Topics: 33
vanavond reed ik met de 245 en met het wegrijden bij het stoplicht begon hij te bokken, stoplicht daarna sloeg hij af.
ik probeerde hem weer te starten maar deed heel moeilijk, bokte viel uit en veel backfire.
een vw gast zei nog uit zijn raam; he G er komen vlamen uit je uitlaat.
na 5 min niets gedaan te hebben starte hij weer.
wat kan hier het probleem van zijn?
Topics: 107
Heb je wat meer info over de motor? carb of injectie? Bouwjaar? LPG of benzine?
Topics: 107
Dat is een K-Jet dan neem ik aan.
Ik dacht in eerste instantie aan de contactpunten maar een B23E heeft een electr. ontsteking geloof ik...
Misschien een vonkoverslag? Zijn de bougiekabels, verdelerkap en rotor nog in goede conditie?
Topics: 82
Zou best eens willekeurig kunnen zijn dat-ie afsloeg. Waarschijnlijk is er toen nog een flinke plons benzine in de cilinders beland, en dat geeft een veel te rijk mengsel om normaal te ontbranden. Als je een warme iets onwillige motor start, doe je dat het best volgas zodat er veel lucht door de motor gaat.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
zaterdag weer lekker gesleuteld aan de 142, motorblok ligt er in en alles is aan gesloten.
de carburateur heeft lang niet meer op benzine gelopen en dat moet ie wel weer gaan doen.
hoe kan ik dat het beste aan pakken? het betreft om een stromberg cd-2.
het oude blok moest ook weer mee terug en om het in de auto tillen wat makkelijker te maken heb ik wat gemaakt zoals hier onder te zien is.
Eerst maar eens proberen of de vlotterkamer nog benzinedicht is, en de vlotter de toevoer afsluit. Onderin de vlotterkamer zit een plastic plug met O ring, die is soms zo lek als een mandje. Dan het membraan, de sproeier en de naald bekijken, zal wel wat sleets zijn maar werkt eigenlijk altijd. Benzine is makkelijk brandbaar spul.
Ook de benzinepomp nakijken, sommige lekken en dat stroomt dan het carter in (rampzalig).
Zoek TP11740 op dat gaat over carburateurs in de 240, maar veel is ook van toepassing op deze B20. Ziet er verder goed uit qua ontsteking, slangen etc.
vandaag weer aan de 142 gesleuteld en we kwamer er al snel achter dat ik een kabeltje was vergeten en daardoor vonkte hij niet. toen proberen te starten op benzine en vroem! hij starte in 1 keer zonder moeilijk te doen.
met de choke aan bleef hij veel toeren maken maar zodra ik de choke uit deed sloeg hij af, na een tijdje met de choke hebben gedraait wilde ik hem uit zetten maar ging niet uit. schuddend bleef hij aan staan met de sleutel in mijn hand. toen hij uiteinedlijjk uit ging kwam er ook een witte rook pluim uit het lucht filter. wat kan hier het probleem van zijn? of he ik iets verkeerds gedaan.
Topics: 163
Dan staat hij enorm na te dieselen. De ontsteking staat verkeerd (of hij heeft enorm veel koolaanslag dat nog nagloeit, maar dat verwacht ik niet).
Kortom de ontsteking beter afstellen. Moer loshalen en het hele huis verdraaien.
Die witte pluim is benzinedamp, als je de choke uittrekt vergroot je de benzinedoorvoer (keer drie gok ik), op zoveel benzine wilde je warme motor ook zonder vonk nog wel draaien.
Zodra de motor aanslaat de choke weer terug duwen tot beschaafder toerental. Lees dat handboek, ook de choke afstelling staat erin.
Ik bedenk net dat de B20A en B handboeken ook de carburateur informatie hebben, die staan op volvoamazonpictures.se (of zoiets, google maar).