18 October 2006, 10:27
Ik ben even bij mijn (niet-Volvo-) garage langs geweest, en die zei meteen dat het volgens hem aan het contactslot lag. Iemand commentaar op deze gedachtegang? Alle tips zijn welkom!
Tellers, meters en controlelampjes krijgen geen stroom
|
18 October 2006, 10:27
Ik ben even bij mijn (niet-Volvo-) garage langs geweest, en die zei meteen dat het volgens hem aan het contactslot lag. Iemand commentaar op deze gedachtegang? Alle tips zijn welkom!
18 October 2006, 10:31
Peter Timmer schreef:Zelfs het lampje van de handrem werkt niet en dat haalt zijn massa bij de handremschakelaar weg. Toen het vanochtend nog wat schemerig was, heb ik trouwens de handrem nog even aangetrokken. Het blijkt dat het lampje heel zwak brandt...
18 October 2006, 12:34
Stabilisator ook nagemeten?
In dat halve maantje zit wel degelijk een belangrijk verschil. Plus en min is omgedraaid. Ik heb hier ergens schema's gepost van deze klokkenwinkels. Inderdaad contactslot is een goeie tip. Gr 8)
Volvo V70 T5 '97<br />304 ponnies, 487 koppeltjes, 371 megameter
18 October 2006, 14:07
thuur schreef:Ik heb hier ergens schema's gepost van deze klokkenwinkels. Enig idee waar? Bedankt voor je reactie.
18 October 2006, 21:22
thuur schreef:Plus en min is omgedraaid. Na wat meetwerk aan diverse kabelbomen (altijd handig, van alles bewaren) ben ik daar al achtergekomen. [size=9px]Na eerst al een printplaat van een reserve klokkenwinkel in rook te hebben laten opgaan :oops: [/size]
264GLE 1981/ C70 Cabrio/ Volkswagen Caravelle 1986
19 October 2006, 09:41
Nog een nuance, ik weet niet of het er iets toe doet: het acculampje gaat alleen branden als de motor een keer boven een bepaald toerental komt (welk weet ik niet want de toerenteller doet het niet). Hij blijft daarna wel constant branden. Als ik alleen binnen de bebouwde kom rij en geen stoplichtsprintjes doe - en er gaan echt dagen, misschien wel weken voorbij dat ik dat niet doe - blijft het lampje uit.
Peter, was het nou toch niet het pinnetje waar er drie lampjes gingen branden? De lampjes van de verlichting, het grootlicht en de handrem (heel zwakjes) doen het immers wel... (Ja ik zeg ook maar wat hoor)
19 October 2006, 14:38
Volvo V70 T5 '97<br />304 ponnies, 487 koppeltjes, 371 megameter
19 October 2006, 17:33
ik heb mijn lijstje ff met Thuur zijn lijstje vergeleken en zie veel overeenkomsten met zijn 83er. Maar ook een paar verschillen
![]() inmiddels ben ik wel 99% zeker dat de voeding voor de klokkenwinkel op pin 32/A binnen komt. En dat de massa aangesloten is op pin 32/4. Het gekke is dat de vraagbaak zegt dat die voeding vanaf zekering 13 komt, bij thuur ook en in de kabelbomen van mijn 83er en 87er vanaf zekering 16 komt. Terwijl bij Rob op zekering 16 alleen maar spanning komt als de verlichting aangaat. Het lijkt er veel op dat Volvo hier nogal eens mee aan het stoeien geweest is ![]() Rob, het is niet het pinnetje waar drie lampjes gingen branden, daar ben ik inmiddels vrij zeker van. Ik ben ook vrij zeker dat het niet je contactslot is, omdat bij het aanzetten van je contact zekering 13 spanning krijgt. Ik ben wel benieuwd naar dat relais waar iemand jou op attendeeerde. We zwoegen voort :lol: 8)
264GLE 1981/ C70 Cabrio/ Volkswagen Caravelle 1986
19 October 2006, 17:36
Dus wat moet ik allemaal zeggen tegen mijn garage, morgen? En moet ik de schema's van Thuur meenemen of hebben ze daar juist niks aan?
19 October 2006, 17:38
ik denk dat het het simpelst is om dit hele topic uit te printen, zodat hij het kan lezen :lol:
264GLE 1981/ C70 Cabrio/ Volkswagen Caravelle 1986
|
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|