15 April 2013, 21:16
ErikHans, zeker lekker gereden, (wel een kapotte kachelslang....)
The brick is flying again (Volvo 245 Turbo 1985, Suzuki GS850G, Zundapp GTS 529-029
Afstellen Kjet op B21ET
|
15 April 2013, 21:16
ErikHans, zeker lekker gereden, (wel een kapotte kachelslang....)
The brick is flying again (Volvo 245 Turbo 1985, Suzuki GS850G, Zundapp GTS 529-029
28 April 2013, 21:48
Gisteren de thermo-tijd schakelaar gewisseld (Volvo Dude had er nog eentje voor me !! Thnx Remco !) Verder gelijk de 2 kachelslangen gewisseld voor verse exemplaren en nieuwe G12 koelvloeistof erin gedaan. Deze was nodig want ik had bijgevuld met water...... Starten als een tierelier ! Pff, zou het dan weer goed zijn met mijn turboootje ? Ik hoop van wel want we gaan in mei de Elfstedentocht rijden !
The brick is flying again (Volvo 245 Turbo 1985, Suzuki GS850G, Zundapp GTS 529-029
29 April 2013, 07:24
HansDAF schreef:ErikHans, zeker lekker gereden, (wel een kapotte kachelslang....) Mijn maatje stond recent ook met zo'n gebarsten slang langs de snelweg. In mijn 245-ers zitten waarschijnlijk ook nog de originele. We hebben nu 3 sets zwarte silicone koelslangen besteld voor de 240 om dit probleem te tackelen voor de komende 30 jr!
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A 244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L 944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht) P1800ES 1972 Blauw Volvo toch ..
29 April 2013, 08:04
Ik heb de kachelslangen uit mijn donor (SuperPolar 91) gebruikt, ziet er best speciaal uit.
Voorlopig de belangrijkste puntjes om op te lossen: - Brandstofpompen laten draaien bij kontakt aan. - de juiste routing zien te vinden voor alle vacuüm slangen. slang is nu niet aangesloten op warmdraairegelaar...... - Afstellen met breedband lambda, wie o wie heeft zo'n ding ? Of waar/bij wie kan ik de testbank op ?
The brick is flying again (Volvo 245 Turbo 1985, Suzuki GS850G, Zundapp GTS 529-029
8 August 2013, 21:27
Nou, de turbo heeft inmiddels weer zo'n 10 weken in de hoek gestaan. Was nog steeds ongerust over de koudstart. Dus vanavond nog een zitten knobbelen hoe dat nou kan. Het laatst heb ik de Elfstedentocht gereden. Vond de slangen behoorlijk hard maar toch wel thuis gekomen. Heb ik toch een ienie mienie gaatje in koppakking ? Expansievaatje heeft nooit geborreld maar is nu helemaal leeg..... Heb eigenlijk niet zo'n zin om een koppakking te doen als het toch niet waar is.Slim plan gemaakt: zekering 4 en 6 eruit, dan draai de brandstofpomp niet en dan maar eens kijken hoe de bougies eruit zien als de motor een paar keer rond geweest is. En jahoor kan de koelvloeistof (rood) zien zitten tussen de elektrodes. Heb dus een kapotte koppakking bij cilinder 1 EN cilinder 4. Werk aan de winkel !!
![]()
The brick is flying again (Volvo 245 Turbo 1985, Suzuki GS850G, Zundapp GTS 529-029
9 August 2013, 08:23
Balen Hans,
Aan de andere kant weet je nu waarschijnlijk waar de klachten vandaan kwamen! Succes met vlakken en een nieuw pakkinkje. Gr, Stevves
Grijze 245's. '83 b21et en '92 b230 FK, gewoon, lekker vlot.
10 August 2013, 11:38
Shit by night:
Cilinder 1: ![]() Cilinder 4: ![]()
The brick is flying again (Volvo 245 Turbo 1985, Suzuki GS850G, Zundapp GTS 529-029
10 August 2013, 18:52
De eerste bende is schoongemaakt, cilinderkop in de wasmachine:
![]() Zie de verkleuring van de inlaatklep van cilinder 4 !
The brick is flying again (Volvo 245 Turbo 1985, Suzuki GS850G, Zundapp GTS 529-029
11 August 2013, 19:51
Begint er weer op te lijken.....
![]() ![]()
The brick is flying again (Volvo 245 Turbo 1985, Suzuki GS850G, Zundapp GTS 529-029
11 August 2013, 21:22
In Steenwijk zit een porsche 924 liefhebber die erg veel verstand heeft van het Kjet systeem. Verschillende 924 rijders en wanhopige autodealers die kennis over dit systeem niet meer in huis hebben zijn door hem uit de brand geholpen. Hij heeft zelf meerdere 924's waaronder een Turbo, dus dat is ook geen probleem. Misschien is het mogelijk om via het porsche 924 forum in contact met hem te komen waar hij onder de naam M.B.H. zeer actief is.
Kjet testbed die M.B.H. gebouwd heeft om onderdelen te testen en af te stellen:[ATTACH=CONFIG]1123[/ATTACH] |
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|
Lijst met mogelijk verwante topics | |||||
Topic | Auteur | Reacties | Weergaven | Laatste bericht | |
B20A - carburateur afstellen | Latten | 7 | 3.666 |
6 November 2022, 16:33 Laatste bericht: Jambon |
|
Drijfstangen B21ET | aRjen.T | 0 | 1.858 |
22 July 2019, 11:01 Laatste bericht: aRjen.T |
|
LPG afstellen, Pulsair afdoppen? | Arjan. | 7 | 8.611 |
24 January 2018, 19:00 Laatste bericht: Marc1970 |
|
Moeite B21a afstellen | Nivek | 18 | 16.655 |
21 April 2017, 22:32 Laatste bericht: Nivek |
|
Afstellen Volvo 66 b13 | A_A | 1 | 3.410 |
13 March 2017, 23:09 Laatste bericht: Marc1970 |
|
Vraag bij probleem Kjet motor | Yezzz | 6 | 6.188 |
9 November 2016, 13:24 Laatste bericht: RM |
|
kaal B21ET blok zonder K jet onderdelen | paulusb | 22 | 17.997 |
30 August 2016, 19:31 Laatste bericht: Marc1970 |
|
Afstellen ontsteking B21ET | b.b. | 2 | 3.968 |
20 May 2016, 22:32 Laatste bericht: b.b. |
|
Afstellen van de motor | martien van moorten | 5 | 5.421 |
23 March 2016, 09:31 Laatste bericht: Marc1970 |
|
Brandstofleiding voor B21ET | b.b. | 5 | 5.290 |
11 March 2016, 16:18 Laatste bericht: b.b. |