Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
De Volvo's van Estoque - '83 245 Turbo & '77 242 Turbo
Ziet er netjes uit. Als je de draagarmen nog stijver wilt maken kun je ze ook nog extra verstevigen door er platen in te lassen. Daarnaast als je gebruik gaat maken van unibolts ben je er van bewust dat je deze regelmatig moet schoonmaken en dat ze slijtage gevoeliger zijn. Worden in de racerij gebruikt om de ophanging wrijving-vrij te maken, waardoor de ophanging sneller kan reageren.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Antwoord
ik heb er aan gedacht om ze te verstevigen, maar ik zie eigenlijk het nut er niet van in. ik gebruik hem enkel voor hobbymatig en dagelijks, en zandpaden ga ik er niet mee in. dus dan is het niet nodig. Voor de 242 kan ik het wel doen.

Over die unibolts, dat wist ik niet. lijkt me dan niet ideaal. Zal eens kijken hoe ik ze simpel instelbaar kan maken. want heb gisteren gekeken en de as staat zo'n centimeter uit het lood (naar links)
Compensate bad aerodynamics with BÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔST - Volvo 245 B230FT Turbo
Antwoord
Verstevigen van de draagarmen kun je doen, maar ze hebben wat flex nodig als je bijvoorbeeld een stoeprand raakt met enige snelheid. Dan gaat je draagarm krom ipv je frame of subframe. Liever een draagarm dan het laatste.

Hier wat meer leesvoer:

http://www.turbobricks.com/forums/showth...?p=4152371

http://forums.turbobricks.com/showthread.php?t=17117

http://turbobricks.com/forums/showthread.php?t=88005
Antwoord
DennisvdB schreef:Verstevigen van de draagarmen kun je doen, maar ze hebben wat flex nodig als je bijvoorbeeld een stoeprand raakt met enige snelheid. Dan gaat je draagarm krom ipv je frame of subframe. Liever een draagarm dan het laatste.

Hier wat meer leesvoer:

http://www.turbobricks.com/forums/showth...?p=4152371

http://forums.turbobricks.com/showthread.php?t=17117

http://turbobricks.com/forums/showthread.php?t=88005


Lijkt met beter dus om het niet te doen. bedankt voor het leesvoer!!!!
Compensate bad aerodynamics with BÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔST - Volvo 245 B230FT Turbo
Antwoord
Panhardstang instelbaar maken kan goed met een m20 draadeind en bijbehorende moeren. Pan delen en inkorten. Draadeind in de een vastlassen. Moer in het uiteinde van de ander vastlassen (of twee) en een op de draadstang voor boring. Eventueel rubber van een stuuras als bescherming eromheen. Voor instellen een kant van de stang los en dan draaien maar.
Succes!
Antwoord
wreccer schreef:Panhardstang instelbaar maken kan goed met een m20 draadeind en bijbehorende moeren. Pan delen en inkorten. Draadeind in de een vastlassen. Moer in het uiteinde van de ander vastlassen (of twee) en een op de draadstang voor boring. Eventueel rubber van een stuuras als bescherming eromheen. Voor instellen een kant van de stang los en dan draaien maar.
Succes!

Dat is 1 manier, maar dan moet ik de panhardstang los halen. dat is niet echt bevorderlijk voor het afstellen, dus zou liever een een instelbare panhardstang hebben waarbij ik dat niet hoef.

Ik zat zelf te denken aan zoiets, even snel uitgetekend in illustrator:
[ATTACH=CONFIG]4772[/ATTACH]

Ik weet dat dit soort "draadeinden" bestaan. alleen ik weet niet hoe ze heten. Ik ga binnenkort langs bij de gereedschaphandel, die kan me er vast meer over vertellen.


Bijlagen Afbeeldingen
       
Compensate bad aerodynamics with BÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔST - Volvo 245 B230FT Turbo
Antwoord
Arno02 heeft daar in zijn topic iets op gevonden. zoekt en gij zult vinden.
Antwoord
Gevonden, heten dus jackscrews..

even kijken of ik ze ook in europese maten kan vinden.
Compensate bad aerodynamics with BÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔST - Volvo 245 B230FT Turbo
Antwoord
Dat lijkt me een ideale oplossing. Anders is het iedere keer de panhard aan minimaal een zijde loshalen om hem een slag te kunnen geven. Laat je weten als je ze gevonden hebt Rutger? Misschien kan je er meteen een 'paar' van bestellen dan ;-).


Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk
Grijze 245's. '83 b21et en '92 b230 FK, gewoon, lekker vlot.
Antwoord
Ik sluit me we bij aan dan :x

Verstuurd vanaf mijn GT-I9506 met Tapatalk
Volvo 242 DL uit 1975 met een B20A AKA Sofia
Volvo 242 GT uit 1978 met een B23e AKA Blackie (gesloopt)
Volvo 144 uit 1968 met een b20A AKA Ella
nu ook te volgen via Lau's oude bakken

[URL="http://volvolvo.nl/threads/11085-Mijn-242DL"]
[/URL]
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Eerste Volvo IVARIO 45 6.445 21 May 2025, 00:57
Laatste bericht: IVARIO
  Even voorstellen: Volvo 340 van Wout Wout_Holsbeek 5 590 17 April 2025, 21:00
Laatste bericht: BartJu
  Voorstellen : De Turbo Intercooler Kogelman 3 1.073 7 June 2024, 18:14
Laatste bericht: Kogelman
  Voorstellen: Volvo 245 1976 Kogelman 19 5.514 2 April 2024, 17:05
Laatste bericht: IVARIO
  voorstellen volvo 240 1983 dafshooter 1 1.141 26 February 2024, 13:40
Laatste bericht: Rob
  Mijn Volvo 244 GL '81 en 240 DL '83 Arjan. 359 231.056 12 March 2023, 16:12
Laatste bericht: Marc1970
  Eerste Volvo V70D4204T5 3 2.195 16 December 2022, 22:39
Laatste bericht: Kogelman
  Volvo 240 1984 - B230FK - M90 - 16T - LH2.4 jhilverda 49 68.258 22 October 2022, 21:09
Laatste bericht: volvo144
  eigenaar volvo 245 1979 HenkMar 245 5 4.056 31 July 2022, 14:10
Laatste bericht: pepijnwk
Big Grin Volvo 940 2.3 i Polar LPT Bacchus 1 2.017 3 January 2022, 15:40
Laatste bericht: Marc1970

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)