Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
maas in wet MRB ? Hele jaar rijden, 1/2 jaar betalen
Nee, het is een keuzemoment per auto per jaar. Je zit dus (de rest van het jaar) opgescheept met de eerder gemaakte keuze.

Als je gesnapt wordt is het een boete. Bij te hard rijden maakt het ook niet uit hoe hard je auto kan Wink
Bekijk ook mijn website en blog www.oudevolvo.nl
Antwoord
In bovenstaande bericht van A_A staat de volgende link; http://www.vrijstellingoldtimer.nl/b...b-vrijstelling.
Ik maak hieruit op dat wanneer je een auto koopt met ophokplicht, maar je wil niet ophokken en dus doorrijden, dan kan dat als je een aanvulling betaald voor dat voertuig voor dat hele jaar... Doe je dat niet dan is de boete 100% van de jaarlijks verschuldigde belasting voor dat voertuig. De maximale boete (wordt veroorzaakt door de gewichtsklasse) is zo''n 4250,--. Het uitgangspunt van deze hele constructie is het voertuig.
Antwoord
Uitgaande van:
Motorrijtuigenbelasting per kwartaal: € 184,00
Motorrijtuigenbelasting per jaar: € 736,00
Een verschil van 552,--

Goedkoper, maar met natuurlijk een risico;
Een lichte auto, met APK aanschaffen; Op MP zijn er diverse te vinden die nog wel 3 maanden kunnen rijden Smile, vanaf 300,-- Een klein licht auto'tje met een lage MRB..

Iets minder goedkoop, maar zonder risico is een auto leasen.
Vanaf 300,-- op marktplaats
Of, Google eens op "verder vervoer" zij houden o.a oude "beestjes" op de weg met het uitgangspunt; auto's worden veel te snel afgedankt.
Zo'n 120,-- per maand.
Antwoord
Ah, dat kan ik me voorstellen. Dat je altijd de volle mep mag betalen, maar dat je dan niet alleen de laatste 2 maanden moet betalen maar dan ook gelijk de afgelopen 10 en dan zo als het ware de overgangsregeling met terugwerkende kracht alsnog niet van toepassing laat zijn.
Maar dat maakt de constructie van de topicstarter nog steeds geen optie.
Bekijk ook mijn website en blog www.oudevolvo.nl
Antwoord
Sorry, maar ik vind het een beetje een onsamenhangend verhaal. En de onderbouwing vind ik ook niet echt 'je van het'...
Ja, je bespaart met een andere wagen zogenaamd € 552 aan MRB... voor de 3 wintermaanden.

maar je vergeet volgens mij een totaalsommetje te maken:
- Aanschaf andere auto, je geeft aan € 300;
- MRB van de andere auto (stel: goedkoop barrel (de eerste auto van € 300 op mp http://link.marktplaats.nl/m829743589 ) = 805kg = € 55 per kwartaal in NH.
- Overschrijvingskosten € 24 (en de 2e keer is voor de koper)
===
552 - 300 - 55 - 24 = € 173

En:
- verbruik zal meer zijn dan je Volvo: een goedkoop barrel zal niet op & top zijn afgesteld. Maar dat kan ik zo niet berekenen.
- je moet het barrel ook weer na 3 maanden kwijtraken, of je zit al aan een extra maand MRB vast. Maar ja: wie heeft er in januari interesse in goedkoper barrels? Die interesse is er alleen in het kwartaal dat je niet je oldtimer mag rijden. Of anders schorsen > kost je ook weer € 20
- je hebt geen idee wat je koopt aan ellende.

Ik ben met je eens dat auto's te snel worden afgedankt, maar dat komt door het immense uurtarief. Ik denk dat je je te snel rijk rekent. Risico's loop je altijd, maar ik vind het een hoop heisa voor een zeer kleine besparingskans. Die € 173 ben je zo kwijt voor wat onderdelen om hem gedurende 3 wintermaanden rijdend te houden.

gr Boaz
Volvo 244 DL - B21A - 1976  ____ Volvo V70 - 2.5 20v - 1998 (daily) ____  Lid van het Volvo 240-260 Register sinds 2012
[Afbeelding: OnderschriftCaddyVolvo_zps6148de5c.jpg]
Antwoord
http://volvolvo.nl/threads/16195-maas-in...post342379
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
jero schreef:Uitgaande van:
Motorrijtuigenbelasting per kwartaal: € 184,00
Motorrijtuigenbelasting per jaar: € 736,00
Een verschil van 552,--

Goedkoper, maar met natuurlijk een risico;
Een lichte auto, met APK aanschaffen; Op MP zijn er diverse te vinden die nog wel 3 maanden kunnen rijden Smile, vanaf 300,-- Een klein licht auto'tje met een lage MRB..

