Berichten: 6
Topics: 1
Lid sinds: Jun 2012
Beste mensen, ik ben redelijk nieuw op dit forum en ben er na wat zoeken nog niet achter gekomen hoe ik het volgende probleem kan oplossen:
Ik heb een 240 met B230K-blok met een solex-cissac carburateur die niet goed loopt (bekend euvel ben ik achter).
Ook heb ik een nog een B230F-blok liggen.
Is het mogelijk om de carburateur van het F-blok in het K-blok te zetten?
1e probleem is het spuitstuk: F-blok is met injectie, maar misschien kan ik die toch gebruiken voor het K-blok, dan is het probleem meteen opgelost denk ik en zet ik de boel over.
Zo niet dan is het 2e probleem hoe ik aan een passend spruitstuk kom dat ik in het K-blok kan zetten.
Heeft iemand hier ervaring mee?
groet, Frans
Berichten: 324
Topics: 64
Lid sinds: Aug 2011
ge kunt moeilijk ne carburateur en een injectie F-blok hebben hÃ.
Wat wil je nu precies?
Ombouwen naar injectie? Zoja dan heb je met je F-blok alles wat nodig is om dat te doen op je K-blok.
Wil je toch carb houden, dan ben je niet veel met je F-blok.
Berichten: 6
Topics: 1
Lid sinds: Jun 2012
eenvoudig gezegd: ik wil de carburateur van mijn F-blok in mijn K-blok zetten, hoe doe ik dat?
Berichten: 496
Topics: 16
Lid sinds: Feb 2010
Een F Blok is een injectie motor, een injectie motor heeft geen carburateur!
Berichten: 6
Topics: 1
Lid sinds: Jun 2012
asterix schreef:Een F Blok is een injectie motor, een injectie motor heeft geen carburateur!
Ah, dan wordt het een ander verhaal, dank!
Is het misschien mogelijk om het injectiesysteem toch op het K-blok te installeren?
Berichten: 9.863
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
Het injectiespruitstuk gaat er zo op (zelfde bouten en moeren) maar om het ook werkend te krijgen, heb je alle aanhangsels, kabels en elektronica erbij nodig en dan is het nog een heel gedoe.
Onnodig volgens mij, want er zijn (Weber) carburateurs die op het K spruitstuk passen en er is ook nog de optie om een B23(0)A spruitstuk compleet over te zetten.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 6
Topics: 1
Lid sinds: Jun 2012
Marc1970 schreef:Het injectiespruitstuk gaat er zo op (zelfde bouten en moeren) maar om het ook werkend te krijgen, heb je alle aanhangsels, kabels en elektronica erbij nodig en dan is het nog een heel gedoe.
Onnodig volgens mij, want er zijn (Weber) carburateurs die op het K spruitstuk passen en er is ook nog de optie om een B23(0)A spruitstuk compleet over te zetten.
Dank Marc, ik ga een en ander eens uitzoeken!
Berichten: 940
Topics: 24
Lid sinds: Feb 2010
Marc1970 schreef:Het injectiespruitstuk gaat er zo op (zelfde bouten en moeren) maar om het ook werkend te krijgen, heb je alle aanhangsels, kabels en elektronica erbij nodig en dan is het nog een heel gedoe.
Onnodig volgens mij, want er zijn (Weber) carburateurs die op het K spruitstuk passen en er is ook nog de optie om een B23(0)A spruitstuk compleet over te zetten.
En je zit toch met je tank te klooien of niet? Carburateur of injectie tank...?
Volvo 244 DL 1974
Berichten: 6
Topics: 1
Lid sinds: Jun 2012
volvosvenska schreef:En je zit toch met je tank te klooien of niet? Carburateur of injectie tank...?
Zover ben ik nog niet in mijn onderzoek naar de mogelijkheden, maar ik zal er rekening mee houden!