Berichten: 1.778
Topics: 78
Lid sinds: May 2007
5 October 2015, 22:53
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 5 October 2015, 22:55 door edwin.)
Niet zo zeer problemen,meer onzekerheid .
Stationair CO afstellen met K-jet slaat helemaal nergens op.
De grote vraag is : wat gebeurt er tijdens belast bedrijf.
Tijdens flink belasten gaat ie toch wat inhouden en ik weet niet of ie dan arm of rijk loopt.
Het gaat om een B230FK omgebouwd naaar K-jet.
http://volvolvo.nl/threads/2796-amazon-turbo/page8
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.
Berichten: 649
Topics: 26
Lid sinds: May 2008
Mooi topic !
Zonder AFR meter wordt het toch een beetje gokken. Heb je al drukken gemeten ? werkt de brandstofverrijking op de WUR bij turbodruk? Zitten de slangetjes goed ?
Brandstofdrukmeter is niet moeilijk te maken hoor, anders proberen we het een keertje met de mijne.
The brick is flying again (Volvo 245 Turbo 1985, Suzuki GS850G, Zundapp GTS 529-029
Berichten: 1.778
Topics: 78
Lid sinds: May 2007
Voor de brstdruk en de controledruk heb ik op de "spinnekop" twee vaste manometertjes zitten.
Ook heb ik zelf de set gemaakt om drukken te kunnen meten.
Die drukken zijn dus bekend.
Alleen de vollastverrijking (en de daaruitvolgende tijdelijk lagere controledruk) wordt wat lastig kijken wanneer je op de snelweg zit.
Maar evengoed bedankt voor het aanbod.
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.
Berichten: 1
Topics: 0
Lid sinds: Oct 2015
mooie uitleg blijf het volgen
Berichten: 649
Topics: 26
Lid sinds: May 2008
AFR meten bij deel/vollast kun je ook op een alternatieve manier meten volgens mij. Binnenkort maar eens aan de snuffelaar bij de dealer.......
The brick is flying again (Volvo 245 Turbo 1985, Suzuki GS850G, Zundapp GTS 529-029