Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
De Volvo's van Estoque - '83 245 Turbo & '77 242 Turbo
Ook nieuwsgierig naar!
Antwoord
Alles waar je 2 computers aan vastzitten bewaren, de andere 2 kabelbomen doe je helemaal uit de tape halen en de bedrading uit elkaar halen. Dan heb je een HELE hoop draad waar je weer andere dingen mee kunt maken.

De LH2.4 kabelboom installeer je in de wagen, en met een grijs blokje ter hoogte van je firewall (van je gewone kabelboom) krijg je de stuurstroom om heel het LH2.4-handeltje te voorzien van stroom. (Plug in 4 wire connector in your new 2.4 harness into the old firewall connector. Its grey.) Bij mij moest dit anders gemaakt worden maar dat kwam omdat mijn auto uit '76 kwam dus ik moest nog wel wat meer dingen elektronisch aanpassen om het te laten werken.
Wel even de draden naar de MAF/AMM verlengen want die zit nu nog aan de bestuurderskant maar die moet dus normaal gezien naar de passagierkant.

edit: ohja, dan zit je nog met de aansturing van je injectoren, high or low impedantie. Kijk even of je een resistor pack al in de auto hebt. Ga je voor high impedance injectors heb je het niet nodig (volgens mij 850T5R injectoren), heb je lage impedantie dan heb je ze wel nodig (standaard Greentops van een 940Turbo of Browntops uit een Turbo-Ford).

- Dit helemaal doorlezen! http://forums.turbobricks.com/showthread.php?t=230687

-TPS draad doorknippen: blauw/witte draad bij de ECU. Doe je dat niet, dan kan ie volledig rijk gaan lopen (Sbabbs claims certain ECU's will go to full rich.)
Antwoord
Estoque schreef:......Ik heb van Stevves een kabelboom gekocht uit een 240 want dat was het makkelijkst.......

Weet iemand waar die voor zijn en of ik die mag doorknippen?

[Afbeelding: c046ea1c2a1efc4b1a365fde6904c185.jpg]

1: Heeft deze kabelboom met de 8-pins stekker aan het schutbord?

Ik heb de kabelboom van een 92-er gepakt wat op de oude stekker past uit 1976 en daarbij hoef ik zoals door Dennis opgemerkt alleen de LMM aanpassing te worden doorgevoerd.



2: Zat er in die 240 een goldbox?
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Antwoord
Tijd voor een uitgebreide update over de 242 na alle vragen van afgelopen week.

Koppelingsset kwam binnen:
[Afbeelding: 3a9e2bfd79.jpg]

toen hebben we een nieuwe paus verwelkomd bij het starten van de 242 na een stilstand van een maandje:
[Afbeelding: 15430cd420.jpg]

toen begonnen met het uitbouwen van de 2.1
[Afbeelding: 66da0b8457.jpg]

en toen was het oude blok eruit, na 500.000km toch wel een beetje sneu gezicht maar het is voor een beter doel Tongue
[Afbeelding: 812089fd56.jpg]

blok verder opgebouwd, nieuwe tapeinden in de turbo gedraaid en een ontsteking van een '92er 240 erin gezet.
[Afbeelding: e793187a23.jpg]

bij Elferink een injectie-tank gekocht:
[Afbeelding: a2305928f0.jpg]

M46 bak voorzien van een nieuwe pakking en het nieuwe druklager geïnstalleerd.
[Afbeelding: 30678055b3.jpg]

Tevens nog een QSP stuur gekocht, weet nog niet of hij in de 242 gaat of in m'n 245.
[Afbeelding: efa1e1bfdb.jpg]





Aankomende zondag gaan we weer verder, hopelijk komen we dan toe aan het installeren van de B230FK
Compensate bad aerodynamics with BÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔST - Volvo 245 B230FT Turbo
Antwoord
ook al zo'n vervelende werkplek...
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
inderdaad heel vervelend! Tongue
Compensate bad aerodynamics with BÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔST - Volvo 245 B230FT Turbo
Antwoord
DennisvdB schreef:edit: ohja, dan zit je nog met de aansturing van je injectoren, high or low impedantie. Kijk even of je een resistor pack al in de auto hebt. Ga je voor high impedance injectors heb je het niet nodig (volgens mij 850T5R injectoren), heb je lage impedantie dan heb je ze wel nodig (standaard Greentops van een 940Turbo of Browntops uit een Turbo-Ford).

