Berichten: 296
Topics: 15
Lid sinds: Feb 2010
bart36 schreef:voor veel volvo liefhebbers is het gedoe juist de hobby en gaat het niet om het goedkoop rijden.
ik zou voor de tdi gaan,goede motor veel koppel en nog zuinig ook.
Daar ben ik het mee eens!! in de volksmond zijn het prijs rijders en heb heel veel prijsrij volvo's gezien die er echt niet meer gezond waren omdat de eigenaar er zo min mogelijk geld aan uit wilde geven.
Echt ik kan wel janken als ik weer zo'n bak zie, ik krijg er rillingen van.
Nu even over de motorkeuze, Idd een goede tdi als je gaat dieselen en anders gewoon een goede b20 op gas, scheeld je erg veel ongemak en werk.
240 GL was b230k en nu b230fb bj 1986 wit van mijn vrouw, 264 GLE 2.7 PRV bj 1979 zilver rijdend project, Volvo 940 estate b230fk blauw groen 1998 , Kawasaki Z 1000 MK2 1979 zwart, Suzuki DR 500s 1984 geel, Mercedes Sprinter 211 CDI mijn werkpaard
Berichten: 10
Topics: 3
Lid sinds: Jul 2011
na de examens wordt de knoop doorgehakt, in ieder geval bedankt voor de tips. En hoop dat ik
meer gebruik kan maken van de volvolvo.nl site. is toch wel beter dan het volkswagenforum
Berichten: 38
Topics: 5
Lid sinds: Apr 2011
Misschien een erg late reactie, maar voorzover ik weet heeft een 1.9 TDI van vw het zelfde bouten patroon als een d24. Die motor is zuinig en er valt veel voor te krijgen. Motor vermogen genoeg. Ben niet zo onder de indruk van de kwaliteit/ levensduur van de 1.8 TDS van BMW, Mercedes vind ik zelf " not done" de kwaliteit is tot mijn spijt prima ;-)
Berichten: 11.646
Topics: 289
Lid sinds: Jan 2009
22 July 2012, 18:19
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 22 July 2012, 18:21 door Jambon.)
in SE zijn er een aantal dieselprojecten.. kan de site ff niet vinden maar zoiets als dit bv...
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=63666
(wie is toch die)Edit: gevonden..
http://english.dieselmaffian.com/subpage3.html
Berichten: 38
Topics: 5
Lid sinds: Apr 2011
op turbobricks word een 245 voorzien van een 1,9 TDI
http://forums.turbobricks.com/showthread.php?t=100369
Vind het wel jammer van het 6 cil geluid maar voor het vermogen of verbruik hoef je geen d24 (tic) in te bouwen, een 1,9 biedt wat dat aangaat meer mogelijkheden + ruimschoots te krijgen
Berichten: 11.646
Topics: 289
Lid sinds: Jan 2009
neefje van me rijdt met zo'n blokje in een Golf. Ding heeft een andere chip, al bij de vorige eigenaar/leasebakgebruiker. Is al vrolijk de 3,5 ton voorbij. Ok, turbootje is overleden, maar dat zullen de km's zijn. Het ding blijft presteren...
Berichten: 2.832
Topics: 52
Lid sinds: Sep 2008
Jambon schreef:neefje van me rijdt met zo'n blokje in een Golf. Ding heeft een andere chip, al bij de vorige eigenaar/leasebakgebruiker. Is al vrolijk de 3,5 ton voorbij. Ok, turbootje is overleden, maar dat zullen de km's zijn. Het ding blijft presteren...
Ook wel eens aan gesleuteld? :-P
Wat een draken zijn dat, overal verzint men een speciaal gereedschapje voor. Haha.
Berichten: 11.646
Topics: 289
Lid sinds: Jan 2009
tja, alles kan kapot, en sleutelen doet de garage, maar is hÃÃl beperkt gebeurd. Volgens de VW monteur zijn de oudere versies stukken beter..
Op 1 vd Zweudse sites staat een 145 met een 1.9TD, lekker aan het koppel hangen.. en als ik in de Golf stap en merk hoe makkelijk het ding van z'n plaats komt met slechts 70 kg minder aan boord kan de B20 er niet aan tippen.. oh ja.. verbruik schijnt ook een stuk prettiger te zijn.. (als je normaal doet)
Berichten: 2.832
Topics: 52
Lid sinds: Sep 2008
Ow ja ze rijden prima en zijn inderdaad lekker zuinig.
Berichten: 11.646
Topics: 289
Lid sinds: Jan 2009
..bovendien, het blok is aluminimum, dus die kg's gaan er uit en levert een stukje extra wegligging/stuurgedrag op..! totaal gewicht gaat zelfs wat omlaag..
hmm 1.9TD+M91(?)