Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
K-Jet raar probleem.
Hallo,

Na een half jaar ga ik toch weer even proberen om mn Kjet systeem goed te krijgen.

Situatie: B200E motor op LPG. Toen ik hem kocht liep hij niet op bezine vanwege een gare benzinepomp. Pomp vervangen, paar ritten gemaakt, alles werkt.
Toen mn gastank droog geregen en een backfire gehad (dom). Liep niet meer op benzine. Toen heb ik de spinnenkop van een B21E(volgens de verkoper) erin gezet en hij liep weer perfect.

Probleem: Op het moment dat ik van lpg naar benzine overschakel is er niks aan het handje. Op het moment dat ik echter weer wil overschakelen naar LPG begint de ellende. De motor wil met geen mogelijkheid meer stationair lopen. Hogere toerentallen gaat nog wel maar onder de 2000 is gedoe.
Dan laat ik de auto 5 uur staan en dan is er weer niks aan de hand. Zelfs als ik 5 sec de pomp laat lopen heb ik dit probleem.
Het lijkt er dus op dat als het benzinesysteem op druk staat er een probleem ontstaat.
Ik heb al het volgende geprobeerd; pomp even laten draaien, vervolgens de stroomtoevoer van de pomp afgesloten(zodat hij echt niet meer kan pompen), injectors afgekoppeld (ook de koudstart) zodat er op geen enkele manier benzine in de inlaat kan komen. Nog steeds hetzelfde gedonder.
5 uur later is er weer geen enkel probleem, ik denk omdat dan de druk er weer vanaf is.

de enige mogenlijkheid die ik nog kan verzinnen is dat door de dempdruk van de benzine de pannekoek minder makkelijk omhoog komt. Maar waarom had ik dit probleem dan nooit eerder en ook niet met mn B23E daarvoor?

Een heel verhaal maar ik hoop dat iemand hier misschien licht op kan werpen.

PS misschien een detail maar mn lpg op stationair staat echt veels te rijk, regelschroeven compleet ingedraaid maar nog steeds te rijk (volgens mn lambda sensor dan. ATFR 10 ongeveer) Snap ook niet helemaal hoe dat kan

Edit; haha nu ik mn eigen verhaal lees denk ik toch dat de hevel van de benzineverdeler gewoon niet soepel loopt. Zou misschien ook het rijke stationair mengsel verklaren. Ik weet eigenlijk ook helemaal niet of je wel ongestraft die verdelers kan uitwisselen.
Antwoord
Het benzinesysteem wordt -nadat het is uitgeschakeld- nog op druk gehouden door de drukaccumulator .
Wellicht dat die restdruk het feestje verstoort.

Nummer 5 in de tekening...

http://www.aficionadosalamecanica.net/im...squema.jpg
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.
Antwoord
goeie, ik ga die even by-passen dan. Ik hoop dat de pomp nog genoeg druk op kan bouwen om hem te laten lopen. ben bang van niet.
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  B230F probleem met één cylinder stoffel 18 1.653 6 April 2025, 21:21
Laatste bericht: stoffel
  Zenith 175 cd Carburateur probleem Richard 2 588 17 September 2024, 09:07
Laatste bericht: Richard
  Raar geluid uit nokkenas (???) na koprevisie Devin de dude 2 495 8 May 2024, 17:39
Laatste bericht: Devin de dude
  Probleem D Jetronic Coenraad 1 1.035 5 February 2023, 12:32
Laatste bericht: Coenraad
  B200 k jettronic start probleem Ruben240 4 3.216 7 October 2020, 20:46
Laatste bericht: Werkhovense
  Weer zo’n stotter probleem Loenatik 9 5.952 16 February 2019, 18:40
Laatste bericht: Loenatik
  240 1976 B21 probleem met injectie Kogelman 6 5.120 28 December 2018, 12:27
Laatste bericht: ChielWel
  Probleem met CO-gehalte / lambdasonde brandt Kuypie 7 8.716 23 July 2018, 14:05
Laatste bericht: Kuypie
  volvo 940 2.3 turbo probleem xseto 6 8.568 25 May 2017, 22:32
Laatste bericht: xseto
  Probleem met lpg decl00ne 12 11.698 16 May 2017, 15:06
Laatste bericht: A_A

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)