds: May 2006
Je moet even naar de onderste zekering kijken, krijgt deze stroom? (Voltmeter met + aan rechterkant zekering verbinden, en met - aan massa auto - met contact op II)
En is deze nog goed? (Ohm meter aan bijde zeiden van de verwijderde zekering aansluiten, moet 0 Ohm geven)
Als er spanning op de zekering staat en deze nog goed is, moet je de dimmer (dat draaiknopje linksboven je meters) er uit trekken en kijken of hier nog alles op aangesloten zit)
volvoloos<br /><br />One who forms and expresses judgments of the merits, faults, value, or truth of a matter.
Berichten: 2.761
Topics: 38
Lid sinds: Mar 2005
het gaat niet om de tellerverlichting, maar om de tellers zelf!
264GLE 1981/ C70 Cabrio/ Volkswagen Caravelle 1986