Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
B20a draait slecht
#11
Als je wat gas bij geeft gaat hij dan wel op 4 cilinders lopen?

Hoe oud zijn de bougiekabels?

Spuit anders eens wat remmenreiniger bij de aansluitingen van het spruitstuk op de kop bij de cilinders die niet mee lopen.
Vaak zijn de aangepaste spruitstukken namelijk net wat dunner als het originele spruitstuk en worden dan net niet goed genoeg tegen de pakking en de kop aan gedrukt met valse lucht lekkage tot gevolg.
Antwoord
#12
daddyphilipsen schreef:Als je wat gas bij geeft gaat hij dan wel op 4 cilinders lopen?

Hoe oud zijn de bougiekabels?

Spuit anders eens wat remmenreiniger bij de aansluitingen van het spruitstuk op de kop bij de cilinders die niet mee lopen.
Vaak zijn de aangepaste spruitstukken namelijk net wat dunner als het originele spruitstuk en worden dan net niet goed genoeg tegen de pakking en de kop aan gedrukt met valse lucht lekkage tot gevolg.
dit zijn juist hele lompe spruitstukken, kopie van het originele MISAB exemplaar vaak, en die weer van Comp. dep. van Volvo.. De vacuumslang voor de RBK zit centraal bij zo'n ding.. maar wellicht bied een nw spruitstukpakking soelaas.. Kun je meteen zien of de ringen nog tussen de kop en het spruitstuk zitten.. oh ja, ik heb destijds ringen gemaakt met hoogteverschil om het inlaatspruitstuk Ãn uitlaatspruitstuk goed te blijven laten aansluiten.. valse lucht kan dan toch de booschdoener zijn.. dus het brandstofprobleem kan wel degelijk het probleem zijn, echter met een overdaad aan lucht..

Zitten er trouwens onder de carb, onderaan het inlaatspruitje nog 2 slangpilaren..?
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
#13
Jambon schreef:Check eens of de kleppen wel open gaan..
Heb je deze tip al opgevolgd?
Als je nokkenas kapot is en de nokken er zo goed als af zijn zullen de kleppen niet of nauwelijks open gaan en doen de cilinders niet of nauwelijks mee.
Ik zou de kleplift eens meten.
Heel veel andere oorzaken kan ik ook niet bedenken aangezien het om 1&2 gaat. Bij ontsteking verdeler problemen was het eerder 1/3 of 2/4 geweest en bij carburatie of bobine alle 4.
Bekijk ook mijn website en blog www.oudevolvo.nl
Antwoord
#14
Ik heb dit nog niet zo lang geleden meegemaakt met een B30. Gewoon begonnen met alle afstellingen te doen. Bleken de kleppen van de meeste cilinders veel te strak te staan, vaak helemaal geen speling. Dat eerst maar eens goed gezet en een wereld van verschil.


Wouter1953
Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Antwoord
#15
Het probleem is opgelost.
De pakking van het inlaatspruitstuk had nog een klein lekje aan de eerste 2 cilinders. Moeren van het spruitstuk nog iets vaster gedraaid en de motor draaide terug mooi op 4 cilinders.
Toch komen deze moeren, wanneer de motor warm wordt terug los. Dus moeten we nog iets verzinnen zodat deze goed vast blijven zitten.
Alvast bedankt voor het meedenken met dit probleem!
240 GL ~ B200f ~ 1991
144 ~ B20a ~ 1970
Antwoord
#16
Niels240 schreef:Het probleem is opgelost.
De pakking van het inlaatspruitstuk had nog een klein lekje aan de eerste 2 cilinders. Moeren van het spruitstuk nog iets vaster gedraaid en de motor draaide terug mooi op 4 cilinders.
Toch komen deze moeren, wanneer de motor warm wordt terug los. Dus moeten we nog iets verzinnen zodat deze goed vast blijven zitten.
Alvast bedankt voor het meedenken met dit probleem!
Wat je kunt doen is de moeren een heel klein (!) beetje onrond te maken waardoor ze als borgmoer gaan werken, niet overdrijven anders kan het zijn dat de draadeinden gaan invreten.. Dergelijke moeren bestaan, bv op dergelijke locaties waar een nyloc moer geen nut heeft.. Mocht de pakking dubieus zijn qua afdichting, dan bestaat er nog een spuitbus met koperpakking die helpt af te dichten.. Plakt en draadt enorm dus buiten de auoto aanbrengen..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
#17
Er zijn minstens twee stijlen borgmoer voor uitlaatspruitstukken, een zijn de iets vervormde/plat gemepte koperen moeren, en er zijn ook met de laatste winding losgezaagde, hoedanook, er bestaan borgmoeren voor spruitstukken, ook in 'Engelse' UNC maten.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  aannamemoment volvo 142 B20a uit 75 volvo142 7 4.862 12 September 2011, 22:42
Laatste bericht: Marc1970
  Afslaan motor 142 B20A uit 75. volvo142 9 5.915 13 August 2011, 16:24
Laatste bericht: Jambon
  Zeer slechte koude start 144 B20A Bandbox 8 6.229 7 May 2011, 09:47
Laatste bericht: Jambon
  Slecht sluitende deuren Marc1970 10 10.303 20 October 2010, 21:56
Laatste bericht: frox

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)