29 August 2006, 19:51
Volgens mij moet het lampglas voorzien zijn van een E goedkeurings-dinges. En die heeft de Amerikaanse lamp niet.
BS-AutoTune, voor classics en specials: http://www.bs-autotune.nl
Probleem met Amerikaanse koplampen
|
29 August 2006, 19:51
Volgens mij moet het lampglas voorzien zijn van een E goedkeurings-dinges. En die heeft de Amerikaanse lamp niet.
BS-AutoTune, voor classics en specials: http://www.bs-autotune.nl
29 August 2006, 20:56
@ Erik265
Als er geen E-keur in staat, kan je het met de APK wel vergeten, maar leg je vraag eens voor aan US-cars Zoet in Delft. Als er iemand een type Sealed Beam lamp kent met E keur, dan zijn hun het wel. Wellicht hebben ze zelfs wel Sealed Beam's in voorraad !
29 August 2006, 22:16
Ik heb al bijna het hele internet hiervoor afgespeurd en ben al een paar keer tegengekomen dat Amerikaanse wagens met sealed beam koplampen zonder E-keur door de APK kwamen omdat het lichtbeeld wel correct was.
Het zal misschien wel verschillen per APK bedrijf. Ik zal vantevoren in ieder geval nog eens goed informeren (ook bij Zoet). Zelfs de RDW wist hier geen zinnig antwoord op te geven :roll:
1980 GL Diesel (USA)
30 August 2006, 11:18
RDW... Zinnig ?
In 1 zin ??? :roll:
BS-AutoTune, voor classics en specials: http://www.bs-autotune.nl
30 August 2006, 20:03
Als de RDW een voertuig toelaat dan is het goedgekeurd. De apk regels gaan niet over e merken of niet....
Helaas kan ik mijn apk boek niet ff overplakken ![]()
[img][/img]
30 August 2006, 20:19
Citaat:Ik heb in mei 2006 een geimporteerde Amerikaanse Volvo uit 1980 laten keuren. Door de verkoper zijn de Amerikaanse (dubbele) koplampen vervangen door Europese. Omdat ik de wagen graag origineel wil houden wil ik graag de Amerikaanse koplampen weer monteren. Dit zijn echter Sealed Beam koplampen en voorzover ik weet zijn deze in Nederland niet toegestaan. Zou ik alsnog een aantekening in het kenteken kunnen krijgen zodat ik deze lampen kan gebruiken? Ik heb tot dusver geen goed alternatief gevonden. Citaat:Geachte heer/mevrouw, Citaat:Bedankt voor uw antwoord, maar het is mij nog niet geheel duidelijk. Citaat:Geachte heer Dijkstra, ](*,) ](*,) ](*,) :-s :-s :-s :?: Kan iemand hier een touw aan vast knopen of ligt het aan mij??? :roll: ![]()
1980 GL Diesel (USA)
30 August 2006, 20:34
Volgens mij weet die medewerker van toeten noch blazen.
Dan zou je bijvoorbeeld van een gewone sedan of estate ook een cabrio mogen maken ? Staat immers niet op het kenteken.
30 August 2006, 21:23
Erik265 schreef:Kan iemand hier een touw aan vast knopen of ligt het aan mij??? :roll: Ja natuurlijk, jij, i.c. jouw auto, moet hele hele jaar voldoen aan de voorwaarden voor de APK. Technische controle 020-pliesie: 1 boete voor 2 druppels olie aan het blok en een ander wegens een scheur in de as-hoes. :twisted: Maarrrrr de RDW gaat NIET over de APK maar over het kenteken, dus voertuigidentificatie. Daar moet je dus zijn als de info van jouw kenteken niet meer klopt. (PUNT) De rest is APK...
[img][/img]
30 August 2006, 21:25
Pierre van Aert schreef:Dan zou je bijvoorbeeld van een gewone sedan of estate ook een cabrio mogen maken ? Nope, Cabrio staat wel degelijk op mijn kenteken ![]()
[img][/img]
30 August 2006, 21:34
Als de RDW niet over de APK gaat, welke instantie dan wel?
http://forum.davc.nl/viewtopic.php?p=637...16f397b433 O.a. op deze site las ik dat sealed beams ook goedgekeurd worden bij de APK.
1980 GL Diesel (USA)
|
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|