Topics: 31
Peter Timmer schreef:Bij grootlicht hoort je dimlicht uit te gaan.
Is dit wel zo?
Ook op wat Amerikaanse filmpjes viel me op dat bij grootlicht de dimlichten blijven branden. Maar bij andere ook weer niet. Maar bovenstaand plaatje is toch een officiele Volvo foto?
Iemand enig idee??? :-k
1980 GL Diesel (USA)
Topics: 20
Het schijnt dat een Nissan vannetta met dezelfde maat koplampen rijdt. Ik heb H4 en sealed high beam die ik door de Nissan H1 wil vervangen...

project :roll:
[img][/img]
Topics: 5
Ik heb het nog eens doorgelezen, maar volgens mij, als je een aparte unit voor grootlicht hebt, zoals bij jouw U.S. 265, dan moet dimlicht bij grootlicht gewoon blijven branden.
Het wordt anders als je maar 1 koplamp unit heb en dus H4 lampen (2 draadjes in een lamp) dan behoort dimlicht uit te gaan, anders word het lampje veel te warm.
Daarom kan je bij een gewone enkele unit als de schakelaar op dimlicht staat (naar rechts dus) alleen maar grootlicht aan zetten en niet seinen.
Seinen kan je alleen in de stand Uit (links dus) en de stand stadslicht.
Ik heb nog bij geen enkele auto (wat voor merk dan ook) met dubbele koplampen gezien, dat het dimlicht uit gaat bij grootlicht.
Pierre van Aert schreef:Ik heb het nog eens doorgelezen, maar volgens mij, als je een aparte unit voor grootlicht hebt, zoals bij jouw U.S. 265, dan moet dimlicht bij grootlicht gewoon blijven branden.
Het wordt anders als je maar 1 koplamp unit heb en dus H4 lampen (2 draadjes in een lamp) dan behoort dimlicht uit te gaan, anders word het lampje veel te warm.
Daarom kan je bij een gewone enkele unit als de schakelaar op dimlicht staat (naar rechts dus) alleen maar grootlicht aan zetten en niet seinen.
Seinen kan je alleen in de stand Uit (links dus) en de stand stadslicht.
Ik heb nog bij geen enkele auto (wat voor merk dan ook) met dubbele koplampen gezien, dat het dimlicht uit gaat bij grootlicht.
Dat verandert de zaak. Dan moet ik het probleem nu bij de koplampen op de andere kant zoeken. Ga ik morgen direct doen. Mijn tank wordt volgende maand gebruikt als trouwauto en dan wil ik graag dat alles naar behoren werkt.
Pierre, bedankt!
1980 GL Diesel (USA)
abbabak schreef:Het schijnt dat een Nissan vannetta met dezelfde maat koplampen rijdt. Ik heb H4 en sealed high beam die ik door de Nissan H1 wil vervangen...
project :roll:
Hou je ons op de hoogte?
1980 GL Diesel (USA)
Topics: 38
Interessante info Pierre.
Erik, sorry dat ik je op het verkeerde been (lamp) gezet heb. Ik heb idd alleen nog maar te maken gehad met een gecombineerd lampje. :oops:
264GLE 1981/ C70 Cabrio/ Volkswagen Caravelle 1986
Topics: 23
Een voltmeter zetten op de massa van de lamp en de massa van de accu. Geeft de voltmeter een waarde aan, massa niet goed. Blijft ie op 0, elders zoeken.
Peter Timmer schreef:Interessante info Pierre.
Erik, sorry dat ik je op het verkeerde been (lamp) gezet heb. Ik heb idd alleen nog maar te maken gehad met een gecombineerd lampje. :oops:
Het is je vergeven
Bozzma schreef:Een voltmeter zetten op de massa van de lamp en de massa van de accu. Geeft de voltmeter een waarde aan, massa niet goed. Blijft ie op 0, elders zoeken.
Ga ik morgen direct proberen!
1980 GL Diesel (USA)
Topics: 20
Erik265 schreef:Hou je ons op de hoogte?
Hmm, maar mijn US lampen zitten er nog niet in, en ik heb nog een led achterlicht project, Sper in a.as, cruisecontrol. En dan nog wat kleine dingen als een Eend, Cagiva Elefant en een huis uit 1880....
Toen destijds de sealed beam van mijn Vetter kuip de geest gaf heb ik een H4 voet gekocht en de boor op de unit gezet. Gewoon gelijmd en zelfs na 2 jaar 80/100 wat H4 geen problemen gehad.
Ik kan me ook voorstellen de sealed beams voor Xenon te gaan gebruiken, niet mooi wel lekker veel licht
Kortom, wacht NIET op mij 8)
[img][/img]
abbabak schreef:Erik265 schreef:Hou je ons op de hoogte?
Hmm, maar mijn US lampen zitten er nog niet in, en ik heb nog een led achterlicht project, Sper in a.as, cruisecontrol. En dan nog wat kleine dingen als een Eend, Cagiva Elefant en een huis uit 1880....
Toen destijds de sealed beam van mijn Vetter kuip de geest gaf heb ik een H4 voet gekocht en de boor op de unit gezet. Gewoon gelijmd en zelfs na 2 jaar 80/100 wat H4 geen problemen gehad.
Ik kan me ook voorstellen de sealed beams voor Xenon te gaan gebruiken, niet mooi wel lekker veel licht
Kortom, wacht NIET op mij 8)
Ik had al wat van je verwacht :wink:
Ik heb er ook geen haast mee, hoor. Ik wil volgend jaar proberen om met de US lampen de keuring door te komen. Dit moet volgens mij lukken als in ieder geval het lichtbeeld goed is. Heb ook geinformeerd bij het RDW, maar het valt niet mee om daar een fatsoenlijk antwoord op je vragen te krijgen. Dan moeten ze namelijk eerst je vraag begrijpen en dat schijnt nogal moeilijk te zijn voor die lui.
Ik ben nog bezig om alle vier lampen tegelijk te laten branden, maar dat valt niet mee als je geen garage hebt en het de hele tijd plenst
Succes met al je projecten!
1980 GL Diesel (USA)