Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
M47 Verschil Diesel/Benzine - mechanische telleraansluiting
#1
Ik ben toch weer aan het denken om een M47 onder mijn 144 te hangen.

Heb er een op het oog maar dat is volgens mij eentje die achter een dieselmotor heeft gehangen.
Zijn deze bakken hetzelfde als de benzineuitvoeringen? Behalve dat het belhuis verschilt.
Maar die wordt toch vervangen voor eentje die op een B20 past.

Ik heb gehoord dat een dieselbak veel sneller moet opschakelen en dat dat niet fijn rijdt achter een benzinemotor...

---

Ik heb ook een M47 op het oog die een afgedopte mechanische telleraansluiting heeft. Een tandwieltje van een M46 past er net niet in.
Ik zie dat de tandwieltjes nog nieuw te bestellen zijn, maar ik zoek dus een busje die in de M47 past.

Heeft iemand die toevallig over? Liefst inclusief tandwieltje?
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Antwoord
#2
Kan er niks over vinden. Er was wel een iets langere en kortere 1 in de M46. http://people.physics.anu.edu.au/~amh110...mpared.htm
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#3
fabeltje waarschijnlijk?
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Antwoord
#4
Ik heb net een b230K met de heron kop in mijn 145 gehangen met een m47 erachter.
De eerste versnelling hoef ik niet te gebruiken want die is erg kort.
Dat zal ook komen doordat de achteras van de 100 serie ergens rond de 1 op 4 zit geloof ik.
Ik ga de achteras dus nog vervangen voor de achteras uit de 242GT die ik nog in de garage ligt.
Wel fijn om gewoon door te schakelen naar de 5de versnelling ipv de od in de pook.
Ik dacht niet dat er zoveel verschil zat in de od verhouding van de m47 of de m46 en volgens mijn zit er geen verschil in de benzine of diesel bakken op het kopp huis na.
Volvo 145 B230 M47 lpg 1970
Antwoord
#5
okay, dat is mooi
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Antwoord
#6
Jerry schreef:Ik heb net een b230K met de heron kop in mijn 145 gehangen met een m47 erachter.
De eerste versnelling hoef ik niet te gebruiken want die is erg kort.
Dat zal ook komen doordat de achteras van de 100 serie ergens rond de 1 op 4 zit geloof ik.
Ik ga de achteras dus nog vervangen voor de achteras uit de 242GT die ik nog in de garage ligt.
Wel fijn om gewoon door te schakelen naar de 5de versnelling ipv de od in de pook.
Ik dacht niet dat er zoveel verschil zat in de od verhouding van de m47 of de m46 en volgens mijn zit er geen verschil in de benzine of diesel bakken op het kopp huis na.
M46 maakt ongeveer 120 rpm minder bij 120 bv.. en idd, zelfs met een beetje meer puf gebruik ik de 1e ook nauwelijks.. heb je toch nog een 4-bak..:wink:
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
#7
Weer een 4 bak ja , volgende week eens kijken naar de achteras overbrenging van de 242GT
Volvo 145 B230 M47 lpg 1970
Antwoord
#8
Jerry schreef:Weer een 4 bak ja , volgende week eens kijken naar de achteras overbrenging van de 242GT
..ben benieuwd, eigenlijk wordt daardoor de opvolgende versnelling weer benadeeld.. de verhouding in de bak zou moeten worden aangepast.. maar daar is gaan beginnen aan.. Ik heb ooit een M40 met een langere 1e gehad, mogelijk ligt dat ding nog ergens.. maar, niet veel verschil..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
#9
Ik denk dat dat wel mee valt aangezien ik in zijn 5 nu een 6de versnelling mis.
Die B230K is geen toeren draaier maar heeft genoeg koppel voor een langere eind overbrenging.
Vanmorgen met de aanhanger (tandemas met huif) en een kleine 700 kg erin had ik nog het gevoel dat ik over wilde schakelen naar de 6de versnelling.
Dus op mijn gemak de 240 as maar eens zover aanpassen dat hij onder de 140 past.
Heb ik meteen een fijne sper in de 145 Smile
Volvo 145 B230 M47 lpg 1970
Antwoord
#10
Jerry schreef:De eerste versnelling hoef ik niet te gebruiken want die is erg kort.
Dat zal ook komen doordat de achteras van de 100 serie ergens rond de 1 op 4 zit geloof ik.
Ik ga de achteras dus nog vervangen voor de achteras uit de 242GT die ik nog in de garage ligt.

Ik denk dat onder de 242GT ook een 3,91 of misschien zelfs een 4.10 zit.
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  verschil in lengte in AW03-70 en AW03-70L skidje 3 4.136 3 January 2015, 22:40
Laatste bericht: oudevolvo
  Type M47 met elektrische of mechanische teller aandrijving? Erikvolvolvo 22 24.184 24 March 2014, 18:53
Laatste bericht: Dopski
  Toplager diesel versnellingsbak Peter245 3 3.809 3 July 2012, 19:27
Laatste bericht: Peter245
  Mechanische telleraandrijving M47 overzetten op reguliere M47? oudevolvo 9 5.376 5 May 2011, 11:02
Laatste bericht: Nicolaas H
  M46 diesel verwisselen met M46 Benzine RePoMaN 2 2.097 18 December 2010, 10:24
Laatste bericht: RePoMaN
  Mechanische km teller aandrijving op een AW71L bouwen? Jerry 11 9.167 9 October 2010, 18:16
Laatste bericht: volvolover
  Mechanische kilometer teller aandrijving overbouwen? Jerry 11 7.665 20 September 2010, 18:59
Laatste bericht: Black Moose
  M47, zonder mechanische telleraansluiting, hoe snelheid signaal te krijgen? stockholmmarathon 6 4.011 14 May 2010, 23:48
Laatste bericht: Dopski
  Wat is het verschil tussen een 5e versnelling of een overdrive?? manuel60 26 21.968 23 February 2010, 20:35
Laatste bericht: Marc1970
  diesel bak achter benzine motor? a.borgonjen 2 3.349 3 November 2009, 13:49
Laatste bericht: Jelmar

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)