13 March 2015, 01:48
Een pomp hangt meestal in een soort bakje in de tank, waardoor je dat probleem dus niet hebt.
Volvo 142 B230 Turbo
|
13 March 2015, 01:48
Een pomp hangt meestal in een soort bakje in de tank, waardoor je dat probleem dus niet hebt.
13 March 2015, 08:15
Amazon 16v schreef:Dit is wat ik gebouwd heb. Helaas weet ik zo niet meer het exacte nummer van de pomp. Is dit een nieuwe dekseltje voor de tank van de 140 met carb motor (dus origineel zonder pomp) waarin je het eea heb gebouwd? Vermoedelijk ontbreekt er in die 140 tank zo'n tussenschot waarmee de aanzuig van de pomp gevuld met benzine blijft bij scherpe bochten!
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A 244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L 944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht) P1800ES 1972 Blauw Volvo toch ..
13 March 2015, 15:45
Ja klopt, het dekseltje is alleen voor de vlotter, benzine aftappunt zit ergens anders. Daar had ik eerst een externe pomp op aangesloten maar die leverde te weinig druk.
Deze pomp had ik nog liggen wat flink op kosten bespaart. Dat pompje koste volgens mij al iets van 300 euro.
13 March 2015, 21:40
Er is veel interesse voor de pomp zie ik. Ben ik dom als ik opper dat bijvoorbeeld de pomp van een BMW K75 handig kan zijn?
Dat is een motorfiets en daarbij zit de pomp in de tank. Ik weet niets van de druk die hij levert, het is wel een injectiemotor.
14 March 2015, 11:26
weet niet of die genoeg capaciteit heeft...
Volvo 242 DL uit 1975 met een B20A AKA Sofia
[URL="http://volvolvo.nl/threads/11085-Mijn-242DL"]Volvo 242 GT uit 1978 met een B23e AKA Blackie (gesloopt) Volvo 144 uit 1968 met een b20A AKA Ella nu ook te volgen via Lau's oude bakken [/URL]
14 March 2015, 11:36
EBay.com en dan zoeken op 'in tank fuel pump' genoeg opties. Bezinepomp is benzinepomp, uiteraard zit er verschil in druk.
14 March 2015, 12:00
in capaciteit ook pieter kijk daar wel mee uit. met een pomp van een aygo (999cc) vs de pomp van een volvo (2300cc) denk ik niet dat de aygo voldoende opbrengst heeft (liters per uur)
Volvo 242 DL uit 1975 met een B20A AKA Sofia
[URL="http://volvolvo.nl/threads/11085-Mijn-242DL"]Volvo 242 GT uit 1978 met een B23e AKA Blackie (gesloopt) Volvo 144 uit 1968 met een b20A AKA Ella nu ook te volgen via Lau's oude bakken [/URL]
14 March 2015, 13:52
Gewoon een pomp nemen van een 940 van na '96. Die heeft alleen een in tank pomp die voldoende levert.
14 March 2015, 14:35
Hier een lijstje voor bosch pompen, lijn dus niet in tank.
FUEL PUMP TECHNICAL DATA Part Number........ litres / hour ......(pressure) 0 580 254 023........... 168............ (5 Bar) (72psi) 0 580 254 040........... 102............ (6.5 Bar) (94psi) 0 580 254 044........... 200 ............(5 Bar) (72psi) 0 580 254 046........... 207............ (3 Bar) (43psi) 0 580 254 053........... 175............ (5 Bar) (72psi) 0 580 254 909........... 148............ (5 Bar) (72psi) 0 580 254 910........... 130............ (5 Bar) (72psi) 0 580 254 911........... 95.............. (4 Bar) (58psi) 0 580 254 975........... 165............ (5 Bar) (72psi) 0 580 254 979........... 165............ (5 Bar) (72psi) 0 580 254 984........... 165............ (5 Bar) (72psi) 0 580 464 069........... 98.............. (4 Bar) (58psi) 0 580 464 070........... 130............ (3 Bar) (43psi) B 261 205 413.......... 200............ (8 Bar) (116psi)
Zit een beetje op ebay te kijken voor in tank pompjes. De drukregelaar op de redbloks is volgens mij max 3 bar. Met 5 bar pomp heb je dan toch ruim voldoende?
Zoiets... http://www.ebay.nl/itm/255LPH-Electric-F...25a115d890 |
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|