Even wat anders.
Met de winter voor de boeg en een Volvo die weer gestald moet worden, werd het tijd om een pekelbak op te zoeken. Er waren slechts 3 criteria:
1. Simpele en degelijke techniek
2. Geen liefhebbers auto
3. Zuiniger dan de Volvo (geen moeilijke opgave).
Na een zoeksessie van maar liefst 40 Minuten op marktplaats werd een mogelijke kandidaat vastgesteld en contact gelegd.
2 dagen later en 200km verder streken ik en mijn broer neer in Heiloo om een auto te bekijken.
Zorgvuldig hebben we de auto bekeken, onderworpen aan een intensieve testrit en na een onderhandelingsgesprek van maar liefst 2 zinnen lang, hebben we de koop verzegeld en ben ik in het bezit van een oerdegelijke, licht verkleurde, onder gemotoriseerde, bikkelharde Volkswagen Golf 2 1.3 Vierdeurs uit 1991
Maar liefst 53 trappelende paardjes zullen het komende half jaar elke doordeweeks dag de sporen krijgen om mij, in recordtempo, van mijn huis naar mijn stageplek te transporteren. En om het gekker te maken, in de avond ook nog weer terug.
Met een verbruiksprognose op zak (uit 1991 t/m 1995) zal het aantal liters benzine die ik gebruik ten opzichte van de zelfde afstand met mijn Volvo, met ruim 90% verbeteren. Een stijging om trots op te zijn.
Om mij te overtuigen van de eerlijkheid van de auto, heb ik een compleet gedocumenteerde historie van de auto, vanaf nieuwe aanschaf in 1991, erbij gekregen. Werkelijk fascinerend om te zien wat een liter benzine in Maart 1992 kostte, en hoeveel een dealer rekende voor een oliewissel elk jaar.
Kortom, vandaag is mijn Volvo gepromoveerd naar "Plezier-auto" en ben ik gedegradeerd naar "Golf-rijder".
Verstuurd vanaf mijn Nexus 5 met Tapatalk