Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Stromberg175cd/pierburg 175cdus probleem
#11
De 5-7 is voor de B23/230A. De B21A heeft 12 graden voor BDP bij 750 rpm, behalve die van 1984, die heeft 7 graden. Dat die paar graden zo'n verschil maken.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#12
smit schreef:Ik zie ook wel eens andere waarden voorbij komen. In mijn handleiding van KLuwer staat voor de B21A met Stromberg 175CD
700-800 omw/min 12-15° voor BDP 24-33° bij 2500 r/min. Natuurlijk stel ik af met een stroboscoop maar bij handmatig verstellen merk dat de motor bij deze vooronsteking het beste loopt.
Die 5-7 graden zie ik ook wel in de Volvo werkplaatshandleiding staan maar bij mij loopt de motor dan voor geen meter.

Mijn b23a loopt ook niet lekker als ik de voorgeschreven 5-7gr aanhou. Ik heb hem nu op 15gr gezet (rij eigenlijk alleen op LPG) en dat lijkt het beste te werken. Wat bij mij wel het geval is dat de verdeler van een b200k(?) komt, geen contactpuntjes e.d. Misschien heb jij ook een verdeler zonder puntjes en is het daarom beter om richting de 12-15gr te gaan. Heb zelf geen idee maar denk maar ven hardop mee.
Antwoord
#13
Ik heb de ontsteking op +/- 6 graden gezet. Ik heb nu geen backfire's meer alleen komt er weer een maar..
Nu start hij goed en loopt hij een aantal seconden perfect > de luchtschuif gaat omhoog
Dan ineens zakt hij ineens naar beneden in de toeren > de luchtschuif gaat vrij snel naar beneden meestal slaat hij dan af.
Ik heb het gevoel dat het toch in de carburateur zit.

Er dient zich ook een ander probleem voor: natte voeten
lekkage van koelvloeistof aan de bestuurderskant bij midden console (kachel lekkage)
Ik probeer het positief te blijven zien(soms wel moeilijk)...leerzame hobby
Antwoord
#14
iemand een idee waarom de motor ineens naar beneden schiet in touren en afslaat?
Met gas geven kun je hem wel aan houden..
Antwoord
#15
Dus je ziet de luchtschuif omhoog bewegen zonder dat je gas geeft? Da's gek. Dan zal het mengsel rap te arm worden en afslaan onvermijdelijk.
Ik denk dat je het motorvacuum ergens op de verkeerde plek hebt of de ontluchting verstopt met een pakking of zoiets. Kijk die nog eens na.
Er zijn een aantal rebuild sites op het www: http://web.archive.org/web/2002091116001...arbsII.htm
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#16
Okà bedankt voor je antwoord.
Motorvacuüm op de verkeerde plek? :>slangen aan de carburateur verkeerd aangesloten?
Ik zal de site eens goed bekijken en de carburateur maar weer eens uit elkaar halen.

Ik las in een ander topic over een pakking verkeerd om bij het spruitstuk..hoe kan ik zien welke kant de juiste is (tekst aan welke kant)
Antwoord
#17
Qua tekst weet ik niet maar de luchtfilterkant van de Pierburg heeft 2 openingen, ontluchting vlotterkamer, en een kanaal naar de ruimte onder het membraan. Die moeten vrij zijn. Het evt. LPG mengstuk heeft die openingen ook, en het luchtfliterhuis ook.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#18
okà bedankt voor de tip! ik zal morgen even kijken!
http://web.archive.org/web/2002091115550...ntPort.JPG
Antwoord
#19
Pff, ik raak telkens in de war door de titel van dit verhaal, je hebt op de B23A een Pierburg CDUS, die wel lijkt op de Stromberg van die foto maar toch anders is.

In TP11740-2 Carburetted Fuel Systems zijn 10 pagina's geheel gewijd aan de Pierburg CDUS, die moet je hebben. Staat op scribd.com.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#20
Ja klopt op de body staat CDUS maar op de deksel Stromberg 175cd..maar het is dan dus inderdaad een Pierburg 175 CDUS (met geel dopje uit het midden)
Ik ga eens op scribd.com kijken
Bedankt!
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  B230F probleem met één cylinder stoffel 18 806 6 April 2025, 21:21
Laatste bericht: stoffel
  Zenith 175 cd Carburateur probleem Richard 2 453 17 September 2024, 09:07
Laatste bericht: Richard
  Probleem D Jetronic Coenraad 1 993 5 February 2023, 12:32
Laatste bericht: Coenraad
  Pierburg naald Rin 10 2.829 23 September 2022, 20:26
Laatste bericht: Rin
  B200 k jettronic start probleem Ruben240 4 3.117 7 October 2020, 20:46
Laatste bericht: Werkhovense
  Weer zo’n stotter probleem Loenatik 9 5.763 16 February 2019, 18:40
Laatste bericht: Loenatik
  240 1976 B21 probleem met injectie Kogelman 6 5.018 28 December 2018, 12:27
Laatste bericht: ChielWel
  Probleem met CO-gehalte / lambdasonde brandt Kuypie 7 8.603 23 July 2018, 14:05
Laatste bericht: Kuypie
  volvo 940 2.3 turbo probleem xseto 6 8.431 25 May 2017, 22:32
Laatste bericht: xseto
  Probleem met lpg decl00ne 12 11.502 16 May 2017, 15:06
Laatste bericht: A_A

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)