30 January 2016, 12:12
Zeg dat maar niet tegen een achterhoeker.
De Volvo's van Estoque - '83 245 Turbo & '77 242 Turbo
|
30 January 2016, 12:12
Zeg dat maar niet tegen een achterhoeker.
31 January 2016, 15:12
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 31 January 2016, 15:19 door Estoque.)
pieterveenstra schreef:Mooi werk. Ziet er duur uitAch, het hoeft ook niet binnen een week klaar te zijn. Dus de kosten mogen verspreid worden ![]() Het is ook geen rally auto. Meer een straat auto waar we ook mee het zand in kunnen. Een HX30 kan ook.. Spoelt iets sneller. frox schreef:Fijn dat hij zo lekker rijdt. En ook fijn dat het niet te stug is. Ach, ik heb ook wel eens gehoord dat Twente een stad is, of dat de hoofdstad van Twente Enschede is. Het is ook wel vreemd, want als ik zeg waar ik woon zeg ik Twente, maar iemand in Deventer zegt ook niet Salland. ![]() wesleyscheggetman schreef:Prachtige auto!! Waarom nieuwe velgen? Vind deze echt geweldig! Zouden niet misstaan onder mijn oranje 242 De velgen zijn te klein. Ze staan wel goed, maar als ik hem vergelijk met mijn 245 dan vind ik het niet zo mooi. 17" Futura's vind ik hele mooie velgen, of Azev A's. Maar ik wil eigenlijk iets wat niet vaak gebeurd. Als ik 17" aanschaf, verkoop ik deze set. Dus je moet het forum maar in de gaten houden. Het zijn trouwens 15" zender velgen. Compensate bad aerodynamics with BÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃST - Volvo 245 B230FT Turbo
31 January 2016, 15:50
Ga ik zeker in de gaten houden qua velgen! Eens kijken hoe mijn bankrekening er tegen die tijd uit ziet
![]() Maar inderdaad. Ziet er wel heel strak uit die velgen! ![]()
31 January 2016, 20:21
Estoque schreef: Dat het er niet gelijk weer uitloopt.
Groeten van Frans
31 January 2016, 20:35
Dopski schreef:Zeg dat maar niet tegen een achterhoeker. Uit gouden korenaren schiep God de Twentenaren, uit de rommel en de resten de mensen uit 't .... :wink::wink::wink:
_____________
'93 245 GLT B200F M47 '09 C30 1.6D Sport
13 March 2016, 15:11
Gisteren eindelijk tijd gevonden om de 245 klaar te stomen voor de APK, zodat ik hem kan ontschorsen en kan beginnen met rijden.
Voor de APK moest het stuurhuis, fusee's etc aangepakt worden. Via Marktplaats een TRW stuurhuis en pomp gevonden en gisteren eerst maar eens begonnen met het netjes maken dan dat stuurhuis. Met koudontvetter alles vetvrij gemaakt en klaargemaakt voor de verf. Toen ik hem wou plaatsen, vond ik veel vliegroest op de veerpoten en vooras, dus toen een extra paar uur uitgetrokken om alles kaal te maken (lang leve scotchbrite op een roterende borstel!) En alles voorzien van een zwarte laag hammerite (heb klik vorig jaar ook bij de achteras gedaan en dat ziet er nog steeds mooi uit) Uiteindelijk alles geplaatst en de uitlijning ietwat in de goede richting gezet. ![]() Omdat ik voor de nachtrit van aankomend weekend nog een carter bescherming wou maken voor de 242, heb ik in de tijd dat de verf moest drogen (lang leve verwarmbare spuitcabine) Uit 3mm aluminium een carter plaat gezet. is op basis van een plastic beschermplaat, maar dan onbreekbaar. ![]() ![]() ![]() Hij zit nog niet gemonteerd nu, want ik wil hem namaken voor de 242(ik wil er ook onder deze ÃÃn hebben) en zo kan ik maten zo weer overnemen. De gehele dag is slechts met een klein probleempje afgesloten, en dat is dat mijn oude stuurhuis een 14mm input-shaft had. En de TRW een 19mm. ![]() Moet dus deze stang vervanger door 1 met een groter knikstuk. Kan ik nergens op internet vinden, dus morgen even langs elferink om te kijken of ze het daar hebben. Van de week de 242 klaarmaken (uitlaat ophogen, decibel killer monteren, teller monteren, extra verlichting) Compensate bad aerodynamics with BÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃST - Volvo 245 B230FT Turbo
14 March 2016, 14:58
Ik laat het ingaande stangetje ook altijd aan het stuurhuis zitten, zijn een boel verschillende soorten en maten van.
17 March 2016, 22:39
Goedeavond, snelle vraag aangezien ik qua tijd aan de krappe kant zit.
hoe zat het met de standaard injectoren van een FK? Waren deze hoge impedantie, of lage en hoeveel weerstand. Onze huidige (goedkope, niet bosch) injectoren van 440cc vertonen problemen. zo blijft er 1 hangen en zijn van andere het spuitpatroon niet ideaal. Ik wil nu (voor de nachtrit zaterdag) standaard injectoren van Volvo monteren die een zelfde opbrengst hebben (440cc) en ook zo rond de 10ohm aan weerstand zitten. Er ging toen een lijstje met geschikte injectoren rond van verschillende volvo's, maar die kan ik niet vinden. p.s. De paarse 245 is inmiddels weer helemaal klaar en zal ÃÃn dezer dagen naar de apk gaan en een totale uitlijning krijgen. Dan kunnen we weer lekker touren. Compensate bad aerodynamics with BÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃST - Volvo 245 B230FT Turbo
17 March 2016, 22:41
Even uit mn hoofd zijn de 850 injectoren hoog ohmig maar dat durf ik niet zeker te zeggen :x zijn orange tops dacht ik
Verstuurd vanaf mijn GT-I9506 met Tapatalk Volvo 242 DL uit 1975 met een B20A AKA Sofia
[URL="http://volvolvo.nl/threads/11085-Mijn-242DL"]Volvo 242 GT uit 1978 met een B23e AKA Blackie (gesloopt) Volvo 144 uit 1968 met een b20A AKA Ella nu ook te volgen via Lau's oude bakken [/URL] |
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|