Topics: 32
Pierre van Aert schreef:John242 schreef:Pierre van Aert schreef:Zonder LPG installatie gewoon 95 en met LPG V-power + injektie-reiniger
lijkt mij het meest logische.
Vertel.....
Hij moet gewoon goed kunnen lopen op 95, als hij echter al een cylinderkoprevisie achter de rug heeft, dan 98 (als kop gevlakt is, heeft hij een hogere compressie)
Op LPG V-power en injektie-reiniger, dan blijft het injektie-systeem altijd gangbaar en hoef je niet regelmatig op benzine te rijden om het injektie-systeem te reinigen.
De benzine-prijs maakt niet uit, omdat je toch al zo weinig op benzine rijdt.
Natuurlijk moet hij goed lopen op 95, maar op 98 loopt hij beter.
Met LPG is het zaak de benzinepomp regelmatig te laten draaien,
wat betreft het inj.systeem geef ik je groot gelijk. :wink:
VOLVO 945 2.3 i aut. '92<br />SAAB 99 GL 2.0i '84<br />www.adopteereendog.nl<br />
![[Afbeelding: cooltext34912265.gif]](http://img.photobucket.com/albums/v391/jautew/cooltext34912265.gif)
<br />Een groot acteur kan u tot tranen bewegen. Maar dat kan een automonteur ook
Topics: 41
kwam laatst iemand tegen die de pomp(in de tank) met een schakelaar kon uit & aan zetten :lol: , zat in een 940, wel handig voor het behoud van je pomp
orte Bochtenridder

& Off Topic Master<br />Ford Dondervogel 1963 (355PK~!)<br />245 GL aut. 1984<br /><br />www.eatamsterdam.nl
Topics: 5
Ook als hij op LPG loopt, draait de benzinepomp gewoon door.
Als je denkt, dan haal ik toch de zekering van de pomp eruit, dan loopt hij ook op LPG niet !
Moet je echt een speciale omtrekkende beweging kunnen maken.
De injektiecomputer schakelt de LPG-AMS computer direct uit, als er een stroomonderbreking van de benzinepomp is.
Weet er echt het fijne niet van, maar weet wel dat dat de gevolgen zijn. :o :o
ps, als de zekering van de brandstofpomp er uit ligt, geeft de ontsteking ook geen vonk !
Is de Wegenwacht bij mij ook al eens een dik uur in de stromende regen naar op zoek geweest.
Topics: 41
nou, computer heeft m'n 245 niet, gewoon carburateurtje.
en idd, er zitten 3 schakelrelais op/bij een LPG instalatie; 1 op de tank, 1 op de verdamper en 1 op je benzineleiding.
de zekering van je(hoofd)pomp kun je wel uit zetten, maar je kunt ook gewoon zorgen voor voldoende benzine in je tank, gaat deze ook langer mee.
kosten van deze pomp is een kleine 150 euro, en redelijk kut om te vervangen
orte Bochtenridder

& Off Topic Master<br />Ford Dondervogel 1963 (355PK~!)<br />245 GL aut. 1984<br /><br />www.eatamsterdam.nl
Topics: 73
LPG heb ik ook aan gedacht maar echt goed is dat niet voor de kleppen van de B230F. ( Wel voor je beurs wellicht :wink: ). Gewoon 95 tanken en later wellicht de onsteking ietwat vervroegen zodat er wat meer peekaas en koppel vrijkomen bij 98'er. Zit je wel weer een beetje aan die 98 "vast". Mmmm... we zien we, eerst rijden !
Heb er al een tijd niet getankt maar vraag me af wat de 95 kost bij mij over de grens ( Germany ).
245 1993
Topics: 23
De B23/230 kan prima tegen LPG hoor.
Er zijn 3 soorten klepzetels:
Een erg slappe waarbij je lood(vervanger) moet tanken
Een flink sterkere, deze kan op benzine lopen zonder loodtoevoegingen.
En een zetel die specifiek geschikt is voor LPG.
De sterkere zetel die in de B230 zal zitten is al wel heel erg goed bestand tegen LPG. En het gaat ook niet in eens mis, de klepzetel slaat een beetje in, iedere keer dat de klep dicht gaat. Uiteindelijk wordt de klepspeling te klein waardoor de klep kan verbranden. Maar als je bij iedere 20.000 km beurt (vaker is altijd fijn) eventjes de klepspeling controleert dan heb je nergens last mee.
LPG verdien je op het moment wel heel erg snel terug en als het helemaal mis gaat: een cilinderkoprevisie is nou ook weer niet zo heel erg onbetaalbaar. En dan worden er zetels ingezet die niet meer inslaan.
Ik weet niet wat voor ontstekingssysteem je hebt, maar er staat ergens een artikel over het vervroegen van de ontsteking. Als je een schakelaar zou zetten tussen de draden dan kan je de vervroeging aanpassen aan de brandstof.
weer van alles geleerd. dank je ! leermoment :wink:
245 1993
wat zijn eigenlijk goede compressiewaarden voor een B230F ?
245 1993
Topics: 22
even over LPG: een goede, alleen op benzine gebruikt cylinderkop kun je al voor 100-150 euro hebben, en dan heb ik het al over de kop van een B230FK (misschien door de natriumgevulde uitlaatkleppen nog ietsje bestendiger tegen LPG). En bij het kopen van een andere cilinderkop kun je gelijk een beter stromende nemen (bijv 531) en die even wat laten vlakken of een dunnere koppaking ertussen doen.
Ik ga de volgende keer tanken ook even 100 oktaan in de 240 gooien, misschien dat ik dan echt iets merk van die 8 graden extra ontstekingsvervroeging.... Ik denk dat ie nu met de klopsensor de boel iets minder extreem vervroegd dan ik heb ingesteld..
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Topics: 4
Met vakantie in Zweden tank ik altijd 98. Duitsland ook trouwens. Ik merk dat de motor zich er beter bij voelt en iets zuiniger loopt. Maar of het het prijsverschil uitmaakt? Denk ik niet.
Wat natuurlijk wel interessant is 98 tanken en iets vervroegen.
Ga ik toch maar eens proberen. Kun je dan nog wel op 95 rijden als je dat gedaan hebt?