25 June 2016, 18:25
Ik denk dat je bij die stekker moet beginnen met je multimeter en alle draden, stekkers en verbindingen nalopen tot je het 'lek' gevonden hebt. Ws. in de blauwe draad.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Motor valt uit na starten
|
25 June 2016, 18:25
Ik denk dat je bij die stekker moet beginnen met je multimeter en alle draden, stekkers en verbindingen nalopen tot je het 'lek' gevonden hebt. Ws. in de blauwe draad.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
25 June 2016, 18:58
ja ik ga morgen weer aan de slag. Maar als ik goed heb gemeten in de stekker, dan heb ik daar stroom in ieder geval
Verder heb ik in de zekeringenkast ook gemeten op 11 en 12 en die krijgen stroom op de zekeringhouder, heb nog niet iedere pin individueel gemeten, dus dat staat morgen op de planning.
245L VAN
25 June 2016, 19:45
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 25 June 2016, 19:50 door Sebastiaan!.)
nog even een klein (dom?) vraagje. Ik heb het toch goed begrepen dat er een kabel van de startmotor solenoid naar 15 op de bobine gaat en dat er een kabel van de kondensator op de verdeler naar 1 (-) op de bobine gaat? of mis ik nog een kabel?
245L VAN
25 June 2016, 20:40
Er is nog een essentieel onderdeel voor de bobine, de voorschakelweerstand. Die heeft 1 bruine draad naar de bobine, een bruine vanaf de startmotor en een blauwe vanaf het contactslot (die voor de zekeringkast nogblauwgeel is).
Als iemand de voorschakelweerstand uit het systeem heeft gehaald en de draad vanaf de startmotor direct op de bobine heeft gezet, loopt de motor alleen tijdens het starten. Je zou eens moeten kijken waar de blauwe draad eindigt/verder gaat. Beetje vreemd dat dat tijdens de stallingsperiode is gebeurd, misschien is een knaagdier bezig geweest?
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
25 June 2016, 20:43
ja de voorschakelweerstand die krijgt op beide pinnen 13,5v.
Ik ben ook een beetje bang voor een knaagdier, maar heb nog geen duidelijke sporen gevonden...
245L VAN
25 June 2016, 22:42
OK en die weerstand heeft twee kanten, een kant met 1 pin, daar komt de beroemde blauwe draad op, en een kant met 2 pinnen, daar komt een bruine draad vanaf de starter en een bruine draad naar pin 15 van de bobine op.
De andere pin op de 1 (-) bobine gaat inderdaad richting de condensator op de verdeler.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
25 June 2016, 22:54
Super weird... Ik heb altijd maar 1 blauwe en 1 bruine op die weerstand gehad. En maar 1 kabel van de startmotor solenoid naar 15 op de bobine.
De auto heeft gewoon gelopen voor hij de stalling in ging en ik heb geen kabels verwijderd.
26 June 2016, 09:15
Sebastiaan! schreef:De auto heeft gewoon gelopen voor hij de stalling in ging en ik heb geen kabels verwijderd. In dat geval lijkt het 't meest aannemelijk dat het euvel met langdurig stilstaan heeft te maken, dus mogelijk ergens een slecht contact door aanslag/corrosie.
26 June 2016, 10:21
Cit - Ik heb altijd maar 1 blauwe en 1 bruine op die weerstand gehad. En maar 1 kabel van de startmotor solenoid naar 15 op de bobine.
Ja uiteindelijk kan het zo ook, dan heeft iemand de kabel vanaf de starter van de weerstand gehaald en op de bobine geprikt. Op de bobine heb je dus 2 bruine draden aan de plus kant? Een draad die tijdens het starten/stand III spanning erop zet, die goed is, en een draad die op stand II spanning erop zou moeten zetten, maar stuk is.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
26 June 2016, 20:40
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 26 June 2016, 20:42 door Sebastiaan!.)
Op de bobine heb ik ook maar 1 draad op pool 15.
Eindelijk Eindelijk deed hij het vandaag op eigen kracht... T enige probleem is, is dat ik niet weet waar het nou aan heeft gelegen. Ik heb alles doorgemeten met de multimeter, en nu kreeg ik overal gewoon stroom. Heel raar. Hopelijk komt t probleem niet terug maar dat is afwachten. (waarschijnlijk zit het ergens in de zekeringenkast, maar het rare is is dat hij het de vorige keer niet deed toen ik de kabels los trok en weer vast zette) https://www.facebook.com/sebastiaan.devi...872060363/
245L VAN
|
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|