@ volvosvenska: ik gebruik een redelijk ruim instelbaar hobbypistool, lucht en verfaanvoer is apart te regelen evenals de vorm van de spray.
@ dopdedouwer: ik zit nu met rondom 3 lagen op 2,5 liter verf dus hou het verdunt op een litertje of 3,5 a 4.... valt me al met al reuze mee.
@sanderGLT: ik had al een paar kleine roestpuntjes gevonden in de wielkasten door de steenslag, die worden van de zomer verholpen. aangezien ik dagelijks de auto nodig heb kan ik hem niet elke dag missen, dus ik wacht nu op een paar warme dagen zodat de roest kan "uitdrogen" en dan maak ik alles kaal, grondverf erop en daarna een paar dikke lagen tectyl.
hierbij gelijk een paar foto's van de 2e en 3e laag:
het dak lijkt lichter op de foto, maar dat komt doordat hij nog nat is.
voor de rest voor dit enorm lowbudget project en de behoorlijke stoffige plek waar hij wordt gespoten valt het mij alles nog mee. er zitten wel stofjes in de lak, maar die komen er wel uit met wassen.
en dit is ook het begin van de kleur, uiteindelijk (ik gok eind zomer) moet hij verkleurd zijn naar een grijzige kleur dus al het overtollige slijt er door wassen, weer en zonlicht wel af
zal morgen even kijken of ik een foto kan maken van de kleur die het vanzelf wordt. en al het meezit morgen alles weer terug monteren, mits de kwaliteit me aanstaat
grtz jens