Iets minder goedkoop, maar zonder risico is een auto leasen.
Vanaf 300,-- op marktplaats
Of, Google eens op "verder vervoer" zij houden o.a oude "beestjes" op de weg met het uitgangspunt; auto's worden veel te snel afgedankt.
Zo'n 120,-- per maand.
ZOAB schreef:Sorry, maar ik vind het een beetje een onsamenhangend verhaal. En de onderbouwing vind ik ook niet echt 'je van het'...
Ja, je bespaart met een andere wagen zogenaamd € 552 aan MRB... voor de 3 wintermaanden.

maar je vergeet volgens mij een totaalsommetje te maken:
- Aanschaf andere auto, je geeft aan € 300;
- MRB van de andere auto (stel: goedkoop barrel (de eerste auto van € 300 op mp http://link.marktplaats.nl/m829743589 ) = 805kg = € 55 per kwartaal in NH.
- Overschrijvingskosten € 24 (en de 2e keer is voor de koper)
===
552 - 300 - 55 - 24 = € 173

En:
- verbruik zal meer zijn dan je Volvo: een goedkoop barrel zal niet op & top zijn afgesteld. Maar dat kan ik zo niet berekenen.
- je moet het barrel ook weer na 3 maanden kwijtraken, of je zit al aan een extra maand MRB vast. Maar ja: wie heeft er in januari interesse in goedkoper barrels? Die interesse is er alleen in het kwartaal dat je niet je oldtimer mag rijden. Of anders schorsen > kost je ook weer € 20
- je hebt geen idee wat je koopt aan ellende.

Ik ben met je eens dat auto's te snel worden afgedankt, maar dat komt door het immense uurtarief. Ik denk dat je je te snel rijk rekent. Risico's loop je altijd, maar ik vind het een hoop heisa voor een zeer kleine besparingskans. Die € 173 ben je zo kwijt voor wat onderdelen om hem gedurende 3 wintermaanden rijdend te houden.

gr Boaz
Jero, het is leuk om constructies te bedenken om onder de regeling uit te komen.
We hebben 2 centrale topics over dit onderwerp namelijk:
  • Vrijstelling wegenbelasting vervalt Gaat over de nieuwe wet in het algemeen incl de hele discussie tijdens de totstandkoming en na invoering;
  • Nieuwe belastingregels; wat ga jij doen; Topic over de persoonlijke gevolgen van het vervallen van de vrijstelling. Hierin zijn ook allerlei rekenmodellen te vinden en zelfs te downloaden, op die manier is uit te vogelen wat voor iedereen de meest gunstige constructie is.

Je topics met voorstellen tot ontwijken van 100% mrb betalen is hierin ook af en toe aan de orde gekomen. Het is niet handig om voor elke (on)mogelijkheid een nieuw topic te maken. Daarom heb ik je 2 topics hier samengevoegd.
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Knipperlicht dat aan blijft tijdens rijden Thijs69 1 1.272 17 February 2023, 23:45
Laatste bericht: BartJu
  APK-vrijstelling bij 50 jaar MacVolvo 6 8.680 26 October 2020, 12:49
Laatste bericht: Marc1970
  Hoeveel rijden er nog rond? jos245 11 16.686 11 October 2020, 12:31
Laatste bericht: BartJu
  LPG tank ouder dan 10 jaar- illegaal?! TransferSmout 8 16.769 15 August 2016, 22:33
Laatste bericht: TransferSmout
  Hoe en wat voor de drie maanden niet rijden met oldtimer L.Nijhuis 5 8.248 11 November 2014, 22:30
Laatste bericht: Arjan.
  Hoeveel rijden er nog rond? 265gl 0 2.580 12 July 2014, 10:30
Laatste bericht: 265gl
  volgend jaar veranderingen m.b.t. kentkenbewijs en schorsen jos245 2 4.250 24 July 2013, 21:32
Laatste bericht: v700r
  Nieuwe belastingregels: rijden op aardgas oftewel cng Arn02 17 19.556 10 June 2013, 21:50
Laatste bericht: Volvo 142 B23
  Na 16 jaar opstarten: waar op te letten? Wel een ford.. Sorrie.. Wimme 8 6.002 20 October 2012, 20:47
Laatste bericht: Wimme
  245 bj1982 2.0 aut. met LH Jetronic slaat af tijdens het rijden hooverh 1 3.455 7 May 2012, 14:53
Laatste bericht: skidje

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)