Berichten: 103
Topics: 4
Lid sinds: May 2013
Bassen schreef:Dat is snel aanpakken zeg, mooi blok ook. Zelf zit ik stiekem al te kijken voor een B23FT of B230FT. Maar voorlopig loopt de auto nog goed en hebben andere delen voorrang.
Het was niet gelijk de bedoeling om er een 2,3 in te wippen na een week, maar omdat de andere motor kapot liep was het niet anders...
Een turbo is erg leuk, maar was mij teveel werk. Dan zou eerder voor een 5 cilinder gaan uit de 850, nog meer werk, maar erg leuk :biggrin:
Van 1992 850 GLT naar 244 DL
1995 850 T-5R ombouw voor erbij
Berichten: 103
Topics: 4
Lid sinds: May 2013
Vandaag weinig gedaan, kabelboom eraf gehaald, dynamo en de kap van de distributie. Een as voor het de brandstofpomp zit er al, zit alleen geen nokje op...
Morgen de as maar overbouwen, kan de distributie er weer op.
Dan is het alleen nog het inlaatspruitstuk overzetten, EGR afdichten, koppeling met bak er weer aan. Zaterdag is de planning dat de motor er weer in gaat.
Van 1992 850 GLT naar 244 DL
1995 850 T-5R ombouw voor erbij
Berichten: 103
Topics: 4
Lid sinds: May 2013
Kan op het moment wel huilen, zoek wat onderdelen voor de T-5R, kom je dit tegen...
http://link.marktplaats.nl/686520202
Volvo-liefhebber is ie dan....
Van 1992 850 GLT naar 244 DL
1995 850 T-5R ombouw voor erbij
Berichten: 2.851
Topics: 60
Lid sinds: Sep 2010
Wat een eikel zeg. Zulke dingen zie je helaas wel vaker.
Berichten: 679
Topics: 49
Lid sinds: Aug 2012
Pijnlijk... Daar gaat nog meer vertrouwen in de marktplaatsmens..
Volvo 244 DL - B21A - 1976 ____
Volvo V70 - 2.5 20v - 1998 (daily) ____ Lid van het
Volvo 240-260 Register sinds 2012
Berichten: 891
Topics: 39
Lid sinds: May 2010
Moet ie toch zelf weten, of wilde je hem nog een keer terug kopen?
Berichten: 103
Topics: 4
Lid sinds: May 2013
10 June 2013, 23:03
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 10 June 2013, 23:11 door grijzev70tdi.)
Er zitten ik weet niet hoeveel uren aan opknappen in, af was hij nog niet helaas...
1,5 jaar terug kreeg ik hem zo...
http://i1107.photobucket.com/albums/h394...121013.jpg
Van 1992 850 GLT naar 244 DL
1995 850 T-5R ombouw voor erbij
Berichten: 103
Topics: 4
Lid sinds: May 2013
Drk schreef:Moet ie toch zelf weten, of wilde je hem nog een keer terug kopen?
Tuurlijk moet hij het zelf weten, maar ga dan niet zeggen dat je een liefhebber bent van dit type...
Van 1992 850 GLT naar 244 DL
1995 850 T-5R ombouw voor erbij
Berichten: 2.851
Topics: 60
Lid sinds: Sep 2010
Zulke mensen hou je altijd. Gewoon lekker je tijd in die 240 gaan steken. Verlagen en er een paar van die knoeperts van een velgen eronder lijken me heerlijk fout met die kleur van dat apparaat. Dan kom je er trouwens ook achter hoe lomp hard je die ouwe blokkendozen door de bocht kan smijten. Ze zien je in de buurt al aankomen; zo'n ouwe tank met een van de foutste kleuren die de jaren '80 te bieden had nog net niet haaks door bochten en dwars op rotondes
Berichten: 1.716
Topics: 9
Lid sinds: Mar 2011
Niet alleen verlagen maar ook een setje sjieke Koni Geel of Bilstein B6 doet wonderen.