Hoe ziet zo'n resistor-pack eruit? ik heb namelijk nog een complete 940 IC(waar een B230FK uit kwam) staan.. haal ik hem daar zo uit.
Compensate bad aerodynamics with BÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔST - Volvo 245 B230FT Turbo
Antwoord
[Afbeelding: VolvoResistorPack2.jpg]
zo dus
Volvo 242 DL uit 1975 met een B20A AKA Sofia
Volvo 242 GT uit 1978 met een B23e AKA Blackie (gesloopt)
Volvo 144 uit 1968 met een b20A AKA Ella
nu ook te volgen via Lau's oude bakken

[URL="http://volvolvo.nl/threads/11085-Mijn-242DL"]
[/URL]
Antwoord
De resistor-pack is uit de 940, maar nu moet ik hem in de kabelboom van de LH2.4 gaan maken(omdat een 240 geen resistor-pack gebruikt).

Citaat:Although, [B]a note: LH2.4 240's do not use a resistor pack for the injectors as the injectors in your 240 are already high impedance; your 940 turbo has a resistor pack to make the low impedance resistors run.

What this means: You need to use high impedance injectors with your LH2.4 240 unless you wish to run stock 940 turbo injectors. This requires splicing in the resistor ballast from your 940. My recommendation is to leave the 240's harness intact and simply find high impedance injectors to run with the setup as splicing in the ballast can be a pain.
[/B]

hoe zit dat met "Splicing in the ballast"? mijn vak-engels laat me een beetje in de steek op dit gebied (elektronica is al niet mijn beste vak).

Ik wil liever niet naar andere injectoren omdat die dingen, op dit moment, gewoonweg te duur zijn. we hebben nog genoeg dingen die we moeten aanschaffen voor het project.

waar moet ik die resistor installeren?
Compensate bad aerodynamics with BÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔST - Volvo 245 B230FT Turbo
Antwoord
Er loopt een draad naar de injectoren vanuit de grijze stekker (kleurtje even opzoeken in schema of rubber van injectorstekker trekken). Die draad splits normaal in vieren ergens in de kabelboom voor je vier injectoren. Deze draad word voeding naar je resistorpack. Middelste pin meen ik me te herinneren.
De andere vier aansluiting van het resistorpack knoop je een voor een aan je injectoren. Een weerstand per injector dus.
Hier kwamen we helaas pas achter toen de motor al in de auto lag dus bij ons ligt het wat rommelig. Nu kun je het nog netjes verwerken in bestaande kabelboom.

En met deze injectoren kun je nog prima een paar pk'tjes extra halen hoor.
Volvo 142 '72 Gesloopt
Volvo 240DL '88 Verkocht
Volvo S70 '97 Verkocht
Volvo V70 '08 --> Daily driver
Volvo 242 Turbo Projectje --> http://volvolvo.nl/threads/9146-Mijn-Volvo-242-turbo
Volvo 940 '90 Carbagerun project -->http://volvolvo.nl/threads/14646-carbage...ditie-2014
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Eerste Volvo IVARIO 45 6.455 21 May 2025, 00:57
Laatste bericht: IVARIO
  Even voorstellen: Volvo 340 van Wout Wout_Holsbeek 5 593 17 April 2025, 21:00
Laatste bericht: BartJu
  Voorstellen : De Turbo Intercooler Kogelman 3 1.074 7 June 2024, 18:14
Laatste bericht: Kogelman
  Voorstellen: Volvo 245 1976 Kogelman 19 5.519 2 April 2024, 17:05
Laatste bericht: IVARIO
  voorstellen volvo 240 1983 dafshooter 1 1.141 26 February 2024, 13:40
Laatste bericht: Rob
  Mijn Volvo 244 GL '81 en 240 DL '83 Arjan. 359 231.174 12 March 2023, 16:12
Laatste bericht: Marc1970
  Eerste Volvo V70D4204T5 3 2.195 16 December 2022, 22:39
Laatste bericht: Kogelman
  Volvo 240 1984 - B230FK - M90 - 16T - LH2.4 jhilverda 49 68.266 22 October 2022, 21:09
Laatste bericht: volvo144
  eigenaar volvo 245 1979 HenkMar 245 5 4.057 31 July 2022, 14:10
Laatste bericht: pepijnwk
Big Grin Volvo 940 2.3 i Polar LPT Bacchus 1 2.017 3 January 2022, 15:40
Laatste bericht: Marc1970

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)