Topics: 1
Ik had zo langzame hand toch wel een keertje een berichtje van de autobelasting verwacht waar aan je moet voldoen om december, januari en februari niet met je oldtimer rijdt!
weet iemand al iets meer?:confused:
Topics: 38
Ehm, toen ik me aangemeld heb voor de overgangsregeling (dus 120 euro betaald heb) kreeg ik een brief dat ik in die maanden geen gebruik mag maken van de openbare weg en dat ik mijn geld niet terug zou krijgen als ik de auto verkoop, exporteer of laat slopen. Zou niet weten wat ze me nog meer moeten vertellen.
Topics: 107
Wat ik begrepen heb is dat
je de auto niet hoeft te schorsen;
je de auto niet op de openbare weg mag parkeren
Op alle andere vragen m.b.t. de kwartaaltariefregeling moet ik het antwoord schuldig blijven (de belastingdienst op veel vragen ook trouwens)
Mag je bijvoorbeeld gedurende die 3 maanden de verzekering stopzetten of de apk laten verlopen?
Topics: 17
Denk ook aan vragen als:
Wat te doen als in deze maanden de APK verloopt?
Mag ik op de ambulance naar Duitsland en dan op eigen kracht verder rijden?
Topics: 163
11 November 2014, 22:26
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 11 November 2014, 22:31 door Dopski.)
Op zich legitieme vragen, maar sorry voor de zeur-piet; maar hebben je/jullie zelf al gezocht en de brieven gelezen die je van de belastingdienst hebt ontvangen?
https://www.rdw.nl/Particulier/Paginas/O...sting.aspx
En de topics gelezen:
http://volvolvo.nl/threads/13892-Nieuwe-...a-jij-doen
http://volvolvo.nl/threads/15114-Januari...rs-vervalt
Ik ben een beetje bang dat we anders in herhaling gaan vallen.
Je mag je "overgangsauto" dus gewoon niet gebruiken in dec-feb. Schorsen hoeft niet, op de openbare weg parkeren mag niet. Ik zou erop rekenen dat de APK laten verlopen je gewoon een automatische prent op levert (want niet geschorst). Je verzekering zou ik (al is het voor het gemak) gewoon laten doorlopen, ook daarvoor zal je waarschijnlijk automatisch een prent voor krijgen. Er zijn verzekeringen die nu een korting aanbieden omdat er in dec-feb niet gereden mag worden.
Officiële bronnen voor het naar de APK gaan in de dec-feb maanden heb ik nog niet gezien, maar ik ga er vanuit dat je, net zoals met een geschorst voertuig, met een afspraakbewijs gewoon naar de APK boer mag rijden.
Volgens mij mag je als buitenlander, met een bijbehorende auto met actief kenteken, zolang er APK op zit, in elk land rijden. Het niet rijden in dec-feb heeft alleen met de mrb te maken. En die hoef je in het buitenland niet te betalen. Vroeger (toen dat nog makkelijker kan) zette een beetje Nederlander ook zijn wegenbelasting uit in de vakantiemaanden.
Topics: 38
Het is allemaal al lastig zat dus denk dat we het niet moeilijker moeten maken dat het is. Verzekering en APK moeten altijd geldig zijn tenzij een auto geschorst is, er is niet meegedeeld dat dat veranderd zou zijn nu dus dan zal dat wel gewoon nog steeds zo zijn. Voor een APK keuring mag je naar het keuringsstation mits verzekerd, dat mag met een geschorste auto ook. Als je het jezelf makkelijk wil maken zorg je gewoon dat hij voor 1 december gekeurd is, hoef je daar ook niet meer over na te denken.
Als je echt een hekel aan jezelf hebt zou ik met dit soort dingen de RDW en de belastingdienst lastig gaan vallen om daar van het kastje naar de muur gestuurd te worden en uiteindelijk aan het eind van je belronde niets wijzer en slechts een stuk chagrijniger te zijn. Ik houd het maar gewoon bij een beetje logisch nadenken, scheelt een hoop tijd en moeite.