19 April 2013, 16:03
Doe mee met oproep van Auto Motor Klassiek en mail Weekers zie ook mijn nieuwe blogpost: Politieke en oldtimers, betrouwbare overheid?
Bekijk ook mijn website en blog www.oudevolvo.nl
Regeerakkoord: wegenbelasting voor oldtimers
|
19 April 2013, 16:03
Doe mee met oproep van Auto Motor Klassiek en mail Weekers zie ook mijn nieuwe blogpost: Politieke en oldtimers, betrouwbare overheid?
19 April 2013, 16:35
In nature there are neither rewards nor punishments; there are consequences. (R.G. Ingersoll)
19 April 2013, 19:19
oudevolvo schreef:Gelijk hebben is niet gelijk krijgen. Ik denk dat ze de verkeerde strategie te pakken hebben. Je kan het ook omdraaien. Ik denk dat de regering/Weekers de verkeerde strategie te pakken heeft. Hij wilt per sà die ~150 miljoen aan belasting, en heeft maandenlang het milieu als drogreden gebruikt. Je kan niet overleggen, discussieren of polderen met iemand die al bepaald heeft wat hij als resultaat wilt zien. En nu zal hij dat geld dus ook linksom of rechtsom gaan binnenhalen, maar wat zijn de kosten van zijn starheid/regentengedrag? Ik denk dan aan: weer minder vertrouwen van de burger in de politiek, kapitaalvernietiging onder young/oldtimer bezitters, een functionerend marktsegment afknijpen met werkeloosheid en faillisementen tot gevolg. Kortom, wat in deze thread al uitgebreid besproken is. Dat de KNAC en consorten vasthouden aan een europese norm (30 jaar) is niet zo vreemd, want een principekwestie. Daarbij zijn ze inschikkelijk genoeg om lpg/dieseltjes naar 40 jaar te zetten. Als het aan Weekers ligt mag alleen Fred Flintstone nog belastignvrij rijden... maar die heeft dan ook geen uitstoot. Overigens, de ironie van de hele situatie vind ik wel weer ontroerend. Uitgerekend een coalitie van VVD (de traditionele "auto/oldtimer" partij) en de PvdA (vast veel 190D-rijders die op Samsom gestemd hebben) komt met deze maatregel om weer wat extra druppels uit de heilige koe te melken.
19 April 2013, 19:36
Als ik sommige reacties lees ben ik eigenlijk fout geweest omdat ik er LPG in heb laten bouwen toen mijn nu 30 jarige 240 25 jaar werd. Dat deed ik echt om de uitlaatgassen schoner te maken, want LPG verbrandt nu eenmaal beter. De B19A loopt er ook mooier op, zeker in koude toestand. Ik deed het echt niet om goedkoop te gaan rijden want ik kom niet boven de 3000 km per jaar uit. Dus voordat ik de installatie zou hebben terugverdiend ben ik heel wat jaren verder. Als ik volgend jaar toch weer belasting zou moeten gaan betalen moet ik dus eigenlijk de LPG-tank er weer uithalen om toch een aanzienlijk bedrag per jaar goedkoper uit te zijn. De auto weer viezer maken dus. Is dat dan wat ze willen in Den Haag?
Groeten, Kees.
Ook voor mij geldt de Volvo-slogan: Volvo voor het leven.
19 April 2013, 19:57
Geldt voor mij precies zo. En dan met twee lpgers... maar ik lees dat lpg niet per definitie schoner is.
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
19 April 2013, 22:05
oudevolvo schreef:Doe mee met oproep van Auto Motor Klassiek en mail Weekers zie ook mijn nieuwe blogpost: Politieke en oldtimers, betrouwbare overheid? Mail gestuurd.
245 DL 1983
19 April 2013, 22:45
Arn02 schreef:Als het aan Weekers ligt mag alleen Fred Flintstone nog belastignvrij rijden... maar die heeft dan ook geen uitstoot. Ik ken Fred Flinstone niet persoonlijk dus daar kan ik niet over oordelen, maar als ik mijn vrouw soms hoor klagen heb ik bij toeren meer uitstoot als mijn 245's bij mekaar :-) Ze hebben mij vroeger ook geleerd trouwens wanneer ik geld te weinig had eerst te kijken waar ik teveel had uit gegeven, zal er in de regering nog niet iemand opdat idee gekomen zijn???
19 April 2013, 23:25
Een erg vreemde brief van de Fehac: http://fehac.communicationmaster.nl/uplo...etalen.pdf
Wat ze ermee willen bereiken ontgaat me eigenlijk: er staat een nietszeggend overzicht in (die ook niet eens duidelijk is), de belastingtarieven + gewichtsklasses kloppen grotendeels niet en ze nemen geen standpunt in. Enkel: "de kamer is aan zet" en dat was het eigenlijk een beetje. En ze denken dat optie 3 (kwartbelasting) het niet wordt "omdat de oldtimer-alliantie dat afgewezen heeft". Leuk en aardig, maar is die afwijzing juist niet de oorzaak geweest dat het overleg met die alliantie gestopt is? Met deze brief lijkt het erop dat de Fehac de strijd nu al opgegeven heeft.
19 April 2013, 23:26
Arn02 schreef:Je kan het ook omdraaien. Ik denk dat de regering/Weekers de verkeerde strategie te pakken heeft.Op zich ook een leuke insteek en redenatie. Zit op zich wat in, want als je nu met iets akkoord gaat binnen de kaders van Weekers kom je er niet snel meer vanaf. Het lastige is alleen dat tot nu toe niemand hem tegenhoudt. Op zich speelt het hele verhaal al enige tijd. Op 5 april had Bert Pronk (voorzitter FEHAC) nog geen voorstel gezien, laat staan een voorstel gedaan. Wellicht dat nu de actie opgezet door Auto Motor Klassiek genoeg reuring in zijn mailbox geeft.
19 April 2013, 23:43
BartWillem schreef:Een erg vreemde brief van de Fehac: http://fehac.communicationmaster.nl/uplo...etalen.pdf Met deze brief lijkt het erop dat de Fehac de strijd nu al opgegeven heeft.En die mensen vertegenwoordigen ons? Lekker motto als titel "we gaan betalen" Hopelijk komt KNAC wat beter beslagen ten ijs.
|
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|